Camera System + NAS Selecteren

Hi, recently successfully implemented ESP32-Cam’s ( AliExpress € 4,05) on my Synology Nas with move detection and connected with Homey app Synology.
With Homey flow move alerts received.

Hier sinds een paar weken 2x simpele Imou Cue 2c Onvif wifi camera van €20 op een DS218+ draaien: 1 cam buiten onder afdak bij voordeur, andere binnen tegen het raam bij de achterpui. Ik ben eerlijk gezegd onder de indruk van de eenvoudige setup van Synology Surveillance Station, en zelfs de beeldkwaliteit van de camera’s valt me erg mee voor die prijs. Zelfs 's nachts met IR aan bij de cam aan de voorzijde. Ik had nog geen zin om een “grote” outdoor camera te installeren. :slight_smile:

Ik gebruik deze app om motion alerts & snapshots te triggeren: binnen 2s is push bericht met foto binnen binnen en wordt deze op de Google Hub getoond via ChromeCast en dat werkt eigenlijk probleemloos:

Camera support in Homey is overigens extreem beperkt vanwege de minimale hardware, eigenlijk alleen Motion + 1 Snapshot.

Synology is echt een top NAS… maar mijn advies is toch om ver weg te blijven van WiFi camera’s.
Kabeltje is stuk stabieler.

Helemaal mee eens, echter is een voeding makkelijker te realiseren dan een UTP kabel.