Yess. ![]()
Nog niet live denk ik? Althans, in de app store kan ik m nog niet vinden.
Nee klopt. Moet nog in test fase. Dan nog door de echte keuring.
Dat zou gaaf zijn ![]()
Hoi,
Ik maak al een tijdje met genoegen gebruik van deze app i.c.m. de Zendure SolarFlow 2400 AC, maar nu wil ik graag het volgende realiseren.
Wanneer er b.v. weinig zon overschot is en ik ga elektrisch koken dan wordt de accu gebruikt om het vermogen te leveren, terwijl de elektriciteitsprijs toch laag is. Graag zou ik bepaalde apparaten, zoals de elektrische kookplaat, willen monitoren dat als die gebruikt wordt de accu niet gaat leveren.
Ik meet het vermogen van deze apparaten al.
Weet iemand hoe en of dit te realiseren is?
Dank je.
Maar die had ik al ingesteld maar dan nog gaat de accu ontladen als deze apparaten gebruikt worden.
Heb je hem kritisch gemaakt?
- Gezien mijn hele huis voorzien is van Shellyâs met power metering, heb ik alle Shellyâs toegevoegd in de apparaatmonitor. Is het nu nog nodig om een leercurve te starten of helpt het nu al dat alle individuele apparaten/lampen toegevoegd zijn en de SlimLaden app dus live de aan/uit status en verbruik zien?
- In de Quarter Meter Monitor dagelijkse nauwkeurigheidsmonitor zie ik dat de momenten dat de accu opgeladen werd met stroom van het net gezien worden als vebruiksmomenten, deze uren zijn dus de uren die qua verbruik dan heel hoog liggen tov de voorspelling. Gezien het laden van de accu niet echt normaal Dagverbruik is lijkt het mij niet logisch? Of zie ik dit verkeerd? Data in komt van mijn HW P1 meter, die natuurlijk zelf niet ziet dat het verbruik van het laden van de accu is, maar de SlimLaden app zou dit wel moeten weten door de gekoppelde accu.
Die ga ik eens proberen. Bedankt.
Wat een kritisch app doet is: Slimladen doet eigenlijk net of dat dit app niet bestaat. Het voorspelde verbruik is exclusief het kritische app, laden, blijft laden en ontladen blijft ontladen en stop blijft stop.
De moeilijkste is NOM: ipv nul op de meterâŠdoet hij in dit geval kritisch app op de meter. Gebruikt je kookplat 5000W, Dina probeer hij 5000W op de meter te houden.
Poll: Bluetooth-aansturing voor Marstek accuâs in de Slimladen app?
Achtergrond: Ik zag dat de âAndere Marstek appâ over een Bluetooth-implementatie beschikt, waarmee Marstek accuâs direct via Bluetooth aangestuurd kunnen worden. Dit lijkt mij een waardevolle toevoeging voor meer flexibiliteit en lokale aansturing binnen de Slimladen app.
Wat vinden jullie hiervan? Stem hieronder!
Poll Opties
- Ja, absoluut! Dit is een sterke toevoeging en zie ik graag geintrgreerd in de Slimladen app.
- Leuk idee, maar het heeft voor mij persoonlijk geen hoge prioriteit.
- â Neutraal / Geen mening, ik maak hier zelf waarschijnlijk geen gebruik van.
- Nee, ik zie de meerwaarde van Bluetooth-aansturing naast de bestaande opties niet direct in.
Indien jullie dit ook een goed idee vinden ,dan graag laten weten via de backlogâ![]()
@Roedi_de_Lion, ik heb een vraagje voor je.
Ik heb zelf 2 maal Marstek Ev2 aangestuurd via modbus TCP (via Elfin EW11)
Nu heeft een kennis van mij 2 Marsteks Ev3 en heeft jouw geweldige app gezien en overweegt een homey aan te schaffen om de app te kunnen draaien.
Mijn vraag Als ik ook deze via Modbus TCP wil aansturen (ivm de geweldige stabiliteit) moeten daar dan ook Elfin EW11 tussen of andere extra hardware? Of kan dat anders (maar dan wel net zo stabiel). Wat is jouw advies?
Marstek Venus E v3 heeft Modus via de ethernet kabel standaard. Daar hoeft niets meer tussen. ![]()
Deze optie zou eventueel handig kunnen zijn voor gebruikers met Marstek Venus v1/2 en geen Elfin of Lilygo er tussen hebben zitten.
Bij veel animo kan ik deze weg eventueel verder gaan onderzoeken. Breng hiervoor je stem uit in de backlog.
Zou je van deze 2 punten een backlog item kunnen maken. Dan kan ik hier naar kijken.
Oké, maar dan is het dus een must om via ethernet aan te sluiten en niet via wifi?
Klopt. Als je het via een Elfin doet, moet er dan nog een andere config komen? De v3 heeft andere registers.
Ik heb mijn Marstek A in de schuur staan. Daar ligt geen ethernet, maar ik heb daar een repeater die een ethernet aansluiting heeft waarop je de Marstek A kan aansluiten. Zoân Powerline zou ook moeten kunnen.
@Roedi_de_Lion heb je plannen om een deel van de vloot statistiek te delen op het dashboard? Ik zou het met name leuk vinden het aantal deelnemers en de stuurbare capaciteit te kunnen zien.
Dank voor je tomeloze inzet overigens