Community store na vervangen homey

Hallo allemaal, hier ben ik weer.

Mijn vorige homey is kapot gegaan en heb vandaag eennnieuwe van Athom gelregen. Echter bij het herstellen gaat het goed mis. Ik bedacht me dat ik natuurlijk behoorlijk wat via de community store geinstalleerd had. Nu wil ik dit opnieuw er op zetten in de hoop dat ik het nog wat hersteld krijg. Maar dit lukt niet. Ik wacht al uren op de installatie.

Heb natuurlijk eerst de forums wat afgegaan en een nieuwe cli ingevoerd na het herstellen van firefox het op mijn pc geprobeerd als op mijn laptop. Het wil me niet lukken.

Zie ik iets over het hoofd of moet ik daadwerkelijk een clean slate maken als het ware dus homey terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw beginnen met alles te koppelen en de flows te maken?

Hoi Niels,
Nee hoor, je hoeft niets te resetten of naar fabrieksinstellingen.
De community store is wat lastig aan de praat te krijgen.
Bij deze een handleiding, het is wel in het Engels
https://community.homey.app/t/homey-community-app-store/29865/208?

Hallo @Peter_Kawa

Ik heb het eerder al aan de praat gehad op mijn andere homey, maar nu dus een nieuwe gekregen nadat de power supply kapot is gegaan. Nu heb ik op de nieuwe die ik heb gehad mijn backup teruggezet en wil ik opniuew ook de hcs erop hebben.

Installatie programma heeft letterlijk heel de nacht gedraaid. Maar nog altijd staat het er niet op.

Natuurlijk de stappen van jou ook doorgenomen. Echter lijkt het niet te willen installeren.

Moet ik dan zorgen dat alle homey gegevens zijn gewist uit mn browsers? Heb het al eerder op mn homey gehad voordat deze kapot ging

Eerder heb ik dit dus al op homey gehad maar krijg het nu met geen mogelijkheid geinstalleerd. Even een screenshot gemaakt vanaf mobiel maar ook met diverse pc’s en laptops blijft de installer werkelijk uren lopen zonder resultaat

Nou nog even een update. Ik heb een crappy laptop gepakt waar in geen tijden iets mee is gedaan, hierop de hcs installer gedraaid en jawel, het lukt nu wel. Oftewel het onthoud zoals eerder in een andere topic is gezegd op een 1 of andere manier de gevevens. Nu is het gelukt, maar ik heb geen laptops of pc meer over om het te doen straks met de nieuwe pro… erg jammer… fabrieksinstellingen herstellen en nogmaals proberen denk ik.

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.
Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Ah ja, een Homey wissel kan een uitdaging zijn. Inderdaad probeerde de HCS hoogstwaarschijnlijk op je oude Homey te installeren.
Installatie duurt max. een paar minuten overigens.

Een prive sessie starten in je browser kan ook helpen (i.p.v. een machine te pakken die je nog nooit gebruikt hebt).

Overal uitloggen kan zéker helpen.

En check in de HCS store of de juiste Homey is geselecteerd

1 Like

Klopt, ik heb het nu op een oude laptop gedaan en was binnen een paar seconden gepiept ( goede tip teouwens dat prive venster! ). Alleen een beetje stom geweest, dacht ach mijn homey zal wel even weg zijn, dus denk goed moment om verzchillende hubs even aan te slingeren en te updaten…

Oftewel, heb nu ook nog een zigbee reset :cry: :cry:

Zal het maar in het kader van oefenen noemen mag er geen omdersteuning mogelijk zijn op de 2023

1 Like

:wink: Al doende leert men hè :grin: Dit zul je niet meer vergeten denk ik.
Ik weet niet of het restoren van een backup, de zigbee weer terug zet.
Zou je nog kunnen proberen.

Haha, ja dat klopt, dat doet hij zeker, echter… omdat natuurlijk een andere hub verbonden is geweest, doet homey alleen nog alsof hij het aan of uit zet, er gebeurt alleen niets. ( eerlijk gezegd had ik hoop dat wanneer ik het nu had gedaan er de matter update bij zou zitten van sommige merken ) gewoon enthousiast en dacht je kan het maar vast hebben.

Maar inderdaad aldoende leert men. Hopen dat het inderdaad niet nog een keer gaat moeten gebeuren met de 2023, echter wanneer de matter update komt ben ik bang dat het toch qeer opnieuw moet al dan niet voor de 3e keer.

Met deze backup zijn er ook nog eens 47 flows kapot gegaan nu nog even uitzoeken welk kaartje dan waar mist.