Het licht van de afzuigkap werd aangestuurd door homey. Het lijkt er op dat met versie 3.64 / 3.65 deze flow flag er uit gehaald is. Support is reeds ge-emailed. Jammer dat functionaliteit verwijderd is. Hierbij de vraag / oproep deze terug te brengen.
Dikke kans, dat ze het dan bij Bosch-Siemens uit hun Home Connect app hebben gehaald. En dan vis je denk ik achter net het
De Home connect app zelf werkt nog het zelfde, met mogelijkheid tot licht bediening. Homey is alleen aangepast
Ik weet het niet… mijn Home Connect app was de vaatwasser ook weer kwijt.
En hoewel ik de vaatwasser netjes aan zet, geeft Homey toch de vraag of het klopt dat de vaatwasser niet draait
Ik heb al lang vermoed dat mijn problemen met deze app specifiek voor mijn regio zijn. Al verschillende jaren werkt het na een Homey-herstart…een keer, en daarna nooit meer. Ik heb meerdere keren ondersteuning gemaild en er is geen oplossing gekomen.
Vorige week was ik mijn wasdroger kwijt. In Homey en in de Homey Connect app.
Wasdroger spanningsloos gemaakt, na 1 minuut weer aangezet en hij was terug.
Gisteren ook ineens de melding& dat de deur van de wasmachine open stond. Dit krijg ik alleen als
de deur word geopend of als de app word herstart en d| deur is open.
Geen van beide heb ik zelf gedaan.
Er zijn na de laatste Homey update wel dingen gewijzigd op de Homey Pro 2019.
Veel mensen hadden last van een niet werkende afval kalender.
De melding dat de deur open stond klopte gisteravond wel. Er was een update van de app automatisch geïnstalleerd.
ja is jammer dat het nu weg is, werkte altijd prima. Nu de ochtenden weer donker zijn merk ik dat de afzuigkap verlichting in ochtend niet meer automatisch aangaat.
Is het nog steeds weg? Want de app heeft weer een update gehad.
De homeconnect app heeft voor mij de functie altijd gehad/ niet weggegaan. De commando (flow/then) is ‘slechts’ verwijderd vanuit de homey app.
Homey kan wel zien dat de stand van het licht veranderd, maar kan niet de commando meer sturen.
zie de resterende commando’s:
Dat is wel heel vaag dat ze dat eruit gehaald hebben.
Ik zou denk ik gewoon eens contact opnemen met Athom. Zij hebben de app ontwikkeld volgens mij
Ontwikkelaar van de app is Home Connect GmbH. Volgens de app pagina.
O ja, klopt ook. Ik heb wel vaker vreemd gedrag van die app gezien. Ik heb niet het idee, dat ze de Homey app heel serieus nemen ![]()
Zojuist maar weer een mail gestuurd naar de developer van de app.
Na het starten van de wasmachine weer geen melding dat hij is gestart.
App opnieuw gestart en de meldingen komen weer binnen.
Gisteren al geen melding dat de wasmachine en droger waren gestart of klaar waren.
Voorheen was de app opnieuw starten genoeg maar nu moet dat blijkbaar al vaker.
Edit. Zelfs om 9:00 uur geen melding dat een apparaat is gestart, ook al word de app om 2:30 uur automatisch herstart.
Na een handmatige herstart van de app komt meteen de melding dat een apparaat aan staat.
Ik heb nu 2 flows gemaakt die de Bosch - Siemens app herstarten als de stekkers van de wasmachine en de wasdroger een hoger vermogen meten dan 100 Watt.
Daarna gaat een ja/nee naar nee zodat de app niet blijft herstarten tijdens de cyclussen.
Als 1 apparaat klaar is en het andere apparaat gebruikt minder dan 5 Watt, dan word de variabele weer op ja gezet.
Weet nog niet of 5 Watt genoeg is, eerst maar eens wat proberen.
In een ander topic heeft men gevraagd of @Doekse misschien contact kan opnemen met de ontwikkelaar.
https://community.homey.app/t/home-connect-werkt-niet-meer/143739/5
Ik heb voor mijn domme Siemens wasmachine en droger vergelijkbare flows gemaakt. Zodra het verbruikte vermogen boven 200 Watt komt wordt een variabele dat de wasmachine resp. droger aan staat op “Ja” gezet. Zodra het vermogen gedurende 1 minuut onder de 5 Watt komt wordt de variabele weer op “Nee” gezet en wordt er een melding op de Google Home uitgesproken om mijn vrouw er van op de hoogte te brengen, dat de wasmachine of droger klaar is.
Beetje jammer, dat ze op enig moment samen met mijn dochter geregeld had, dat er uitgesproken werd:”Doe de was lekker zelf!”
Als nieuwe gebruiker van de app heb ik 2 vragen:
- na elke hestart van de app v3.2.71 en v3.2.72 (ik reboot de Homey elke nacht om geheugen te schonen) is de status van mijn Siemens vaatwasser volgens de app “Aan”, terwijl de vaatwasser uit is. Hoe kan ik dit voorkomen?
- waarom kan ik kleuren instellen in de app voor de vaatwasser?
Wat bedoel je precies met “Aan”?
Als ik in de app kijk staat ie bij mij ook zo:
Terwijl hij toch echt niet draait.
Ik heb daarom ook de volgende flows gemaakt:
Hoewel ik moet toegeven, dat de afgelopen dagen de variabele niet op “Ja” gezet werd. Wat zorgt, dat de Google Home bij het naar bed gaan vraagt:”Klopt het dat de vaatwasser niet draait?”
Ma da was nie
Meestal helpt het om dan bij de vaatwasser in de Homey app “Probeer te repareren” te doen en/of de Homey een reboot te geven. Ik heb nu beide maar weer gedaan. Vanavond maar eens even zien.
De kleuren? Ja, dat heb ik me ook wel eens afgevraagd! Het is niet bepaald, dat de verlichting in de vaatwasser er een andere kleur van krijgt. Wie het weet, mag het zeggen!
In de Home Connect e-mail van gisteren is te lezen:
“Als je vaatwasser geïntegreerde verlichting heeft, dan kan je deze afstemmen. Match de kleur met één van de tinten in je keuken, ga voor een zachte kleur, of kies er één waardoor je schone vaat er prachtig uitkomt.”
Zou fijn zijn als ze gewoon wat aandacht aan stabiliteit besteden in plaats van instelbare kleurtjes waardoor je schone vaat er prachtig uitkomt ![]()
In mijn vaatwasser zitten wel lampjes maar meer als de kleur blauw komt er niet vanaf.
Maar een iets stabielere app ipv kleurtjes zou wel leuk zijn.