Aqara Smart Lock U200

ik zit ook te kijken naar dit slot, heb nu een switchbot lock met vingerprint. heb jij met de U200 al de mogelijkheid om je dagschoot te bedienen via homey? dus 3 manieren van ontgrendelen/vergrendelen

Nee helaas maar 2 , op slot of volledig open.
Dit is zowel in Homey als in HomeKit als in de Aqara app.

1 Like

Klinkt alsof het slot dan geen Matter 1.3 ondersteunt.

1 Like

Nee dat is inderdaad nog niet mogelijk.
Zal zeker in de komende update wel komen hoop ik

1 Like

Ja zou zomaar kunnen maar ze moeten het zeker verbeteren want dit is zo geen pretje om het te koppelen

precies wat Robert zegt, Matter 1.3 zou ook Dagschoot ontgrendel functie moeten hebben, zoals dat de nieuwe switchbot lock pro ook heeft. echter is de API van switchbot niet super waardoor de dev. van de switchbot app dit niet kan toevoegen. ik dacht als de U200 dit wel ondersteund kan ik overstappen. maar als de U200 dit nog niet support in hun eigen app, kan dit nog wel even duren… maar wie weet.

Hallo ik heb ook zo mooi slot maar ik krijg hem niet in homey want hij staat niet in de aqara app.
Jou is het schijnbaar gelukt maar ik kan kan Aqara domein binden niet vinden zou jij zo vriendelijk willen zijn je stappenplan wat verder uit te werken.

mvg Bart

Voor de volledigheid: niet de Homey Aqara app maar de Aqara app voor je mobiele platform.

1 Like

Dank je wel maar ik daar kan ik het niet vinden.

Bij Smart door lock. U 200 ( iOS app )

En in Homey moet je kiezen voor Matter product toevoegen.
Daar de Matter QR code scannen

Ik heb hem wel verbonden met de aqara app maar ik krijg hem niet in home.
Dank u wel vanavond proberen

In de Homey staat de U200 niet. Enkel toe te voegen als Matter product

Nou dat is gebeurt maar ik kan nu nergens een aqara apparaat of een matter apparaat vinden.
dus ik geen flow maken

De oplossing voor mij was: zorg ervoor dat de Homey Pro dicht genoeg in de buurt staat tijdens het zoeken (Add Matter Device in Homey). Dan vindt hij em vrij snel. Daarna kan de Homey Pro weer naar zijn vertrouwde plek.

Ik heb een vraag over de keypad. Die kun je met een schroevendraaier vrij makkelijk demonteren. Is dat geen risico dat die wordt gestolen? Of kun je de keypad ook fixeren (bij gebruik van een permanente voeding)?

dit klopt, je kunt hier eigenlijk niks tegen doen. dus het valt niet te fixeren
ik had hiervoor een switchbot en hier gebruikte ze bij het keypad een klein pinnetje om te demonteren. maarja als je het wil krijg je ze er wel af denk ik maar. met pinnetje of schroevendraaier. in principe kunnen ze er niks mee.