Videobeeld opslag in cloud of nas?

Dames en heren,

Ik ben opzoek naar de volgende oplossing!
Ik wil beveiligingscamera’s plaatsen in om om mijn huis. Nu hoeven ze voor mijn niet alles 24/7 op te nemen. Welke opslagmedium is dat volgens jullie het handigst.

De cloud in een eigen NAS(synology)
En welke camera’s zouden hier het best bij passen?

Dit ook icm een slimme deurbel?

en de koppeling met HOMEY is hierbij uiteraard een mooie toevoeging.

Laatste vraag, vinden jullie het koppelen van beveiligingscamera’s aan de HOMEY een toegevoegde waarden en hoe gebruiken jullie deze koppeling?

Doeidoei,

Kristof

1 Like

Ik hen 4 camera’s rond het huis. Twee zijn er bedraad, twee werken via wifi. Alle vier hebben ze hun eigen opslag op SD kaart. De gedachte daar achter is dat bij (al dan niet opzettelijke) wegvallende verbindingen er toch beelden beschikbaar blijven.

Mijn camera’s zijn wat ouder: Y-Cam bullet 1080HD en Foscam FI9828P. Ze worden geen van alle ondersteund door Homey. Deurbel idem. Homey support vond ik niet belangrijk. Die camera’s zijn onderdeel van het security plan en daar wil ik geen onbetrouwbaar apparaat als Homey en soortgelijke onderdelen in hebben.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de camera oplossing van UniFi Protect. Beelden lokaal beschikbaar en ook gekoppeld met de KaKu deurbel, dus Homey stuurt een fotootje als de bel gaat.