Bosch-Siemens Home Connect

Heb je ook geprobeerd in de webapp op de pc, om daar de vaatwasser toe te voegen?

Zojuist geprobeerd en daar werkt het!
Dankjewel

Hallo,

Ik heb gisteren een Bosch oven toegevoegd echter als ik flow wil maken met starten van programma dan blijft lijst met programma’s leeg:

Iemand idee wat dit kan zijn?

@Jan_Spruit Al geprobeerd om de app opnieuw op te starten?
En als dat werkt mogelijk dagelijk de app herstarten om het werkend te houden. Dat is bij sommige gebruikers nodig, zoals bij mij.
En als dat helpt ook even de maker van de app op de hoogte brengen van deze problemen.

Als ik het me goed herinner, moesten de wasmachine en droger ook aan staan als je de flow maakt.
Maar het is al een tijdje geleden dat ik mijn flows maakte.

@Mike1233 , Hartelijk dank app herstarten was inderdaad de oplossing!

Ik heb net nog even een flow gemaakt om het te proberen maar ik kan een flow maken zonder dat het apparaat aan staat. Alle programma’s van de wasmachine en wasdroger zijn ook gewoon beschikbaar.
Programma’s van de vaatwasser zijn niet beschikbaar. Na het herstarten van de app zijn de programma’s van de vaatwasser ook weer beschikbaar.

Het dagelijks herstarten zorgt er wel voor dat de apparaten beschikbaar blijven in Homey.

Ik heb een flow gemaakt die een variabele “Vaatwasser gestart” op “Ja” zet wanneer de vaatwasser gestart wordt. En wanneer het programma klaar is gaat de variabele weer op “Nee”
Zo kan ik bij mijn bedtijd routine mooi checken of ik niet vergeten ben de vaatwasser te starten.

Echter, ik zie nu het volgende:

Het lijkt er dus op, dat de Homey Bosch-Siemens Home Connect app doorkrijgt dat om 3.40 uur de vaatwasser is uit gezet en direct daarna zou ie weer aangezet zijn. De app van Bosch-Siemens zelf bevestigt dat het apparaat om 3.40 uur klaar was.

Wat kan ik doen om dit te fiksen?

Ik krijg in mijn tijdlijn dezelfde meldingen en dan elke dag om dezelfde tijd. Dat is de tijd dat de app opnieuw word opgestart. Uitgezet en een seconde later weer aangezet.
Ik heb de melding ook overdag gezien en daar heb ik misschien Homey gereset of de wifi verbinding was verbroken.
Maar de melding dat de vaatwasser is gestart of gereed is staat niet in mijn de tijdlijn.
Daar moet je dan misschien een ander kaartje voor gebruiken.

Ik vind die check van mijn home automation of de vaatwasser draait toch wel handig. Dus om te bepalen wanneer ik de variabele moet switchen heb ik maar het volgende toegevoegd:

En ik zie hier diverse dingen die niet in de history van de app naar voren komen.

Ik krijg geen informatie meer van mijn Siemens Vaatwasser.

Deze melding blijft hij geven. Al een paar dagen nu. En op alle apparaten van Siemens krijg ik dezelfde melding.

Wanneer ik de vaatwasser vebinging repareer, krijg ik na connectie met de site wel de juistje status door, maar dat is dan maar eenmalig. Ik krijg vrijwel direct na de reparatie weer dezelfde melding.

Ik heb welgeteld 1 flow voor de Home Connect app die kijkt of de vaatwasser aangezet is. Verder niks. Lijkt er op dat de Home Connect API de verbindingen gewoon niet meer toestaat. Anderen hier ook last van?

Ik zie dat de deur 9 minuten geleden geopend is. Dus volgens mij heb ik er geen last van.
Ik heb versie 3.2.56 van de app.

Bij Siemens nemen ze het volgens mij niet zo nauw met hun apps. Niet echt klantvriendelijk, maar het is volgens mij iets wat ze er noodgedwongen “bij doen”

Ik heb pasgeleden voor de vaatwasser ook moeten inloggen op de website via de app van Homey.
En de app opnieuw opstarten na reparatie?
Misschien een keer inloggen op de website van Siemens.
Ik had het ook gehad dus maar weet niet meer hoe ik het weer voor elkaar gekregen heb.

Misschien vaatwasser even spanningsloos maken.

Alles wederom opnieuw verbonden, en het lijkt weer te werken.
Even aankijken, hopen dat dit niet vaker gaat gebeuren.

ik heb standaard een flow lopen dat elke ochtend de siemens/bosch applicatie wordt herstart.

Dat heb ik ook voor de apps die wat zorgelijk zijn… De Bosch Siemens connect app staat letterlijk en figuurlijk bovenaan!

1 Like

Goede tip, thanks!

Deze app heeft nooit voor mij gewerkt. Wanneer Homey opnieuw opstart, werkt het één keer en slechts één keer. Ik heb Homey gemaild en nooit een reactie gekregen over deze app.

Blijft dat zo wanneer je de app iedere dag een keer herstart? Het is volgens mij niet zozeer een probleem van Homey/Athom

Ik had vroeger een flow die de app elke dag om 2 uur 's nachts opnieuw opstartte, het werkte af en toe met oudere versies. Handmatig de app opnieuw starten werkt niet. Toen Bosch overging op singlekey, stopte de Homey-app met werken en, helaas, het proberen van repareren en opnieuw inloggen bij Bosch werkt ook niet. Ik zou willen dat het weer werkte zoals vroeger, waarbij het bepaalde lichten in huis in specifieke kleuren liet knipperen om duidelijk te maken wat er was afgelopen… de afwasmachinecyclus of het ovenprogramma.