Aqara sensors stoppen na een paar uur met werken

Ik heb een Homey pro en daar op al een tijdje ikea Trådfri lampen. Daarnaast een aantal deursensoren van aqara. Alles werkt tot zo ver prima.
Nu heb ik onlangs een paar pir sensoren van aquara toegevoegd, deze doen het prima voor een paar uur en stoppen daarna met werken.
Om er zeker van te zijn dat het niet aan de sensoren ligt zijn ze een tijdje bij iemand anders op de homey geweest, en daar zonder problemen.
Nu is het verschil dat daar hue lampen zitten en ik ikea lampen heb.
Zou het kunnen zijn dat het zigbee via de ike lampen (routers) geblokkeerd worden oid?
Het volgende probleem is dat wanneer ik andere aqara producten (routers) ga plaatsen ik nog steeds niet zeker ben van de routing, hier heb ik tenslotte geen invloed op.

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.
Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Er schijnt wel een probleem te zijn met de combinatie “Homey”, “Aqara sensoren” en “IKEA apparaten”, bij veel mensen gaat het weer stabieler werken als de IKEA apparaten worden omgewisseld (of als Homey er niet bij betrokken is, want ik heb met de combinatie “Aqara sensoren” en “IKEA apparaten” geen enkel probleem met zigbee2mqtt).

Dat klopt. Sommige mensen gaan zo ver dat ze alle IKEA apparaten omwisselen voor Hue apparaten.

Heb ook veel Ikea lampen en Aqara sensoren en er eigenlijk nooit problemen mee. Aangezien je schrijft dat je de Tradfri lampen al een tijdje gebruikt kun je overwegen ze eerst es te updaten.
Zie ook mijn post hier:

Dank voor jullie antwoorden. Ik hen het idee dat de ikea lampen het blokkeren. Echter het idee om ze te updaten klinkt veelbelovend.
Gezien de hub van ikea niet meer wordt verkocht ga ik er van uit dat een hoop mensen die niewe willen en voor weinig de oude hub ruim op mp. te vinden zal zijn. Daar wacht ik nog heel eventjes op (nederlander he). Ik heb nu ook een paar plugs van aqara besteld. Misschien dat dat bijdraagt aan een beter zigbee netwerk.
Ik zal de uitkomsten hier neerzetten

Hallo allemaal, ik heb inmiddels een tijdje de aquara smart wall plug with metering. Al zet ik de pir sensor er op de ikea lampen blijven het signaal blokkeren.
Ook na het updaten van de ikea lampen middels een 2e hands aangekochte hub blijven de problemen bestaan.
Nu alle ikea lampen via de hub aangestuurd vanuit homey en alles werkt als een zonnetje.