Ik heb een vraag met betrekking tot Aqara devices.
Ik heb ooit enkele Aqara sensoren aangeschaft, magneet schakelaar als deur/raam contact en de PIR sensor. Later heb ik dat uitgebreid met temperatuur sensoren en een smart plug. En onlangs de magic cube.
Lang ben ik erg te spreken geweest, werking was prima en ondervond ik eigenlijk nooit problemen.
We raden het al, dat heeft zich omgedraaid.
Ik heb 3 PIR melders, en die doen het inmiddels allemaal niet meer. Nieuwe batterij helpt niet, verwijderen en opnieuw koppelen lukt nu ook niet meer, dat heeft nog wel eens na 10-15 pogingen wel succes gehad maar helaas.
Ik heb ongeveer 15 magneet schakelaars op deuren en ramen, en ook daarvan is het grootste deel inmiddels uitgevallen. ook hier helpt het niet er nieuwe batterijen in te doen. Verwijderen en opnieuw koppelen is ook een kriem, lukt soms echt niet meer of pas na meer dat 15 pogingen.
De smartplug heeft het een tijdje gedaan maar lijkt nu ook defect…
De temperatuur sensoren doen het nog wel, al zijn ze niet stabiel, soms dagen lang geen meldingen en dan in eens weer waardes?
De cube heb ik pas een kleine maand, en levert nog geen probleem op.
Twee vragen:
Zijn er andere gebruikers van Aqara sensoren die dezelfde problemen ervaren?
Wat zijn hele goede zeer betrouwbare magneet sensoren als deur/raam sensor binnen Zigbee protocol?
Bij voorbaat dank voor reacties