Deze werken allemaal, laat ze alleen niet zien het overzicht
Is nog bèta, dus je moet eerst deze laden:
En daarna deze
Raar, maar hij laat nu wel waardes zien.
Terwijl dit een uur eerder al had gemoeten
Goedemorgen @Roedi_de_Lion ,
“Ik vroeg mij zo af of je al ideeën hebt over de Slimladen-app met het oog op de afschaffing van de saldering die eraan zit te komen
— want de Slimladen-app maakt nu natuurlijk gebruik van drie laadstrategieën.”
Zet de productie ook eens op measure power. Dan even wachten en kijken.
In principe moet je gewoon de verkoopprijs aanpassen. Dan werkt MAX Winst al. Is mijn eerste ingeving.
@Roedi_de_Lion Super bedankt voor deze app. Op dit moment heb ik 2 Anker MAX AC’s in gebruik, binnenkort de derde), en aangezien deze zelf nog geen cluster supporten, hoop ik hiermee het toch een beetje voor elkaar te krijgen. Ik heb de app geinstalleerd in Homey23, en zie inderdaad dat hij “probeert” NOM te realiseren (zit er ongeveer 200w gedurende de nacht vanaf). Met name bij zons ondergang mist hij nog wat.
Ook ben ik aan de slag gegaan met de laadplannen. Deze berekend hij zelf, wat natuurlijk top is en hij leert van mijn verbruik. Waar ik gister nog wat rode stops had, zijn die er inmiddels niet meer.
Wat op dit moment nog niet lukt is hem ook te laten laden via de app. Ik zie een paars icon, met STOP. ik dacht dat dit zon overschot en niet terugleveren betekende, maar mogelijk zit ik verkeerd.
Als hij alleen van 12-15 zou laden komen mijn batterijen bij lange na niet vol.
Mijn doel is als er een zon overschot is (en hij dus gaat terugleveren), dat hij het in de batterijen stopt, maar dat doet hij nog niet echt.
waar zit ik fout?
Kan je een json sturen? Dan kan ik het analyseren.
Bonus alleen overdag moet er denk ik uit. Jij hebt geen Zonneplan.
Er gaat iets niet helemaal lekker vandaag, vanochtend volop zon maar de batterij wordt gevuld met kWh’s van het Net. Uitleg zegt, “Goedkoop laden: €0.252/kWh, 14400W, winst €0.905”.
Dit is niet wat je zou willen, nou staat het systeem al heel de middag op stop terwijl de zon volop schijnt.
Ik hoop dat ik morgen flink meer gele balkjes zie.
Edit:
Kijk ik naar morgen wordt er helemaal geen zonladen meer toegepast. Wat gaat er niet goed?
Support json aanmaken en ik kan kijken. Alleen vanuit een plaatje is het onmogelijk om te zeggen wat er gebeurd.
Ehh…en waar moet hij de zonopwek dan naartoe doen? ![]()
Haha, die PV-energie had het systeem in iedergeval niet van het Grid af moeten halen, vanochtend PV-laden en dan staat het vanmiddag nog steeds op STOP, maar had het laden ons geen geld gekost. Nu wel, en dat kan niet de bedoeling zijn. Ik ga ticket aanmaken want het plaatje voor morgen verontrust mij. ![]()
Edit: ticket aangemaakt met .json.
Zie ticket. De capaciteit van de batterij wordt 3x zo groot berekend. Het aantal modules moet terug van 3 naar 1. Ik los het ook op in de software. Sigenergy moet moet rekenen met modules.
Eindelijk de Android app ge-update..moest wel eerst de oude verwijderen. Anderen ook?

Bij jou dus wel goed. Humm. Too many requests lees ik. Ik heb voor zover ik weet mits gewijzigd.
Hoe vaak leest SlimLaden solo cast uit? Om de hoeveel uur? Hou ik het even in de gaten