Aqara water sensor toevoegen aan Homey Pro

Goedmorgen, ik ben al even aan het stoeien met de Aqara water sensor SJCGQ11LM.
Ik lees op het forum dat er meer mensen zijn met het probleem maar dan icm Ikea Zigbee Tradfri lampen en die heb ik geen. (Heb wel Hue icm met de Heu Bridge)

Ik krijg namelijk onder geen mogelijkheid de sensor gekoppeld aan de Homey.

Batterij er reeds uitgehaald, 5 seconden indrukken 10 seconden 5 seconden en dan met interval van 3sec een keer drukken niets lijkt te werken.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik gebruik de Aqara Mi app.

Er bestaat een Aqara app en een Xiaomi Mi app, maar geen Aqara Mi app.

Ik gebruik de App Aqara (en erachter staat het Mi logo vandaar)

Gaat het lampje knipperen na (ongeveer) 5 seconden ingedrukt houden?

Hij knippert vervolgens laat je hem los knippert hij nog even en dan zie je niks meer. (ik heb gelezen dat het kan helpen om om de paar seconden 1x te drukken maar ook dit helpt niet helaas)

  • Welk model Homey Pro heb je?
  • Hoeveel andere Zigbee apparaten zijn al aan Homey gekoppeld? En wat voor type (router of end-device)?
  • Hoe ver bevindt de sensor zich van Homey?

Check meteen even of deze op een ander zigbee kanaal staat, het zou elkaar kunnen storen

Dance voor je bericht hoe check ik via Homey hoe deze kanalen zijn ingesteld?

@Robert,

Ik heb 30 Hue Lampen via de Bridge lopen
Router heb ik Tp Link Deco XE75 5 nodes in huis staan.
De homey pro is het nieuwe model die zwarte ronde.
De afstand is 3meter vanaf de Homey

Die tellen niet mee, die zitten in een apart netwerk.

Dat zou op zich wel moeten werken. Welke foutmelding krijg je?

De “App” geeft aan dat je 5 seconden op de knop moet drukken. Daarna “zoekt hij het apparaat” net zoals die dat doet bij Sonoff Zigbee, alleen na een aantal minuten geeft hij aan dat er te lang geen reactie is geweest en er geen apparaten zijn gevonden.

Het kan zijn dat als het een batterij gevoed device is je hem “actief” moet houden dus dat probeer ik dan door erop te drukken met interval.

Dat zou inderdaad moet werken, alhoewel je in plaats van precies 5 seconden drukken vooral even moet wachten totdat de LED begint te knipperen.

Ja klopt ik houd hem in, dan knippert hij dan laat ik los en knippert hij nog 3x en een tel later nog 1x. Homey vind alleen 0 :<

Begrijp ik goed dat je wel Sonoff Zigbee apparaten hebt weten te koppelen met Homey? Welke firmware versie heeft je Homey?

Klopt, eigenlijk hetzelfde principe knopje indrukken tot het lampje knippert en gaan zeg maar.
Software versie 10.3.2

https://tools.developer.homey.app/tools/zigbee

Weet alleen niet of je het kanaal met de Pro 23 (de zwarte puck) kunt wijzigen
Dat kan wel met de Pro 201x modellen.
Een zigbee reset zorgt er voor dat Homey zelf een rustig kanaal opzoekt. Het beste is om voorafgaand je 2,4GHz wifi kanaal vast te zetten op 1, 6 of 11, afhankelijk van je Hue zigbee kanaalnummer.