Slim stekkerblok/stekkerdoos te koppelen met homey?

Hoi,

Ik wil graag de TV, receiver en nog wat randapparatuur ‘s avonds echt uitzetten (dus niet in de standby-modus laten).
Nu kan ik wel allemaal slimme stekkers kopen, maar een slim stekkerblok leek me voordeliger.
De stekkerblokken die ik zie hebben zo te zien geen app in Homey en kan ik dus niet koppelen aan Homey (toch?).
Heeft iemand een tip?

Groetjes Esther

Ik heb de AOFO strip (https://www.amazon.nl/AOFO-overspanningsbeveiliging-timingfunctie-USB-aansluitingen-afstandsbediening/dp/B07SKTBC47). Vier apart te schakelen contacten en nog 4 USB erbij die je tegelijk kunt schakelen. Enige nadeel vind ik dat ie geen verbruik meet, dat heb ik nog niet kunnen vinden in een te koppelen stekkerdoos tot nu toe.

Oh ja, en 't is Wifi, wat ook niet mijn voorkeur heeft. Maar goed, soms moet je keuzes maken.

Edit: er zijn er wel meer trouwens, volgens mij heeft LIDL er ook een. Alleen zocht ik specifiek naar apart te schakelen stekkerdozen. Als het gaat om alles uit standby halen, kun je dat natuurlijk ook tegelijk schakelen.

1 Like

Hihome

Ik heb twee stekkerdozen van Hihome gekoppeld via Tuya Cloud app en werkt goed met verbruik meter die ook zichtbaar is in Homey.
4 te schakelen stekkers alleen de usb is altijd aan.

2 Likes

@HuisCHovens: hoe heb je die gekoppeld? Ik ben die ook tegengekomen toen ik op zoek was, maar zie m er niet tussen staan in de Tuya Cloud app.

Eerst via Smartlive app aanmelden. En daarna in Homey als een stopcontact toevoegen.

Om te beginnen met die tuya api is een heel gedoe. Eenmaal opgestart, werkt het als een trein.

Dit is best een goede begin tutorial

Hier op forum staan ook een hoop topics over tuya cloud.

Als je alles wilt uitzetten kan je natuurlijk ook gewoon 1 slimme plug/stekker kopen en daar je stekkerblok insteken.
En dan de plug/stekker wel of niet met stroommeting.

2 Likes

Ow. Lol, nooit aan gedacht :face_with_hand_over_mouth:
Dat is - zonder grappen - de aanleiding van mijn username. Van toepassing op zowel mij als m’n huis: soms best slim, soms euh… niet zo erg :wink:

AOFO werkt ook via de Tuya api ja, was wel even wat uitzoekwerk. En de USB socket werkte bij mij niet direct via Homey trouwens, maar wel via webhooks.

1 Like

Dank jullie wel allemaal voor het meedenken. Ik had nog een slimme stekker liggen. Daar heb ik een stekkerblok op aangesloten met daarin de uit te schakelen apparaten. Totaal niet aan die oplossing gedacht!

Groetjes Esther

@ebruntink1978 Toch snap ik jou wel. Ik wilde een stekkerdoos om bijvoorbeeld alleen mijn tv uit te zette als ik radio luister via mijn boxen set. En als ik weg ga kan ik in een keer alles uitschakelen, je hebt meer mogelijkheden met een strip van vier.:upside_down_face:

1 Like

Opnieuw bedankt voor de tip, ik heb er inmiddels ook één gekocht. Werkt prima, ik krijg alleen geen update voor de stroommeting. Heb je daar nog tips voor?

Ik zie nu wel dat jij aanraadt 'm te koppelen via Smart Live, ik heb de Tuya app gebruikt. Dat lijkt me niet het verschil maken, of wel?

Hoi Smartlive of Tuya zou niet uit hoeven te maken denk ik. Wat gek bij mij doet de stroom meting het wel maar ook niet optimaal soms duurt het 10 minuten voor die update.

Het is wel jammer dat hij het gezamenlijk meet maar dat doet de tuya app ook dus daar kan homey niks aan doen.

Dus dit plaatje heb jij niet?

Ook tijdens koppelen aan het tuya account kan je kiezen tussen snelle led en langzame led via een smart wifi. Dat dus de socket een wifi punt word om te koppelen.
Ik heb hem toen gekoppeld met langzame led.
Je ziet wel alle vier de sockets?

Nee, die staat bij mij op 0W. Heb aanvankelijk ruim een uur getest om te kijken of er een update kwam. In de Tuya app zelf doet hij het wel.

Ik zie alle 4 de sockets in een drop-down menu. Niet de USB, trouwens. Ik kan de 4 sockets ook gewoon alle vier bedienen. Ik weet niet precies wat je bedoeld met snelle of langzame led, zal nog eens opnieuw naar de koppeling kijken.

Edit: Lol, ik heb 'm even verwijderd en opnieuw toegevoegd, en nu staat ie standaard op 4,1 W. Wat ik ook aansluit, en zelfs als ie uitstaat.

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?