Aqara lichtsensor koppelen homey bridge

Hallo allen, ik krijg het niet voor elkaar om een aqara lichtsensor te koppelen aan mijn hommel bridge. als ik hem via de aqqra app koppel krijg ik wel de lichtsterkte binnen, maar als ik hem probeer te koppelen aan homey wil deze er een schakelaar van maken. Heb hem via verschillende manieren geprobeerd te koppelen (aqara app en homey zigbee), maar tot nu toe iedere keer hetzelfde resultaat.
Homey Aqara app heb ik geïnstalleerd en ook de gateway van Aqara is operationeel aangezien de bewegingssensoren het wel doen.

Of is dit ook weer 1 van de vele minpunten van de bridge-versie…
Hoor graag het verlossende antwoord van jullie.

groet,
Robert

1 Like

Dat betekent dat je lichtsensor niet ondersteund wordt door de app. Waarschijnlijk is het een T1 versie?

Zojuist gekeken en het is inderdaad de T1 versie.
Betekend dit dat ik de verkeerde gekocht heb? En zo ja, welke moet ik dan hebben.

Jij hebt model GZCGQ11LM, maar je moet model GZCGQ01LM hebben. Sommige webshops (bijvoorbeeld deze) zeggen 'm in voorraad te hebben, maar je moet goed opletten dat ze je niet per ongeluk de T1 sturen (want het oude model wordt denk ik al een tijdje niet meer gemaakt, en aan de buitenkant zien beide sensoren er precies hetzelfde uit).

Alternatief is wachten totdat Homey de T1 sensoren ondersteunt (alhoewel ik me afvraag of dat voor de Homey Bridge sowieso gaat gebeuren, want er is een update van de Zigbee firmware voor nodig), of toch maar op zoek gaan naar iets anders, alhoewel er voor de Bridge niet zoveel keuze is denk ik.

Top bedankt, ga deze dan is bestellen en kijken of dit beter gaat.
Voor de Bridge in inderdaad niet veel te vinden, de Hue buitensensor werkt ook al niet en de Aqara bewegingssensors geven alleen de actuele waardes door bij beweging. Dus dat werkt ook al niet lekker.