Bosch-Siemens Home Connect

Ik weet niet of iemand hetzelfde probleem heeft (of heeft gehad), maar onze wasmachine staat gekoppeld in Homey om via die manier een melding te geven via WhatsApp (mijn vrouw gebruikt de Homey app niet) dat de was er uit gehaald kan worden. Nu komt deze melding af en toe binnen, maar vaker niet dan wel.

Wanneer ik dan Homey open staat er ook standaard dat er geen verbinding met de wasmachine is en wanneer ik ‘Probeer te repareren’ doe moet ik altijd opnieuw inloggen en dan werkt het weer 1/2 dagen en dan kan ik weer hetzelfde doen.

Ik heb de wasmachine uit Homey verwijderd, de app helemaal verwijderd en via de simulator in het developer gedeelte via een iPhone geïnstalleerd (las ergens dat Android nog wel eens een probleem kan zijn).

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Mijn ervaring met deze app is dat het nog nooit heeft gewerkt. Ik heb geprobeerd contact op te nemen met de ondersteuning, maar het lijkt niet door te gaan, ik word steeds doorgestuurd

De app werkt wel maar ik moet de app elke dag opnieuw opstarten.
Doe dit elke nacht om 2:00 uur.
Als de wasmachine, droger of vaatwasser klaar is krijgen we elke keer de melding.
Dus dat werkt dan goed.

Ik heb ook al een paar keer een email gestuurt maar krijg totaal geen reaktie.

Als ik de app opnieuw opstart, kan het… “misschien” werken als het eenmaal zo is

Het tijdslot 02:00-0:300 kan je beter mijden voor acties.

Je loopt anders 2x in het jaar risico op problemen
Zomertijd en wintertijd wissel.
In jou geval zal de flow op 26 Oktober denk ik 2x getriggerd worden…

Zal voor een app reset niet echt een probleem zijn…

@FKey Dank voor de tip.
Maar dat de app een keer geen melding geeft of dat hij 2x opnieuw opstart is niet zo’n ramp.
Andere flows die ik heb worden nooit om 2:00, maar dat is meer toeval geweest.

Zijn er meerdere mensen die ook geen verbinding meer kunnen krijgen in de Bosch-Siemens Home Connect app?
Mijn wasmachine gaf vandaag geen melding via Homey dat hij gereed was.
In de Connect app zelf ook niet.
Als ik kies voor repeareren in de homey app krijg ik de melding;
“succes”: false,
“message”; Ïnvalid Token: undefined"

Via de Homey webapp krijg ik dit als ik wil repareren.
Naam en ww ingevoerd, even wachten.

image

Op de website van Home Connect kan ik normaal inloggen.

Edit 23:29
Zojuist nogmaals de app opnieuw geinstalleerd zonder de apparaten te verwijderen.
Nu zijn de apparaten weer terug in Homey.
Hoefde ook niet te repareren.

Hoe het zit met de originele Home Connect app nog geen apparaat gebruikt.

1 Like

Niet alleen jij, ik ook. De service van Bosch Siemens, niet alleen de Homey-app die al bijna een jaar niet meer voor mij werkt, werkt vandaag niet meer binnen hun eigen telefoon-app

@Philip_Montgomery Ik heb net de app nogmaals geinstalleerd zonder de oude te verwijderen en de apparaten zijn weer beschikbaar.
In de Homey app wel te verstaan.
Deur open/dicht word voor de wasmachine goed weergegeven in de app…

vermoed dat dat hetzelfde effect heeft als opnieuw opstarten, de oplossing zal niet duren. De laatste keer dat die app iets voor mij meldde, was meer dan een maand geleden. Dat is al zo’n 2 jaar zo

Opnieuw opstarten van mijn HP23, app opnieuw opstarten of updaten van de laatste firmwareversie voor de HP23 heeft allemaal niet geholpen.
Nadat ik de app opnieuw had geinstalleerd kwamen de apparaten weer terug.
Ik herstart elke nacht de app en tot vandaag heb ik elke melding nog gekregen van de wasmachine en wasdroger dat deze gereed was.
Ook het starten van de vaatwasser met het eco programma om 3:00 uur werkte goed.
(flow starten dmv een IKEA aftandsbediening).

