Brennenstuhl IP44 buitenstekker koppelen aan Homey

Hallo,

Ik ben op zoek naar de mogelijkheid om m’n nieuwe Brennenstuhl buitenstekker te koppelen aan het Homey systeem. De app van Brennenstuhl in Homey geeft helaas niet het juiste type aan, De WA 3000 XS02.
[brennenstuhl®Connect WiFi-stekkerdoos WA 3000 XS02 zwart IP44 | brennenstuhl®]

(brennenstuhl®Connect WiFi-stekkerdoos WA 3000 XS02 zwart IP44 | brennenstuhl®)

De eigen app van Brennenstuhl werkt wel, maar ik wil dat liever allemaal in de Homey hebben staan.
Wie kan mij helpen?

Groeten,
Peter

Peter, als ik de B.stuhl app bekijk is het bijna zeker weten met Tuya opgebouwd.
Deze stekker zou dan prima moeten werken via de Tuya Cloud app gecombineerd met de Tuya Smart telefoon app.

Hallo Peter,

Dat is gelukt, via de Tuya Smart telefoon app is de stekker te bedienen.

De Tuya Cloud App is toegevoegd aan de Homey. Nu probeer ik de app te configureren.
Geen idee wat ik in het veld “ID” en “secret acces” moet invullen.
Ook de informatielink geeft mij geen duidelijkheid.

Weet jij daar raad mee?

Hi Peter,
In de link

staat alles uitgelegd, maar wel in het Engels.

In het Nederlandsch, Tara kreeg het voor elkaar met deze info:

Hallo Peter,

Dankjewel voor de links en ben daardoor wat meer aan het lezen gegaan daarover (Tuya Cloud)

Tsja, daar zit veel meer achter dan ik dacht.
Aanmelden op een chinese site, project aanmaken etc. Dat geeft mij geen goed gevoel, eerlijk gezegd.
Jammer dat het zo ingewikkeld moet zijn om een ‘stekkertje’ aan Homey toe te voegen.
Beter iets anders kunnen kopen, lijkt mij.
Maar goed, ik doe het ermee. Waarschijnlijk niet via Homey maar gewoon via de Brennenstuhl app, dan maar iets minder smart.
Misschien dat iemand in de toekomst nog eens iets uitvindt om het apparaat op een makkelijkere manier te koppelen in Homey.

Wel heel erg bedankt voor je inzet/info en snelle reacties, TOP!

1 Like

Je kunt ze eventueel ook via IFTTT koppelen. Iets minder ingewikkeld dan via de Tuya cloud en ook maar beperkte instel mogelijkheden. Maar ook niet out-of-the-box helaas. Ligt niet zozeer aan Homey, meer aan Tuya :slight_smile:

Het is idd Tuya die het zo ingewikkeld heeft gemaakt.
Je kunt het als alternatief nog via Google Home aansturen eventueel, maar daar zit soms 10-tallen seconden vertraging tussen:

1 Like

Ik ga de IFTTT nog even bekijken en zien of dat iets wordt. Originele app werkt voorlopig goed.
Dank jullie wel.

1 Like