Ik ben best vaak mijn app aan het bijwerken met updates. Hierdoor kan ik de app niet live brengen in de Homey store… ik ga maar even verder onder deze variant. Voor diegene die vaker update willen hebben… je moet wel een nieuwe app installeren. Ik zou de “officiële” even verwijderen.
Je kan ook mijn voorbeeld nemen en dan in Homey developer de huidige actie veranderen. Ik heb dit verder niet zo getest. De actiekaart doet het nu ook niet… " vorige actie zit btw in “Huidige actie gewijzigd” .
Ik heb je app al een tijdje geïnstalleerd na je post op Tweakers. Ik heb zelf geen add-on aangesloten. Maar ik stuur de Marsteks aan via hm2mqtt. Ik doe dat door de modus aan te passen en het (ont)laadvermogen aan te passen van time period 0 dat loopt elke dag van 00:00 - 23:59. De SOC haal ik ook via hm2mqtt op. Dat werkt eigenlijk best goed, alleen heeft mijn logica geen zelflerend vermogen. Zou je de App kunnen aanvullen om ook te werken met hm2mqtt? Ik kan je daar eventueel bij helpen door je te voorzien van json.
He Eastmaster. Dat klink me als muziek in de oren. Dat betekent dat er geen Lilygo meer nodig is volgens mij?
Ik moet alleen beetje oppassen dat ik niet met teveel dingen tegelijk bezig ben. Er zijn best nog een aantal dingen die niet helemaal werken zoals ze zouden moeten. Misschien even contact via DM?
Dat klopt, je hebt dan geen lilygo meer nodig. Dit werkt nu wel via de cloud van Marstek. Soms komen berichten niet helemaal door, daarom heb ik in de flow een check gemaakt om na te gaan of berichten correct worden uitgevoerd.
De app is nu ook aangepast om een nog beter plan te maken voor (Vol)dynamisch. Hij bepaalt dmv lerend model wat het beste vermogen is om te laden of te ontladen. Tevens kan je aangeven dat de batterij niet helemaal vol wil laten laden (gisteren deed hij bij over de laatste procent 20-25 minuten. De batterij moet echter ook zo nu en dan opgeladen worden naar 100%. Standaard doet hij dat eens in de 7 dagen, maar is aanpasbaar.
Nu testbaar en inzichtelijk via Insights. Hopelijk kunnen gebruiken meitesten en kijken wat de resultaten zijn.
Zover ik weet speelt dit nog steeds. Het slimste wat je nu kunt doen, is het volgende: als je drie batterijen hebt en drie fasen, zoek dan uit welke fase het minst wordt gebruikt. Zet de accu die daarop is aangesloten in de app op de 3-fasen-som. De andere twee zet je op hun eigen fase.
Idealiter zou het mogelijk zijn om alle drie de batterijen op de 3-fasen-som te zetten, waarbij ze via jouw app (slim) rouleren. Tenzij het verbruik van het huis boven de 2,5 kW komt; dan zou een tweede en eventueel derde batterij ingeschakeld moeten worden. Op die manier wordt het verbruik beter verdeeld en krijg je een hogere RTE.
PS: Ik waardeer en vind het mooi wat je aan het maken bent met deze app. Ik volg het graag!
Ik heb nu al een heel tijdje dat er steeds maar 1 accu actief is. Zodra de actieve accu leeg is, wordt deze uit gezet en de volgende aan. In de ochtend, als de zonnepanelen 300W leveren wordt de volste accu aangezet zodat deze bijna niets hoeft te laden en ik de rest van de zonneenergie aan het net terug kan leveren. In de periode dat de stroom het goedkoopst is worden alle batterijen tegelijk opgeladen. Na het opladen wordt er weer 1 aangezet.
Op deze manier heb je het minste verlies en heb je gedurende de nacht 0 op de meter.
Als je zo veel mogelijk wilt verdienen moet je natuurlijk alleen terugleveren tijdens de duurste uren, maar dat hoeft voor mij niet.
Duidelijk. Ik ben er al mee bezig. Ik ben voornemens dit dus alleen te doen op de NOM uren. Het LADEN etc…blijft waarschijnlijk zoals het is. Ik ben ook niet van alleen maar winst draaien.
Dit zit nu ook in de TestSlimladen app versie 1.2.2. Zou jij dit kunnen testen en kijken waar het nog niet goed gaat? Ik heb maar 1 batterij. Je moet deze functionaliteit wel aanzetten bij de settings.
Ik heb weer heel veel gemaakt. Lastige is dat er soms dan toch weer wat omvalt…wat ik dan zelf weer niet zie.
Het duurt soms wel 2 weken voordat ik anders een test versie kan uploaden…vandaar deze testapp…Je moet wel eerst die andere even verwijderen en deze installeren. Je kan ook wachten op de officiële natuurlijk.