Nee, met zo weinig apparaten zal dat niet het probleem zijn. Homey’s Zigbee is niet erg goed, en sensoren die ineens stoppen met updaten (nou ja, het zijn niet de sensoren die stoppen met updaten, het is Homey die niks met die updates doet) is een probleem dat vaak voorkomt.
Je kunt het forum doorzoeken naar hoe je het Zigbee netwerk kunt resetten in de hoop dat het beter wordt.
Je hebt het over de temperatuur buiten. Betekent dat dat de sensor buitenshuis ligt en er dus een buitenmuur o.i.d. tussen zit?
Wat als je de sensoren opnieuw koppelt op de daadwerkelijke locatie (via de repareer-optie in de Onderhoudssectie van de apparaattegel). Dus niet naast je Homey.
Verder inderdaad goed om de wat te zoeken op dit forum. Met name eventueel conflicterende signalen met je WiFi (of die van de buren). Zie bijvoorbeeld: How to improve Homey performance - #4 by SunBeech.
Bij mij is 4 meter binnen oké, maar zodra ik buiten op het balkon een Zigbee-apparaat probeer te koppelen (ook al is dat binnen 1 meter van een router-apparaat), dan werkt het niet. Iets met het isolerende glas heb ik begrepen. Dat kan dus een factor zijn.
Voor een Zigbee-reset is het handig om eerst te weten op welk kanaal je 2.4 GHz WiFi zit (als je die tenminste hebt, of die van de buren) en dan - aan de hand van het artikel dat ik eerder linkte - na te gaan wat in jouw situatie het beste Zigbee-kanaal is.