Bosch-Siemens Home Connect


Ik gebruik niet om mijn 3 bosch apparaten aan of uit te zetten als de remote start faciliteit is een grap. Ik heb 2 serie 8 ovens die 5 jaar oud zijn en de remote start blijft niet aan, blijkbaar is dit door het ontwerp, dus de enige manier om remote start te gebruiken is om bij de machines te zijn. Mijn vaatwasser is serie 6, ook 5 jaar oud, en remote start blijft er ook niet op zitten en Bosch weigert hier een verklaring voor te geven. Dus ik gebruik Home Connect en Homey om me te vertellen wanneer iets klaar is

1 Like

Ik heb een bosch vaatwasmachine, maar deze geeft ook vaak niet goed aan of hij uit of aan staat. Ik heb een flow gemaakt dat als de vaatwasser klaar is hij dat gesproken meld via een google device of als ik niet thuis ben via ‘remote speak’ app gesproken via mijn mobiel. Echter krijgt hij vaak via de server niet door dat het programma klaar is. Dit doet hij pas als ik in de instellingen van de vaatwasmachine op ‘probeer te repareren’ druk. Dan krijgt hij weer de status door.

Ik heb meerdere keren aan Bosch gemeld dat hoewel hun hardware uitstekend is, hun smart home-software en -app echt verschrikkelijk zijn

1 Like

Ik ben benieuwd wat ze ermee doen. Ik heb een keer meegedaan aan hun vragenenquête met de vraag wat ik belangrijk vond aan hun apparaten. Ik weet niet of het siemens was voor de espresso apparaat of bosch voor de vaatwasser. Of gewoon home connect. Ik gaf smarthome voor belangrijkheid een hoge cijfer naast ondersteuning voor google home.
Maar ik vind hun app op homey niet zo geweldig.

  • Status van mijn apparaten worden slecht uitgelezen.
  • Apparaat is om de zoveel tijd niet meer benaderbaar totdat de app wordt gerestart.
  • De espressomachine kan niet s’morgens automatisch koffie zetten, omdat hij bij de aktie-flowcard bij ‘start een programme->kies een item’ aangeeft ‘geen resultaten’. Daar had de soort koffie’s moeten staan, zoals cappuccino.

Ik heb dit aan homey aangegeven, maar die leggen bij BSH huishoudapparaten B.V… BSH gaven aan dit niet te herkennen. Met andere woorden. Pech. Daar heb ik de espressomachine wel voor gekocht.

Ik denk niet dat Bosch zo geïnteresseerd of up-to-date is met betrekking tot smarthome-integratie als ze denken of beweren. Ze proberen zeker niet verder dan hun eigen hardware. Zelfs basics zoals wifi zijn moeilijk te veranderen. Hun eigen telefoon-app heeft moeite met het vinden van hun eigen apparaten op een netwerk

Helaas, krijg ik het gevoel dat je gelijk hebt. Smarthome op hun doos printen is toch mooi een manier om duurdere machines te verkopen. Als echter iemand echt er gebruik van gaat maken komen beperkingen naar boven. Maar zei voldoen aan basis dingen, dus kunnen ze aangeven dat ze voldoen aan de verwachtingen.
Tja. Als je op je werk via de app aanzet, misschien wel.

Probeer anders een melding te maken bij BSH huishoudapparaten. Misschien kunnen we zo overtuigen om verder te gaan met ontwikkeling van deze app.

De site geeft niet veel aan over huishoudappaten, moet ik zeggen.

1 Like

wanneer ik zaken instel via de officiële BSH app dan gaat het 100 procent goed, elke keer… het kan dus wel alleen de koppeling naar Homey lijkt dan niet goed te gaan icm actuele statussen. Maar misschien komt het omdat ik enkel de Homey app gebruik en geen Homey pro heb.

