[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij

Toch aangepast op het dashboard.html nu:

Totaal percentage is nu een gewogen gemiddelde. Totaal percentage is nu beter, lager ook.

Mooi en duidelijker.

wouw. Net de ios app geupdate (build 22)

Steeds meer functionaliteit van de html pagina zit erin

Uitgebreide energiebalans met historie

Bij het energieverbruik kritisch verbruik nu aparte kolom.

Winst voorspelling nu ook zoals in de html

En vast nog wat dingen (Ik heb even heel snel gekeken)

Wat vinden jullie nog voor nieuwe dingen?

Ik zal ze benoemen:

Nieuw sinds de vorige build

:money_bag: Winst

• Dagwinst-hoofdgetal is nu de voorspelde totale dagwinst (incl. zon), tikbaar → apart Winst-scherm met de volledige uitsplitsing (voorspeld batterij/zon/zelfverbruik + actueel), 1-op-1 als het dashboard.

:house: Energiebalans-scherm (helemaal nieuw)

• Tik op de :house: Huisje-node (of de :high_voltage: Net-node) → nieuw scherm met 4 tabbladen Vandaag · Maand · Jaar · Historie — dezelfde NET/ZON/BATTERIJ/SAMENVATTING-blokken als de dashboard-energiebalanskaart.

:high_voltage: Slim Energy-flow (de spil)

• Actie-kleurring nu óm de batterij i.p.v. de hub (in landscape per accu → sequentieel NOM wordt zichtbaar).
  • ⓘ-verklaring bij de hub: verschijnt alléén als de actie afwijkt van het plan → tik = popup met “waarom deze actie” (zelfde tekst als dashboard).
  • Hub-icoon vernieuwd (rustige rainbow-gradient i.p.v. :control_knobs:), tap-navigatie omgewisseld (hub → Laadplan, batterij → Besturing).
  • Slimplanner-profielkiezer verhuisd naar Laadplan; GELADEN/ONTLADEN dag-blokjes toegevoegd op Besturing.

:gear: Instellingen

• Tabbladen (schaalt naar willekeurig veel tabs) + nieuwe tab :warning: Fouten & Bronnen: laatste Homey-fouten + Data Bronnen (Prijzen/Zon/Verbruik/Batterij/RTE/P1).
  • Badges: rood stipje op :gear: bij ongeziene fouten/slechte bron, teller op :light_bulb: bij backlog-reacties.
  • Versie toont nu het échte buildnummer (vanaf de volgende build).

:bar_chart: Opwek/Verbruik-tabellen — desktop-opmaak: kolommen UUR/VOORSP/WERK/KRIT/AFWIJK, NU-markering, energie-gewogen totaal, sticky totalen-footer, auto-scroll naar het huidige uur (loste op dat 's avonds het huidige uur onder beeld viel).

:mobile_phone: Landscape

• Quick-nav: tik op lege ruimte → Vloot/Backlog/Instellingen even zichtbaar (header is daar verborgen).
  • Kritisch apparaat gemarkeerd (rode ring + “:high_voltage: kritiek”) en afgetrokken van het :house:-verbruik.

:bug: Stabiliteit & fixes

• Bolletjes-freeze in de flow structureel opgelost (eigen native animatie per lijn).
  • 0W-huisverbruik-vangnet + dev/release-badge in Instellingen.
  • Rotatie-jank + witte flits weg (ActionInfoModal mount alleen nog als 'ie open is).

Ik zie net dat we jarig zijn vandaag:
image

( Het Homey Community Forum draait op Discourse, en dat zet standaard een taartje/gebakje naast je naam op de verjaardag van je forum-account — de dag waarop je je destijds hebt aangemeld. Het verschijnt automatisch en blijft ~24 uur staan (die ene dag per jaar), daarna is het weer weg.)

Happy cake day dan maar :partying_face:

Hahahaha..ik dacht wat is dat nu. :face_with_raised_eyebrow:

Wel een beetje klein en bescheiden puntje voor een forum dat zo actief is. Ik zal even kijken of ik nog wat kan vinden

Deze is misschien meer gepast

Whahahahahaha. Wat gaaf!

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag :smiley::partying_face:

Nieuwe Android versie nu ook live.

Waar zit dit dan? Als ik kies voor Mixed Batteries dan verschijnt dit niet.

Via het vergrootglas.
image

Onderin staan een aantal setup workflows:

Je pakt dan “Laadplan”.

Laatste tijd weinig gedaan aan ons Vloot programma. Dat wil niet zeggen dat dit van de baan is. Hoe meer gebruikers zich aansluiten, hoe meer kans van slagen dus:

Ok, helder. Nog 1 vraag:

Zijn de properties op groep-niveau properties van de groep of zijn het properties van de items in de groep?

Huh

@Roedi_de_Lion hij kan wel actief ontladen. Domme vraag misschien maar waar kan ik iets opvoeren in de backlog. Ik help waar nodig uiteraard ook graag mee om iets te testen.

Mixed is nooit getest met 6 batterijen…4 is de max. Ik pas het aan

IPADRES HOMEY:8778/backlog.html