Een keer de hele app weggegooid?..inclusief devices (gaat dan vanzelf)
Laat eens al je instellingen zien?
Welke app versie?
Een keer de hele app weggegooid?..inclusief devices (gaat dan vanzelf)
Laat eens al je instellingen zien?
Welke app versie?
Over 3uurtjes stuur ik alles door en kom ik er op terug, moest alweer de kinderen op halen merkte ik ![]()
.
Misschien ook nog even kijken of je de broker goed hebt geïnstalleerd. Is de broker ook gestart?
Bij het drukken op “Opslaan” bij een schone installatie van de laadplan controller krijg ik dit resultaat.
{
"code": 400,
"error": "invalid_setting_type",
"error_description": "Invalid setting type! Got undefined but expected string (label) for community_info"
}
Bij het veld “Community” krijg ik ook niet de mogelijkheid om iets in te vullen.
Versie 3.0.6, op deze pagina SlimLaden voor Marstek App voor Homey | Homey staat dat dat de laatste versie is, ondanks dat in de changelog versie 4.0.2 te zien is.
Edit: Dit gebeurt ook bij 4.0.3 (test).
Bij 4.0.4 ook? Ik heb community eruit gehaald
Dankjewel, ik kan hem nu opslaan, maar hoe kan ik bevestigen dat hij correct verbinding maakt met de mqtt server?
Ik gebruik RabbitMQ als mqtt broker en zie hierin dat de LilyGO succesvol verbinding maakt, maar ik zie niet dat de homey hier ook verbinding mee maakt. Bij logging en diagnostiek staat “check homey system logs” maar deze kan ik nergens vinden in mijn homey.
Ook als ik klik op de knop “Maak Dagelijks Laadplan” in de laadplan controller gebeurt er niks. Ik zie een aanvraag naar `../capability/button_create_plan` verschijnen met een 200 OK resultaat maar verder gebeurt er niks.
Ik ga het nu naspelen bij mijzelf. heb alle devices verwijderd. App verwijderd en ga opnieuw opstarten.
Daarnaast is het misschien handig om MQTT explorer te installeren:
Control_mode = disable = NOM
Forcible charge_discharge = stop, charge, discharge (met control mode op enable)
Wat staat er op je tijdlijn? nadat je op handmatig plan hebt gedrukt?
Het eenvoudigste is om de gebruiker te vragen zijn Homey configuratie aan te passen:
Ik snap niet waar ik dit kan vinden, maar ik denk dat het probleem heel ergens anders zit.
Dit is de lilygo die jij en Logchem waarschijnlijk gebruiken.
https://github.com/Superduper1969/MarstekVenus-LilygoRS485/blob/main/lilygo-rs485.yaml
Dit is die ik gebruik.
Er zitten kleine verschillen in wat zorgt voor de andere data in mqtt explorer. Een voorbeeld is de user_work_mode.
lilygo-rs485: Marstek User Work Mode
lilygo-t-poe-pro: User Work Mode
Dit resulteert in marstek_user_work_mode / user_work_mode.
Ik zou kunnen proberen om de yaml te updaten zodat het meer op elkaar lijkt. Kan je vertellen welke mqtt properties belangrijk zijn voor de homey app?
mqtt properties: wat bedoel je daarmee? Misschien kan je dingen zien in mijn yaml?
Ik heb de firmware van de POE versie handmatig geupdate zodat hij identiek is aan jullie mqtt explorer screenshot.
Als het goed is zal de laadplan controller nu schrijven naar de juiste mqtt commando.
Wat je nu kan doen = in homey developer tools actie_uur _20 omzetten van STOP naar NOM en andersom) Dan zou je in mqtt explorer de commando’s moeten zien.
Let wel. App 4.05 installeren.
Ik gebruik user_work_mode niet. Die moet je gewoon op anti_feed hebben staan.
Bedankt voor de snelle updates, het lijkt nu allemaal te werken.
Nog even een toevoeging over de werking
Dynamische strategie:
Plan draait om 1.00 uur nachts & 15.00 uur
Prijzen worden opgehaald: Alleen om 15.00 uur
Nachts om 0.01 worden de prijzen van morgen gekopieerd naar vandaag. Morgen wordt op nul gezet.
Ook de acties van morgen worden gekopieerd naar vandaag (0.00 - 10.00 uur alleen)
De uren tussen het laden en ontladen worden op STOP gezet, rest van de uren op NOM
Strategie houd rekening met:
Op de tijdlijn zie je ook het laadplan. Als je dit vaker wilt zien…kan dat via een flow. Dit is vooral handig bi j strategie “nul op de meter” Die verandert elk uur.
Broker stond aan en werkte , ben nu pas thuis, morgen klim ik er weer achter en houd je op de hoogte ![]()
Ik kreeg overigens wel dezelfde melding als de andere invalid type. Ik loop morgen alles na!
Wat ongelooflijk is: Ik heb enorm complexe app gemaakt met heel veel functionaliteit…en dan gaat het mis bij een setting die ik in het begin eens heb gemaakt en nooit meer naar heb gekeken.
BTW Ik programmeer dus zelf helemaal niet. Ik werk in VS code met een AI-agent Caude Sonnet. Ik was al een tijdje bezig met chatgpt maar dat neemt heel veel tijd in beslag en gaat nogal eens fout. Zelfs bij de kleinste dingen Deze nieuwe ai agent is echt ongelooflijk goed.