Energy Dongle compatibility Landis+Gyr E360

Hebben jullie de release notes van Homey 12.4.4 rc2 al gezien?
Fixes an issue where some Landis + Gyr E360 meters wouldn’t work.

1 Like

Wel interessant inderdaad.

Gek dat een actieve splitter werkt zonder externe voeding. Je zou zeggen dat een actieve splitter juist wel externe voeding nodig heeft.

Werkt deze plug & play? Of moet je hem configureren via een HW hub o.i.d.?

Ik had eerst (op de gok) een passieve splitter gekocht, maar daarmee kon ik geen twee dongles tegelijk laten werken: geen van de drie werkte met een van de andere.

De actieve splitter heeft waarschijnlijk voldoende aan de voeding van de P1 poort van mijn meter (L&G 360), het hangt van je meter (versie) af:

En het hangt waarschijnlijk ook van de dongles in kwestie af.

Ja, inprikken en gaan. Meer info: Meerdere P1 apparaten op een P1 Poort - HomeWizard.

1 Like

Werkt de dongle al bij jullie? Ik zojuist mijn homey dongle ontvangen en ik kan inderdaad ook geen data uitlezen (hier de e360).
Netjes aangesloten met extra usb c voeding en nu foutmelding dat hij geen data uit kan lezen….

Iemand al een oplossing gevonden (zonder het aanschaffen van een extra splitter)?

Hier helaas nog niet, er hangt nog een ticket bij support hierover. Maar na ruim 2 weken nog geen nieuwe reactie gezien.

Ik hoop op update v12.4.4-rc.2, daar geven ze aan dat issues oplossen met E360. Helaas heb ik de E350, hopelijk werkt dat dan ook.

v12.4.4-rc 2 draait nu stable, maar helaas geen werkende oplossing bij mijn Dongle.

Andere mensen wellicht wel succes?

Bij mij (e360) werkt hij sinds vandaag. Hoefde hem ook niet opnieuw te installeren.

Ik heb de actieve splitter vandaag geïnstalleerd en de Homey Dongle werkt!

Moest hem wel opnieuw installeren, maar dat is het werk niet.

Bedankt voor de goede tip!

Helaas wel weer kosten moeten maken en ik vraag me hardop af wat nu de meerwaarde van de Homey dongle is tegen de P1 meter van homewizard.