BSH is bezig met de ontwikkeling (herschrijven) van de app.

niet tegendraads willen zijn, maar hun telefoon-app is gruwelijk. Enorme hoeveelheid verspilde ruimte, functies die niet werken en niet zullen werken. Ik gebruik de telefoon-app om verbinding te maken om een gateway te bieden om verbinding te maken met Homey en dan is het enige wat Homey in stromen doet, waarschuwingen in huis maken, de kleur van sommige Hue-lampen veranderen, om me te vertellen wanneer een oven of vaatwasser een programma heeft voltooid. Ik open de Connect-app zelden omdat deze zo weinig dingen doet

Het gaat dan ook om de homey-app, die door de Nederlandse afdeling ontwikkeld wordt. :slight_smile: Wellicht gaat dat stukken beter.

2 Likes

ik heb nu de tijd iets verhoogd, tussen aanzetten wasmachine en uitvoer programma (1 minuut) lijkt nu beter te gaan.

Wat ik zou willen toevoegen is een functie aan Google, voor het slapen gaan geef ik commando google ik ga slapen, en dan zou ik het zo willen hebben dan Google de vraag stelt of hij de vaatwasser aan moet zetten op basis van de flow. Iemand een idee hoe je dit kan aanpakken ?

Waarom zou je de vraag willen beantwoorden als je de vaatwasser automatisch kunt laten starten?

Volgens mij is het ook niet mogelijk om vanuit Homey Google een vraag te laten stellen, te laten wachten op een antwoord en op basis van je antwoord een actie te starten.

Als je een vaste flow hebt voor de vaatwasser dan zou hij elke dag of misschien om de dag aan gaan. Dus ook als het niet nodig is.
Dus moet je de flow weer annuleren.
Als Google het zou vragen hoef je alleen maar te antwoorden met ja of nee.
Als dat mogelijk is.

@Dr.Leo Je zou natuurlijk ook de tekst voor GH kunnen wijzigen in bv “Ik ga slapen” , en dat alles wat uit moet uit gaat en bv “Ik ga naar bed” en dat alles uitgaat en dat de vaatwasser word gestart.
Of gewoon zeggen dat de vaatwasser aan moet.

Of je maakt een flow dat als je de vaatwasser inschakelt, daarna de deur sluit, een variabel veranderd naar ja. Als de variabel ‘ja’ is, de vaatwasser snachts gaat draaien :slight_smile: Zo doe ik het ook, maar dan met PBTH.

thnx voor de suggesties, en idd @Mike1233 dat is het idee (niet altijd vaatwasser aan laten springen) nu laat ik de deur openstaan en zal de flow idd niet kunnen starten.

Het had mooi geweest dat je dit met een bevestigende vraag zou kunnen doen.

Evengoed bedankt!

Nadat ik de Home Connect Homey app herstart, komen er ongeveer 24 uur lang events binnen van Home Connect naar Homey. Daarna krijg ik geen events meer, totdat de Home Connect Homey app weer herstart wordt. Heeft iemand een idee?

1 Like

Het lijkt mij dat deze app-problemen begonnen wanneer Bosch begon met het enkele wachtwoord. Ik zou de app minstens één keer per 24 uur opnieuw moeten opstarten. Ik heb geprobeerd te rapporteren via Homey Suport omdat het een officiële Homey-app is, maar de ondersteuning blijft een webpagina openen die me niet toestaat om te rapporteren

Hoi,

Kan je met een flow een app opnieuw installeren of opstarten of repareren?

@Martijn_Vermunt Je kan als een app is gecrashed deze opnieuw laten opstarten.
Of op een bepaalde tijd laten herstarten.
Moet je wel “Power User” aanzetten bij de instellingen, experimenten in de app.

1 Like

Ik heb sinds kort ook een Siemens connected wasmachine en droger.
Heb deze gekoppeld aan de Connected app en de Homey app, HP23.
Als ik de deur van de wasmachine open doe als hij aan staat dan krijg ik in Homey te zien dat de deur open gaat
Bij de wasdroger krijg ik niet te zien dat de deur open gaat.
Opnieuw installeren helpt niet.
Bij de wasmachine heet het “contact alarm”, bij de wasdroger heet het “Deur geopend”.
Voordat ik de wasdroger opnieuw had toegevoegd heette het eerst ook “contact alarm”. Maar toen werkte het ook niet.

Iemand die een wasdroger heeft waarbij de “deur open” functie wel werkt van de wasdroger?

Wasdroger aanzetten met de deur open lukt niet want de ma hine ziet dat de deur open is, dus dat werkt goed.