Thanks dit werkt, kwam er ook achter dat lezen een vak apart is af en toe. Ik had een MQTT Server ipv een broker geinstalleerd ![]()
Ik zie na enkele dagen nog wel wat puntjes waarbij ik vraagtekens heb:
- Huidig vandaag 02-9-2025 - 08:36
- Overproductie vanuit zonnepanelen
- Dynamisch contract Tibber
- Energieprijs €0,27
- Marstek is aan het laden op overtollige zonproductie - hij zou eigenlijk moeten terugleveren..
Is dit anders in te stellen?
Groet, Joeri
Als ik het helemaal goed begrijp:
Wat de app doet. Je hebt strategie dynamisch en vol dynamisch: Er wordt een plan gemaakt voor laden en ontladen. De uren ertussen worden op Stop gezet. Bij Dynamisch zet hij alle overige uren op Nom, bij vol dynamisch alle overige uren op stop. Dat zijn de keuzes.
Maar bedankt voor de tips. Ik ben bezig met het verbeteren van de onderhoudbaarheid van de app. Dat moet eerst goed en daarna kijk ik naar verbeteringen/veranderingen.
bij dynamisch zet hij de uren ook op stop dus vol dynamisch uit op dat moment.
ik heb de app er nu af moeten halen ondanks dat het laadplan uit staat zet hij elke nacht om 1 uur de batterij op stop. deze doen dan niks meer en koop ik weer stroom in in de nacht.
ik heb in de marstek app ai weer aan moeten zetten vanmorgen
Ja. Snap ik. De app werkt nog niet zo als bedoeld. Nog steeds beta. De volgende update zal ook wat langer duren. Deze wil ik eerst zelf langer testen.
De app is best wel omvangrijk geworden en ai heeft ook problemen met alles te overzien en maakt daardoor veel fouten. (Ik kan zelf niet programmeren en doe alles middels ai).
Ik weet het niet zeker, maar het kan ook zijn dat in jouw versie van de app de uren 0-9 niet geupdate worden? Dan kan je ze even handmatig op Nom zetten.
Gezien de populariteit van Marstek is er denk ik veel belangstelling voor een goede functionele maar ook technisch verantwoorde app.
Zou het een idee kunnen zijn, om samen met een andere Homey gebruiker met programmeer skills op te trekken, waarbij de 1 het functionele gedeelte beschrijft en de ander het technische gedeelte realiseert.
Een complexe aansturing maken zonder programmeer skills (lees: alles doen met AI) lijkt mij geen goede uitgangspositie.
Is het zo heel moeilijk om de app bij voldoende opbrengst zon en hoge prijs niet te laden laden.
Goede avond,
Ik ben helaas niet in staat zelf app’s te bouwen.
Maar ik kwam met zoeken wat documentatie tegen over de Marstek Api.
Hiermee moet volgens mij vrij eenvoudig een app gemaakt kunnen worden die Marstek rechtstreeks integreert in Homey.
https://e.pcloud.link/publink/show?code=kZzegOZyKSrUmX7p6hLV5WhhJ5YMh4zLTVX
Eenvoudiger als met een lilygo denk ik.
Hier toevallig iemand die hier wat mee kan??
Hallo,
Wat gaaf project! Ik ben in het bezit van 6 batterijen en loop bij automatiseren tegen feit aan dat mijn 3x25a overload raakt. Kun je met dit programma ook load balanceren???
@Roedi_de_Lion heb je enige kennis van de link dat @Stijn_Van_Heeswijk heeft gedeeld via api van Marstek?
Ik heb zelf geen kennis van een lilygo en het is heel wat overweldigend.
Goedemiddag,
kan je eens beknopt uitleggen hoe dat aansturen werkt?
Ik heb de flow van jouw hierboven aangemaakt. Maar het kaartje huidige actie geeft een foutmelding, en de MQTT client stuurt wel bericht maar er gebeurt niks mee??
kan je mij daarmee helpen?
Het kaartje dat werkt idd niet. Zal ik in de volgende versie oplossen. Kan je eens via een dm je instellingen laten weten? Zie je acties verschijnen in de mqtt explorer?
Goedemorgen,
Welke instellingen wil je zien van mij?
Alvast bedankt voor je hulp!
Groet François
Misschien gekke vraag, ik heb Frank Energie, kan bij leveranciers enkel Tiber selecteren, de prijzen die nu in het device zitten kloppen niet. hoe kan ik deze goed krijgen :)?
Zover ik heb kunnen zien heeft Frank geen api om de prijzen op te halen. Ik heb nu de epex prijzen + €0,15 gegaan. Ik zal daar nog eens naar kijken of ik het slimmer kan maken. Voor nu zijn de prijzen niet heel verschillend neem ik aan.
het was voor mij ook allemaal overweldigend,maar sinds vandaag is er een in mijn ogen een heel goed alternatief gekomen…nu wil ik niet de mensen weg jagen bij deze ontwikkelaar😳 voor het alternatief moet je maar ffies zoeken op het forum…deze app is bijna plug and play😎
Laat maar weten hoor. Ik ben benieuwd.
Die kan alleen lezen, niet aansturen..
Marstek Energy Storage | Homey met mijn v3 werkt alles in deze app.
Hoi @Roedi_de_Lion
Mooie app heb je gemaakt/in ontwikkeling.
Ik volg dit topic nu een paar dagen en ben mij aan het inlezen in jou app.
Je spreekt constant over mqtt en yaml etc.
Is dit allemaal in homey?
Ik heb namelijk naast homey ook HA draaien en daar heb je dit ook allemaal, dus ik heb wat verwarring ![]()
Kan tevens zonneplan ook gebruikt worden met dynamisch tarief?
Bedankt voor je antwoord alvast!