Geeft bij mij de melding. Werk SlimLaden eerst bij naar v9.4.7 (je hebt v9.3.17) voordat je een nieuw ticket aanmaakt. Reageren op bestaande tickets kan gewoon.
Zover ik kan zien heb ik de nieuwste versie.
Geeft bij mij de melding. Werk SlimLaden eerst bij naar v9.4.7 (je hebt v9.3.17) voordat je een nieuw ticket aanmaakt. Reageren op bestaande tickets kan gewoon.
Zover ik kan zien heb ik de nieuwste versie.
Je hebt de live versie, er is ook een test versie:
Hahaha…repeterende vraag. Je kan in de homey App Store naar mijn app gaan…scroll naar onderen naar changelog. Daar zie je een test versie staan(oranje). Je kan volgens mij ook in de url /test erachter zetten.
En ondertussen de was gedraaid ![]()
Hoi Roedi, wil hem eerst hier even uitvragen voordat ik 'm als ticket indien.
Situatie afgelopen week voor een week lang: 's avonds: airco aan, radiator na douchen, vaatwasser. Verbruikspatroon past zich hier uiteraard perfect op aan: dus na een paar dagen krijg ik een NOM-blok in de avond omdat dat het voordeligste is.
Dan ga ik een paar dagen weg: geen airco, geen radiator, geen vaatwasser. Toch houd ik deze dagen het NOM blok in de avond terwijl er nu prima ontladen kan worden tegen hoog tarief.
Als ik weer thuiskom is het 1e verbruikspatroon weer nodig, echter heeft het patroon zich nu inmiddels aangepast aan de afwezigheid en is het NOM blok in de avond weg.
Moraal van het verhaal: zou graag een schuifje zien naar een 2e verbruikspatroon, het ‘afwezigheidsverbruikspatroon’. Een patroon gebaseerd dus op het gebruik bij afwezigheid (eigenlijk stand-by verbruik). Dit patroon hoeft niet perse te leren, kan het ook 1x zelf invullen want het verbruik is erg voorspelbaar wanneer afwezig. Wanneer weer thuis zou ik het schuifje uit willen zetten en het normale patroon weer willen gebruiken wat in de tussentijd niet aangepast is.
Dit voorkomt steeds een paar dagen learning curve waardoor het verbruikspatroon steeds een paar dagen achter de feiten aanloopt en onlogische keuzes maakt (lees: betere keuzes kan maken).
Eigenlijk dus het huidige verbruikspatroon als een aanwezig patroon en een nieuwe feature met een afwezigpatroon (evt. niet lerend indien dat meer ontwikkeling vereist) wat aan/uit te zetten is.
Schiet maar een wens in. Inclusief een json support ticket. Dan kan jij en anderen hierop stemmen.
Ik verwijs meestal naar de apm monitor, optie drie bij stap 1. Maar ik zal er opnieuw naar kijken.
Ticket zal ik sowieso inschieten.
Met de apparaatmonitor moeten dus alle (groot)verbruikers een slimme stekker met energiemeting hebben (aanschafkosten), daarbij past het plan zich dan pas aan op het moment dat het apparaat wel/niet aangaat (en heb je mogelijk al goedkope/dure uren gemist), terwijl je bij vertrek vanaf huis direct het afwezigheidsplan aan kan zetten, dan kunnen daar direct al keuzes op gemaakt worden.
Ik heb mijn EV als kritisch apparaat toegevoegd. De auto (BMW) heeft geen vermogensmeting in Homey (wel batterijpercentage en laden j/n). Wat ik niet snap is dat wanneer de auto laadt, de batterij zou moeten stoppen. In de screenshot staat dat ook in het tekstblok onder de grafiek. Kijk je links bij de Slim Energy bolletje zie je dat de thuisbatterij ontlaad. Dat is tegenstrijdig en zou niet moeten. Peak shaving staat inactief. Moet ik iets anders instellen of klopt mijn aanname niet?
Klopt wat je zegt…Maar niet voor een paar dagen weg toch? Dan staat hij op minimum en gaat bijvoorbeeld de airco niet aan en daar had hij ook geen rekening mee gehouden.
Denk dat ik je niet helemaal begrijp? In huidige situatie speelt 't probleem juist bij paar dagen weg. Nu weet hij pas 's avonds daadwerkelijk of airco wel/niet aangaat. Na een paar dagen geen airco leert de verbruiksmonitor van het lagere verbruik en wordt het verbruik langzaam naar beneden bijgesteld, maar dan kom ik juist weer terug (en gaat airco weer aan, wat weer een paar dagen learning kost).
Door de airco in de apparaatmonitor toe te voegen helpt snel schakelen voor bv. NOM, maar gaat mij over de verbruikmonitor met het basisverbruik die een paar dagen nodig heeft om aan verbruik aan te passen.
Daarom heb ik ook een json nodig. Welke variant van de apm gebruik je nu? Statisch? Apm of volledig leren. Gebruik je apm of statisch dan wordt er niet geleerd van de extra app die aan gaan. (Ik moet dat voor apm nog een keer checken of hij dat ook echt doet). Dus als de airco avonds niet aan gaat, daar heeft het plan toch nog geen rekening mee gehouden.
Jij geeft aan dat hij van de avond leert door de airco. Doe je als extra apparaat hebt geconfigureerd. Dan lijkt het op volledig leren? Of doet de apm het verkeerd is dan de vraag.
Nee volledig leren inderdaad. En heb apparaten met automatische vermogensmeting en apparaten waar ik zelf het verbruik ingevuld heb (alleen aan/uit). Maar nu houdt het plan na afgelopen warme week dus rekening met aangaan airco door iedere avond NOM te plannen, terwijl ik nu weg ben en hij vol mag ontladen. Zie dat hij nu na 2 dagen al wel minder NOM plant, maar ben zondag weer terug dus dan gaat de airco weer aan dus idealiter zou ik dan het oude plan direct weer op willen geven/aan willen zetten.
Nu afwezig dus kan geen ticket en JSON aanmaken, ga ik zondag doen. Tenzij een diagnostisch rapport dezelfde info voor je geeft:
d09fee0c-b8a0-4ce2-84d3-19eafbc5d0a4
Heb je nog geen iPhone/Android variant van de app?
Maar…. Ik moet binnenkort eens een filmpje maken over deze functionaliteit. In de volledige leer modus doet hij niets met je individuele apparaten.
Hummmm, mijn iMac heeft weer een ander Apple id ![]()
Ook even benieuwd of er gebruikers zijn die verschillende Apple id’s hebben voor hun iPhone en iPad. Bij mij gaf dat een probleem.. met de hulp van Roedi kwam dat toch goed. Wat is jullie ervaring?
Nee daar ligt een investeringsvoorstel voor een HP26 voor
(ontbrekende API HP19).