[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij

Raar, in het dashboard geen fout

Solcast wordt opgehaald om:

• 1 rooftop → 8×/dag (elke 2 uur overdag): 05:30, 07:30, 09:30, 11:30, 13:30, 15:30, 17:30, 19:30 (1 call/fetch → 8 calls + 2 marge, onder de Solcast-limiet van 10/dag)
  • 2 rooftops → 4×/dag: 06:30, 09:57, 12:57, 15:57 (2 calls/fetch → 8 calls + 2 marge)

Bij mij dus exact om 15:57. Bij jou 17:41 uur >> misschien had je je internet abonnement niet op tijd betaald?

Bij mij de oorcast wel weer behoorlijk goed:

Duidelijk.

Ik heb 1dakvlak. Hij lijkt die van 19:30 gemist te hebben. Ik kijk het morgen even aan. Hou je op de hoogte

forcast gaat bij mij ook weer goed laatste dagen. Ik had in de config de zelfcorrigerende functie uit gezet. Maar keek vandaag in de instellingen en hij bleek nu weer aan te staan. Misschien heb ik iets niet goed gedaan of is de instelling overschrijven bij een nieuwe versie. Laat hem voor nu maar even aan

BTW
ik heb laatst gezegd dat ik ik de Shelly Simulator probeerde in te zetten voor meerdere Marsteks
liep uit op een flop. Ik ben ermee gestopt.

Ik had hem nog niet geconfigureerd dus dat scheelt weer.

Wat ging er mis?

@Roedi_de_Lion de zendure 800 plus is wel beschikbaar via HA ( GitHub - Zendure/Zendure-HA: Zendure Home Assistant Integration · GitHub ). Zou jij het zien zitten om deze ook werkend te maken in jouw app?

Goedemiddag Allemaal,

Hoe zou ik het voor elkaar kunnen krijgen dat als er een kritisch apparaat stroom krijgt van de opwek en het resterende deel niet naar het net gaat maar in de accu.

Bedankt! Rutger

Als ik je screenshot bekijk, zou hij dat moeten doen. Plan is geel (zonneladen > dus NOM) en je hebt productie over. Bovendien loopt er een kritisch apparaat, je vaatwasser, en bij juiste configuratie zou het dan “kritisch-verbruik-op-de-meter” moeten zijn. (Of dit laatste heb je bewust niet zo ingesteld, maar dan in elk geval nul op de meter). In het stroomdiagram (bolletjes diagram) zie ik dat je accu’s niet laden en je stroom naar het net stuurt.

Nope, via de link naar de store en knop updaten.
Bleef wel versie 1.0.0.
Hmm, app verwijderd en opnieuw geinstalleerd, blijft versie 1.0.0., of was het eerder een andere versie?

Klopt. Maar 1.0.0 heeft build 16, 20 en de nieuwste is 21 (voor de iOS app)

En vandaag gewoon om de twee uur de info bij solcast opgehaald zonder foutmelding. @Roedi_de_Lion ik denk eenmalig een missertje.

Hoe kan ik 6 Marstek Venus E’s aansluiten over Modbus TCP? Ik zie default slechts 3 invoervelden voor IP adressen.

Als ik het goed heb kan deze Zendure net als de Homewizrd niet actief ontladen? Dat was destijds de reden om ervan af te zien meen ik me te herinneren. Nu we richting einde saldering gaan
 je kan een wens opvoeren in de backlog. Bij voldoende animo en bij the mood van de ontwikkelaar weet je het maar nooit.

Cautje heeft handmatig hier op stop gezet denk ik. Staat in ieder geval in het plaatje.

In de testfase blijft het 1.0 maar de build is wel hoger.

Via de mixed batterijen lukt dat nu ook al. Kan je daarmee uit de voeten?

Neen, kon in de store gewoon update doen. Heb nu build 16, correct?

Klopt. 17 komt er aan. Ook voor iPhone 22.

Major update. Installeer ook de nieuwe Homey app.

BTW
iedereen kan mee testen hoor. mag ook best een beetje meer eigenlijk. :slight_smile:

Don’t you just love it when a plan comes together

Mooi lijntje Roedi :grinning_face_with_smiling_eyes: