Camera System + NAS Selecteren

Hallo,

Momenteel ben ik op zoek naar een camera systeem dat goed interfaced met Homey. Wel lees ik wel veel over “hoe problemen op te lossen”, echter niet wat de voorkeur camera is voor Homey. Mijn wensen zijn als volgt:

  • 4 stuks WIFI buiten camera’s, dome’s en hangende;
  • Constructieve interface met Homey voor Snapshots en mogelijk direct meekijken via Homey App;
  • Beelden opnemen naar NAS (welke?, synology, etc);
  • Optioneel; PAN/TILT functie;

Heeft iemand al een dergelijk systeem draaien met goede ervaringen en uitgedachte flows? Ons thuisnetwerk bestaat uit een:

  • Ubiquiti unifi 24 poorts 250w
  • Ubiquiti UniFi Security Gateway
  • 2x Ubiquiti UniFi AP-AC-PRO

Ik weet dat er ook systemen zijn via de “Ubiquiti UniFi Cloud Key Gen2 Plus”, echter zijn daar geen buiten IP WIFI camera’s voor. Daarom lijkt het mij verstandiger om een “los” systeem te nemen van bijvoorbeeld FOSCAM icm Synoligy. Graag jullie professionele mening! :slight_smile:

MvG Dennis

1 Like

De Foscam app neemt om de zoveel seconden (instelbaar) een snapshot. Dan kun je toch direct meekijken in Homey?

@Dennis_van_Zelm Cameras en Homey doe ik allemaal via Synology NAS, zo ook motion detection via NAS (veel beter en fijn maziger in te stellen), het merk camera maakt dan niet zoveel meer uit.

Van Syno zijn wel triggers te verzenden naar Homey en ook cameras uit/aan te zetten (uit/aan als in niet/wel opnemen).
Snapshots gemaakt door Synology krijg ik per email buiten Homey om nu.

Cameras via Wifi kan, maar kabel is beter en stabieler, daarnaast kan het verstandig zijn de wifi cameras te verdelen over meerdere Access Points. Ubiquite is een prima keuze om dat te realiseren.

Voor zover ik weet is de G3 versie van Ubiquiti toch ook voor buiten?

1 Like

Klopt, deze heeft echter geen WIFI… Alleen PoE, de kabel erheen is nogal een uitdaging! :smile:

Ach, 1 frame iedere 25 seconden, 25 frames per seconde, what’s the difference :wink:

Dennis gaf niet aan wat hij verstond onder ‘direct meekijken’. Ben het met je eens dat je dat als livestream kunt interpreteren, maar ik dacht: ‘laat ik het melden, kan Dennis zelf kijken of hij dat voldoende vindt of niet’.

Deze reactie was naar @Dennis_van_Zelm bedoeld denk ik? :wink:

Op dit moment heb ik het volgende setje op het oog:

  • Synology DS218j;
  • Foscam FI9928P (startend met 2 stuks).

Dan vervolgens de Synology DS218j interfacen met Homey via “Synology Surveillance Station”. Volgens mij moet dit dan gaan werken! Heeft er misschien iemand nog een screendump hoe dit eruit ziet?

Ik dacht mij te herinneren dat er twee camera’s geïnstalleerd kunnen worden bij Surveillance Station, daarna moet je licenties bij kopen.

Klopt! Echter wil ik starten met twee stuks.

Let wel op dat de 218j de hoeveelheid camera’s die je uiteindelijk wil gebruiken aan kan.
Volgens de specsheet hier

Maximum IP camera: 14 (total of 420 FPS at 720p, H.264) (including two free camera licenses; additional cameras require the purchasing of
additional licenses)

14 klinkt veel maar als je nog meer wil doen op de NAS en in 1080p ipv 720p opslaan gaat het wel snel.

Gebruik zelf 2 oude foscams(FI9831W, in gebruik sinds halverwege 2014) op mijn NAS(nu 918+) maar ben nog niet echt tevreden over de kwaliteit van de beelden maar dat ligt niet aan de NAS maar aan de camera’s.

Probeer eens voorbeeld beelden te vinden van de foscams die je wilt kopen en kijk of je de kwaliteit voldoende vind.

Ik heb 2 x Foscam FI9901EP op een NAS DS416J draaien. Deze heb ik toegevoegd aan homey.ink die ook op mijn NAS draait.

opnemen in 2304x1296 met motion detection en live streamen in 1280x720 met surveillance station

2 Likes

Heel gaaf gedaan! Zelf ben ik ook al druk op zoek naar een lay-out op een tablet. Vroeg me ook al af of er een soort floor plan mogelijk met een plattegrond van het huis. Dat zou echt top zijn. Bedankt voor de info, goed bezig!!

Op wat voor tablet heb je dit overigens draaien?

MvG Dennis

Ik heb in de keuken een 23" touchscreen hangen ( LG 23ET63V) waar ik veel gebruik van maak, maar het werk ook prima op een Ipad oid.

Ben ook opzoek naar het zelfde, heb voor de camera’s van EZVIZ ( subsidiary of Hikvision ) gekozen, ik vond de kwaliteit beter dan Foscam en HikVision is een grote speler.
De camera’s hebben allemaal RTSP draaien, de goedkoopste binnen camera kost 40 euro

Nu alleen nog een Synology :confused:

Hoe heb je die screenshots/video van je cams in homey.ink gekregen ? Draai je een aangepaste versie ?

ja klopt, draai homeydash op mijn NAS. (Homey.ink) zodoende kun je hem aanpassen naar je eigen wensen.
de index file wat aangepast. hij haalt nu elke sec een snapshot op die hij weergeeft. Een live videostream is nog niet gelukt (komt nog) maar zo geeft hij ook een redelijk live beeld weer alleen met 1 fps dus.

Is het dan ook mogelijk om een achtergrond te kiezen (foto van de bouwtekening) en dan de “iconen” of actuators op bepaalde plaatsen te slepen/plaatsen? En kan je gebruik maken van meerdere layers? Vind het wel heel gaaf!

Zijn we nog steeds op zoek naar een camera of gaat het ondertussen over homeydash.com wat geen floorplan blijkt te zijn? Laten we een beetje on-topic blijven zodat de rest ook mee kan denken?

Eigenlijk beide! Maar goed punt, topic gaat over een camera systeem.

Ik raak nogal enthousiast als ik dashboards zie zoals die van Cure. :slight_smile: