Vandaag mijn Homey Energy Dongle binnen gekregen. Natuurlijk van te voren de compibaliteit gecontroleerd.
Aangesloten op mijn Landis+Gyr E360 slimme meter en de dongle wordt meteen gevonden bij toevoegen.
Hij installeert, maar blijft hangen bij gegevens van de slimme meter ophalen. Heb alles nagelezen, de dongle factory reset gedaan, opnieuw geïnstalleerd (keer of 6) maar blijft hetzelfde probleem geven.
In het Engelstalige Energy dongel topic staat aangegeven:
een USB voeding aansluiten, totdat alles werkt. Vooral bij het opstarten van de dongel zouden sommige slimmemeters onvoldoende vermogen leveren aan de P1 poort
Ik heb een E350 meter. Bij aansluiten van de energy dongle bleef led rood. Daarna USB Voeding uit stopcontact aangesloten op de dongle en toen werd led blauw. Installatie verder volgens instructie zonder problemen.
Ik heb ook een E350 meter, maar bij mij blijft de LED rood, ook al wordt de dongle met het kabeltje aangesloten op een stopcontact. Ook na resetpoging. >> iemand ideeen hoe dit op te lossen??
Ik heb een E360. Die werkte eerst ook niet. Ook met extra stroom erop niet. Uiteindelijk heb ik mijn p1 splitter aangesloten en van stroom voorzien. Dan werkt het direct!
Ik vind het frustrerend, eerst wachten op release, dan wachten op verzending en vervolgens heb je niets.
Neem Athom niets kwalijk, soms gaat het zo met nieuwe releases. Maar het irriteert me wel. Het lijkt me allemaal niet zo extreem moeilijk. Het is niet dat we met een raket naar de maan moeten ofzo.
Nope, maar ik zit er ook niet meer om te wachten. Bij mij werkt het dus, en ik denk dat ik de splitter niet voor niets heb gekocht want er komt nog een plug-in thuis batterij aan die ik heb besteld.
Niet Homey Dongle gerelateerd, maar mss wel interessante info: ik gebruik een actieve HW splitter zonder externe voeding, met 3 P1 dongles tegelijk: Homewizard, Zonneplan en Slimmelezer+