[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij

@Wil_Ree Ik ben zeker nog niet klaar met mijn dashboard, maar dit is een voorbeeld van de pagina voor mijn batterijen. Beetje bij beetje worden de andere pagina’s ook gevuld met content.

moet je iets speciaals invullen voor open-meteo ik heb de coördinaten en kwp allemaal ingevuld van 3 daken in de app . De solcast API deed het ook niet dus heb deze eruit gehaald.

Wow. Dat ziet er wel heel mooi uit!!

Solcast mag je niet te vaak doen. Dus geen flows maken.

Open Meteo lijkt even onbereikbaar.

Ziet er mooi uit. Als ik van de winter wat meer tijd heb, wil ik dit zeker oppakken. Dank je voor het delen.

Dan zou ik zeggen, wasmachine de deur uit. Ouderwets in een bak met water. :winking_face_with_tongue:

Hallo John, contact met HW gehad, filmtje opgestuurd over het knipperen en hier is de reactie:

Bedankt voor je bericht. Het groen knipperen van de P1 Meter is bij ons een bekend verschijnsel. We werken op dit moment aan een oplossing hiervoor.

De P1 Meter blijft hierbij normaal functioneren. Het knipperende lampje heeft geen invloed op de metingen of de werking van het apparaat, dus je kunt het gewoon blijven gebruiken zoals je gewend bent.

Zodra er een oplossing beschikbaar is, zullen we deze zo snel mogelijk doorvoeren.

Aha, dank, bij opnieuw aansluiten vanochtend had ik dat ook.

Nu de P1 verplaatst weer terug de meterkast in. Knipperen stopte na tijdje. Verbinding is (al) 5u20m gebleven.

Alleen ontalden in de nacht van de HW batterijen was niet doorgegaan ondanks blijvende verbinding, vanochtend handje geholpen en ticket aangemaakt, wellicht is er wat te zien.

Ik ga denk ik gewoon door met aanpassen netwerk en hopelijk komt er een goede update van HW.

Ik zit met mijn P1 nog niet op laatste firmware (betatester), HW gaat ook de historie oude P1 nog overzetten. De connectie met de P1 blijft nu uren stabiel ipv om het kwartier een nieuwe verbinding…

JA via laadloon.nl, elke 3 maanden de facturen uploaden en centjes ontvangen begin volgend jaar (hoop ik ) helaas heb ik maar in 1 van de 2 laadpalen een MID meter zitten

sinds een paar dagen aan mijn Venus e v2 ook een Elfin hangen maar wat een opluchting is dat zeg.. geen gezeik meer met de verbinding (ligt dus aan de Venus) en de app werkt op eens ook veel fijner.. !! ik ben er blij mee

Ik heb hier 2 maal Venus E V2 met elk hun eigen Elfin. Loopt al bijna een jaar zonder enige hapering. Dus kan me jouw gevoel helemaal voorstellen. (Zeker als je op de diverse Groepen leest hoeveel problemen daar mee zijn)

Dit bericht is speciaal voor Mayel. :joy:

Hoi Roedi, ik ben er een tijdje tussenuit geweest en ik zie dat er veel, heel veel is gebeurt. Maar ik heb een vraagje. Ik wil mijn boiler bij zonoverschot voorrang geven op de Marstek. Ik kan dit instellen bij de apparaatmonitor. Moet ik er dan een kritisch apparaat van maken?

Nee dat hoeft niet. Ik denk wel dat de functionaliteit nog enige aandacht verdiend hoor

Ik wil eigenlijk als er zonoverschot is de boiler voorrang geven, kan dat?

Geen voorrang. Maar de bedoeling is wel dat als er zonoverschot is dat je dan de boiler aan kan zetten en de batterij nog op stop stond. De paarse balken zeg maar.

([APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - #5546 by Roedi_de_Lion)

Wat zien we hier?

Wat is nieuw in versie 9.3.19:

:shield: Stabieler en zuiniger — een geheugen-probleem dat op sommige Homeys 's nachts tot herstarts kon leiden is opgelost. De app start rustiger op en gebruikt minder geheugen.

:crescent_moon: Nachtelijke leerronde robuuster — leert de app 's nachts van gisteren (verbruik, nauwkeurigheid, zon), dan blokkeert één hapering niet meer de rest van de ronde.

:electric_plug: HomeWizard-batterijen: directe melding bij een verlopen koppeling — je krijgt nu meteen bericht als het token niet meer geldig is (bijvoorbeeld na een wifi-wissel), inclusief hoe je 'm vernieuwt.

:magnifying_glass_tilted_right: Marstek (Open API): duidelijker bij batterijen zoeken — je ziet nu welke poort bezet is door een andere app, handig als een batterij niet gevonden wordt.

:battery: Solis (beta): verbeterde laad-, ontlaad- en stop-aansturing.

Slim laden iphone app?