Apparaten via homey bediennen

IHallo,

Ik ben nieuw hier. En ook vrij onbekend met homey. Mijn broertje heeft mij geholpen met het installeren. Maar probeer het nu zelf te doen. Dus zag dit forum, dus dat kan mIschien ook helpen het wat meer zelf te doen.

Nou heb ik meteen 2 vragen

Ik heb me laten vertellen dat er ook een soort cube is zodat je via je homey app je apperaten kan bedienen. Nou kan je die via Ali expres bestellen, zie bij gevoegde link. Maar ik heb me laten vertellen dat die van Ali expres niet goed werken. Wat zijn jullie ervaring hier mee ? En als ik die in Nederland moet bestellen welke moet ik dan hebben ? Zodat die het ook via homey doet. En zou iemand me uitleg kunnen geven dat als ik de goede heb hoe ik dit installeer? Als het kan wil ik er beneden 1 om m’n geluidsset van Logitech en m’n Samsung tv en als het kan mn

€ 7,56 49% Off | Broadlink RM4mini Temperatuur Vochtigheid Sensor HTS2 Wifi Ir Afstandsbediening Voor Airconditioning Tv Set-Top Box Werken Met alexa

En de 2e vraag.
Ik heb lampen van Ikea tradfri en die zouden via een bewegings sensor van Ali expres aan moetten springen zodra die beweging zien. Nou doen die het niet meer en branden zo de hele tijd. Ik krijg ze niet opnieuw toe gevoegd, bewegings sensor heb ik wel al opnieuw toe gevoegd. Iemand een idee hoe dit kan ?

Met vriendelijke groet,
Jelle

De cube heb ik geen verstand van, maar wat ik heb gelezen is dat de cube van ali ook prima werkt. Ik heb diverse dingen van aqara via Ali en die werken prima. Binnenkort wirdt bestellen via Ali wel duurder, houdt daar rekening mee. Zorg wel voor goede dekking met routers. Routers zijn alle apparaten zonder een batterij en bouwen een netwerk op. Op die manier bouw je dus een goed zigbee netwerk op. Maak je gebruik van een hub, van bijv ikea of hue dan is dat maken die hubs een op zich zelf staand netwerk waar aqara zigbee niet zal integreren. Aqara werkt wel maar je zult je zigbee netwerk apart moeten opbouwen voor aqara en Homey zorgt er dan voor dat ikea en aqara met elkaar kunnen communiceren. Alle non-hub zigbee apparaten zonder batterij en onafhankelijk van merk zijn daar geschikt voor.

Broadlink wordt veel gebruikt met Homey. Deze versie is de EU versie

Je installeert je broadlink volgens de gebruiksaanwijzijng en leert dan de IR signalen in van het toe te voegen apparaat.

Je installeert de broadlink app op homey en voegt daar je ingeleerde apparaten bij devices toe. Kijk voor extra info eens op het broadlinkforum hier in deze community.

de cube (van Ali) werkt prima

Beste,

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Wat bedoel je precies met dat netwerk ? En nee ik heb geen hub. Wat zou de meerwaarde van die hub zijn ?

Ik heb nu 2 lampen van Phillips hue gekocht. En dat werkt een stuk beter! Dus ben van plan m’n Tradfree lampen te vervangen voor Phillips hue.

Met vriendelijke groet,
Jelle

Oke. Bedankt. Dan ga ik die bestellen

De link die ik bovenstaand zie heeft volgens mij helemaal niets te maken met een Cube.

Philips Hue gebruikt het Zigbee protocol. Door dit protocol te gebruiken kan je een Zigbee netwerk opbouwen. Des te meer apparaten die op 220v worden aangesloten des te sterker je netwerk wordt. Het zigbee signaal moet een afstand overbruggen van je apparaat naar Homey. Des te meer apparaten op 220v daartussen zitten des te kleiner de afstand wordt omdat ieder 220v apparaat werkt als een repeater van het signaal.

Als je gebruik maakt van de hub van Hue dan wordt er een eigen Hue Zigbee netwerk gebouwd. Heb je een Ikea lamp met hub dan wordt er een Ikea Zigbee netwerk gemaakt die niet samenwerkt met een ander hub netwerk

Via een hub worden je apparaten van updates voorzien door de fabrikant. Soms werkt een hub iets sneller dan zonder hub. Vaak is een hub verplicht door fabrikant. Soms wat meer mogelijkheden.