Aqara Single Switch Module T1 with neutral

Het is onmogelijk om nieuwe aqara single switch modules no neutral toe te voegen. Ik heb er laatst 3 gekocht, maar kan geen enkele koppelen aan homey pro.

Het process begint met pairen, vervolgens geeft hij aan dat het te lang duurt en krijg ik een foutmelding ‘something went wrong’.

Ik heb al geprobeerd om de homey pro dichter te plaatsen, maar met hetzelfde resultaat.

Ik heb verschillende aqara devices in het zigbee netwerk en deze werken wel correct. Een nieuwe aqara smartplug heb ik wel zonder problemen kunnen toevoegen.

Ik heb de indruk dat er sinds de laatste update van homey een en ander niet volledig correct loopt met de Single Switch Module T1 with neutral. Ik kan er geen nieuwe meer toevoegen en van diegene die ik al gekoppeld had in het verleden, wordt de status niet correct bijgewerkt in Homey

Wat kan ik nog verder proberen? Kan ik ergens log files vinden ivm het pairen? Misschien dat ik hier meer info uit kan halen.

Dit probleem heb ik al sinds dat ik HP23 heb, op de oude witte bol werken ze wel perfect🥲

Ik las net ergens op het Engelstalige deel van de community dat er op dit moment geen werken ondersteuning voor Aqara T1 producten is. Daar wordt aan gewerkt en de verwachting is dat het eind deze maand er is. Ik kan mijn Cube T1 Pro ook niet koppelen.

In dit topic staat dat de T1 officieel nog niet word ondersteund.

1 Like

Als ik in de app kijk zoals in het topic staat, zie ik die toch effectief staan.

Dus zouden ze toch ondersteund moeten zijn

@Derk Waar had je gevonden dat er een nieuwe versie onderweg was? Ik heb nog zitten zoeken, maar niet gevonden :frowning:

Dat zijn volgens het lijstje de enige 2 die worden ondersteund. En dan heb je waarschijnlijk ook dezelfde device ID die in de eerste post staat.
Als je dezelde schakelaar hebt met een andere device ID dan werkt hij niet.
Of misschien als universele schakelaar met alleen aan/uit.
De device ID’s worden nogal eens gewijzigd.

Hello.
I bought a pair of Aqara single switch T1 (with neutral) on Black Friday and I can’t pair them to my Homey Pro 23. I get an error message that it’s taking too long time and that Homey can’t find the device. I bought two exactly the same just a month before and these connected to the Homey without any problem of any kind. I have also tried the test version of the Aqara app that is out now with no luck. Does anyone have any idea of ​​a solution to get these into the Homey Pro 23? It says both in the app itself and on the app download page that Homey should support this device. Something it did with my first two switches.

Exact the same as I experience :frowning:

Same since HP23 they work great with the older homey’s and with other zigbee usb sticks via HA.

Yes, it is quite frustrating when it appears in the app that these are supported in Homey, and that in addition a month earlier I bought two exactly the same and they went straight into Homey without any problem. I also think it’s strange if there was something wrong with them that it applies to both of the two I bought recently, I would have understood if one of them wouldn’t allow itself to be paired to the Homey.
I use Homey pro 23 and I have allready two Aqara single switch T1 ( with neutral ) installed without any problems, so there must be a bug somewhere.

Changed to HP23, and had same issue after pairing approx 25 Single Switch T1 (with neutral) (need to pair approx 40 in total). Frustrating.

Problem seems to relate to time-out too short as Zigbee network becomes larger.

Workaround was to turn off power to some of the already paired devices on main switchboard, and then pair the additional devices. When paired, I
turned power back on for all devices, and they all work fine. Hope useful.

Hello to all

I have the same problem as Hammervoll

I see that this issue has resolvable by removed the metering converter.

See the link

[Problem]: Aqara SSM-U01 energy resetting · Issue #10709 · Koenkk/zigbee2mqtt · GitHub

How to achieve this solution with homey?.

Thanks in advance

Best regards

Ask the app developer. Converters are a specific zigbee2mqtt thing, so that solution doesn’t apply to Homey.