Aqara bestellen bij NL winkels vs uit China

Beste forum leden,

Na wat zoeken op Google kwam ik Aqara (xiaomi) tegen op aliexpress, dit scheelt enorm tov andere online winkels. Nu ben ik nog opzoek naar een aantal apparaten om te koppelen met Homey. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met bestellen op aliexpress?

Mod: Topic titel aangepast naar onderwerp:
Aqara bestellen bij NL winkels vs uit China
ipv Aqara (by @Dijker )

Ik bestel altijd bij techpunt.nl
Scherpe prijs en dan ben je zeker van europeese versie van de spullen die je besteld.

3 Likes

Als je 3 a 4 weken geduld hebt is het prima. Aqara werkt top van AliExpress. Ben nu steeds wat tuya spul aan het bestellen maar daar is het lastig de juiste modellen te vinden. Aqara is gegarandeerd werken tegen goede prijs. Heb: door/window, motion, temperatuur, lichtknoppen draadloos en wired en lampen van hun via Ali

1 Like

Ik zie zelfs heel wat producten met 15 daagse levering.

Ik heb al aardig wat Aqara spul besteld via Ali, en meestal binnen 2 weken in huis.
Dan maar even geduld ipv morgen in huis, maar scheelt wel een paar tientjes als je een hoop besteld.

1 Like

Precies! Moet een stuk of 12 tot 15 deur/raam sensoren, dat scheelt al 100+ euro.

Heb 5 temperatuur sensoren besteld via Ali. Alle 5 sensoren gaven een andere temperatuur aan afwijkingen van 0,1 tot 1.2 graden Ijken is niet mogelijk via homey. De afwijking die je opgeeft is hij na het bewaren gewoon kwijt… dus helaas geen aanrader. Prijs er er natuurlijk wel naar

Ben benieuwd of je betaalbare temperatuursensoren kunt vinden die geen afwijking vertonen.

Lijkt mij meed het probleem van een temperatuur sensor zelf, want aqara wordt normaal gesproken ook gewoon gemaakt in China.

Dit herken ik niet. Offset wordt in de device settings opgeslagen en na het installeren van een update weer opgehaald uit diezelfde settings.

1 Like

Misschien waarde aangepast zonder het device eerst wakker te maken?

Nee, want deze settings is app side only… mogelijk aangepast, maar niet op de save knop gedrukt.

3 Likes

Wij hebben 4 raam/deur sensoren en deze werken al 2 jaren zonder problemen batterijen allemaal ook nog boven de 85% ook besteld bij Ali

2 Likes

Tegenwoordig bestel ik vaak bij Amazon. Met prime verzending en soms een coupon is dit vaak soms nog voordelig ook dan Alie. Techpunt ook wel eens aangezien ik het dan kan afhalen. Maar voorkeur is Amazon zonder verzendkosten.

1 Like

Daar heb ik onlangs ook een filter voor onze Xiaomi Air Purifier Pro H besteld…dacht ik. Helaas heb ik voor een Xiaomi Air Purifier Pro H2 besteld en die past echt niet. Prima service van Techpunt.nl gehad! Ik had het filter ruim op tijd besteld en was dus al voorbij de retourperiode. Maar aangezien deze nog ingepakt was, waren ze coulant en kon ik terugsturen en mijn geld binnen afzienbare tijd terug krijgen.

Eerlijk gezegd is dat een nadeel aan Aliexpress wat ik nog niet voorbij heb zien komen.

Aqara uit china werkt over het algemeen, maar soms is er weer een nieuw model die nog niet is toegevoegd aan de aqara app van homey.

Onlangs bewegings sensor, aqara Oppo 6 knop en een drukknop e1 besteld. Zowel de sensor als de Oppo was wel even vaak proberen voordat het toegevoegd werd. Bij mij lukte het uiteindelijk door dicht bij een router zigbee te houden.

De drukknop e1 werkt nog niet, maar modelnummer staat er ook nog niet bij in de lijst bij forum van aqara.