Ik heb nog een ondersteuningsverzoek gestuurd. De vorige twee hebben niets bereikt
Vroeger had ik een flow die de app elke nacht opnieuw opstartte. Dat werkte vroeger, hoewel t niet nodig had moeten zijn. Het werkte niet meer, dus ik heb het verwijderd. Voor mij geldt dat sinds Bosch hun inlogbeleid heeft gewijzigd, de Homey-app helemaal niet meer werkt, opnieuw opstarten of opnieuw installeren maakt geen verschil. Het is zelfs minder betrouwbaar dan Spotify en Chromecast, beide apps zijn bijgewerkt en werken meestal. De Bosch-app is het minst betrouwbaar.

De klantenservice van de Bosch-app reageert NIET goed op klachten. Ik heb een aantal zeer onaangename reacties ontvangen die erop wezen dat hun eigen app geen verbinding maakt met hun high-end dure apparaten, tenzij mijn telefoon op dezelfde wifi staat. Erger nog, de functie voor starten op afstand wordt altijd teruggezet naar uit, meestal door niets anders te doen dan de deur van een oven of vaatwasser te sluiten

Bij mij gaat de bediening op afstand ook weer uit als de deur van de wasmachine of wasdroger open gaat.
Bij de vaatwasser heb ik dat niet en als de deur open is geweest kan ik daarna gewoon de vaatwasser starten.
Als ik de wasmachine of wasdroger op afstand wil starten dan is het gewoon de was er in, apparaat aanzetten en op de knop drukken, op afstand bedienen.
Meestal gaan we dan ook weg. En dan zet ik later op afstand de apparaten aan indien nodig.

Hoi. Ik ben niet gewend dat alle vragen van een onderwerp in 1 post terecht komen. Hopelijk doe ik dit goed. De vraag die ik heb is of er enige documentatie te vinden is van de verschillende kaarten die horen bij de Bosch-Siemens Home Connect app. Ik heb net een nieuwe Siemens gekocht. De app zelf werkt prima, maar ik kom er niet helemaal uit hoe de kaarten precies werken en wanneer. Weten jullie een plek waar ik iets van documentatie kan vinden?

Ik zag dat starten op afstand op ‘altijd aan’ gezet kan worden. Zelf heb ik dat nu uitgezet. Maar in de instellingen in de Siemens app, kun je dit op ‘altijd aan’ zetten. Of bedoel je dat niet?

Vandaag mijn nieuwe was/droog combinatie binnen gekregen. Ik heb hem toegevoegd aan homey en kan de status zien van de machine.

Helaas kan ik bij het maken van een flow geen programma selecteren omdat die lijst leeg blijft. Bij de vorige moest “starten op afstand” aan staan en dan kon ik een programma selecteren. Helaas werkt dat nu niet.

Heeft iemand nog een tip hoe ik dit werkend kan krijgen?

Excuses, ik heb geen melding ontvangen over uw reactie. Dit kan een regionaal probleem zijn, maar we hebben deze optie niet in het VK, of Bosch schakelt dit niet in, dus voor mij werkt dit niet. Overigens heeft de app al meer dan een jaar niet gewerkt

@Jan_Willem_Visser Ik heb sinds januari dacht ik een wasmachine en droger van Siemens. Later heb ik ook een vaatwasser gekocht van Siemens.
Bij de wasmachine en wasdroger hoef ik niet van te voren de knop “bedien op afstand” in te drukken om een flow in Homey te maken.
Ik kan de flow maken en ook een was- of droogprogramma kiezen.
Al hebben ze wel andere namen als dat er op de wasmachine staat. (als ik het goed heb).

Helpt het ook niet als je eerst gewoon de was/droog combinatie aanzet? Dus op afstand aanzetten, even wachten en dan een flow maken. Of aanzetten op afstand, app even opnieuw starten en dan een flow maken.
Is maar een idee.

1 Like

Dankjewel voor je reactie.

Heb inmiddels alles geprobeerd maar helaas zonder resultaat.

Nu kwam ik er achter dat ik in de Homeconnect app zelf (Van de wasmachine) ook de wasmachine kan starten op basis van dynamische stroomprijzen dus ben gered. Maar vind het wel jammer dat het niet via Homey wil lukken.

Hoi,
Ik zie dat dit een recenter topic is op het vlak van home connect. Onlangs een Bosch vaatwasser aangeschaft, echter kan ik hem in Homey niet install eren. Na installatie van de bsh app geeft hij de pop-up naar login → venster sluiten → 'login op de website van de fabrikant '… hier blijft hij op hangen, ook zelfs nadat de login succesvol was.

In de home connect app wel netjes verbinding met de vaatwasser kunnen maken, daar werkt alles uitstekend.

Iemand een idee?