Aqara magneetsensoren reageren niet meer

Heb meerdere Aqara magneetsensoren, nu vallen gebeurd het dat enkele sensoren naar verloop van tijd geen data meer sturen naar Homey, of dat Homey geen data meer ontvangt. Vervolgens verwijder ik de sensoren en voeg deze opnieuw toe waarna ze weer een tijdje werken.

Echter dit is natuurlijk heel frustrerend, heeft iemand dezelfde ervaring?

Nee, bij mij werken ze eigenlijk al lange tijd prima. Zou het misschien iets met de afstand of de hoeveelheid zigbee devices te maken kunnen hebben?

Komt regelmatig voorbij.
Ik heb er zelf 12 van door t hele huis, zonder router devices. Werkt probleemloos.
Tips, truuks, advies (wel in t Engels):

Heb zigbee gereset, alles opnieuw gepaired maar nog steeds na een paar uur leveren de sensoren geen data meer aan Homey…

Heb meerdere zigbee routers in de vorm van lampen en dimmers

Haal je de lampen wel eens van de stroom af, of blijven ze altijd 100% aan de stroom? En heb je de Aquara’s vlak bij Homey gekoppeld of op hun uiteindelijke plek?

één lamp gaat zo nu en dan van de stroom af, de rest blijft voorzien van stroom
Aqara’s gekoppeld op hun uiteindelijke plek, dus afstand moet goed zijn

Heb nu fabrieksreset van Homey gedaan (alles kwijt), maar ga eens testen of de sensoren nu wel online blijven… (pff wat een gekloot dit zeg)

Als de lamp die je zo nu en dan van de stroom afhaalt moet routeren voor de Aqara’s dan is die route kapot als de lamp uit is. Aqaras veranderen niet snel van route, maar vinden het volgens mij ook niet altijd een kaporrt route terug als deze wordt hersteld. De stroom van routers afhalen is volgens mij altijd een slecht idee.

1 Like