toen ik vanmiddag Dynamisch koos was alles NOM (ziet er nu beter uit), en zag gister ook ONT 800W die had ik niet verwacht, wel bij VOL.
De prijs, onderaan de streep zal het wel mee vallen, maar zie gister en vandaag dat hij dan ook soms 15min stopt terwijl dit “mijn” goedkoopste moment is.
Ik moet het ook even aanzien hoe het gaat.
Ik gebruik nu alleen laden, kan dan eigenlijk net zo goed de AI gebruiken van Marstek.
ik vond de Dynamische in de vorige versie wel goed gaan. ook omdat ik de accu wil benutten voor mezelf, en niet wil terug leveren. Het gaat mij ook niet echt om de exacte prijs ,wel om het goedkoopste moment.
Ik zal Dynamisch een tijdje gaan gebruiken/testen.
Top gedaan. ondanks dat krijg ik het niet aan de praat de laadplan knop stuurt geen requests uit. handmatig via de dev tool kan ik de huidige actie activeren dat werkt.
Ik ga een flow toevoegen aan de volgende versie om handmatig de zonvoorspelling op te halen. Als het goed dat niet werkt, komt er een foutmelding waar we misschien iets mee kunnen:
Deze is nu live. Zodra je “Alleen laden” plan draait of er is onvoldoende winst en hij schakelt automatisch over naar “Alleen Laden”, dan gaat de batterij alleen op NOM bij de duurste kwartieren.
Dat was aanvankelijk wel de bedoeling. Maar of dat nog het geval is, zal ik uit moeten zoeken.
Ik denk dat de voornaamste input vanuit de externe batterij de soc is. Hier was ooit een setting voor en kon middels onderstaande flowkaart gevuld moeten worden.
Vandaag weer mooie verbeteringen gemaakt. Hopelijk komt hij snel live.
Het usage-learningsysteem weer aangepast. Je moet hiervoor je Energy-Tab van Homey op orde hebben. Dan leert hij zowel het dagverbruik, als de Helling als de fracties. Ik zou de learning via een flow even resetten. Het duurt een dag of 14 - 30 voordat het goed werkt. Je kan zelf een flow maken om de inzichten te zien. (Dit werkt dus ook voor niet-Marstek-batterijen).
Het is nu mogelijk de soc door te geven middels en flow als je een andere batterij hebt dan de Marstek. Ja kan ook het vermogen doorgeven voor het RTE-learning systeem.
De functionaliteit om de batterij eens per x dagen tot 100% te laten laden. (Standaard laat ik hem maar laden op max 2400W en tot maximaal 95%).
Op het dashboard ben ik nog wat aan het experimenteren met de echte winst op een dag.
Wauw, gave APP. Was zelf ook bezig om zoiets te maken. Leuk om te zien dat dit al bestaat. Ik heb een Sessy dus moet nog even kijken hoe ik dat kan laten samenwerken.
Ik loop alleen tegen dit vraagstuk aan… hij toont de json in de grafieken/details. Enige idee waarom dit gebeurd? De waardes lijken wel te updaten. Ik gebruik de niet test APP (6.1.1)
In de json staan de kwartierprijzen. De app werkte voorheen met de uurprijzen, vastgelegd in de capabilities. Dat zouden dan 192 capabilities worden en dat is beetje veel. Vandaar nu in een json.
Is het voorzien om in de Energy Prices device ook de Belgische dynamische elektriciteitstarieven toe te voegen?
Voor zover ik kan zien, lijken momenteel enkel de Nederlandse dynamische tarieven beschikbaar te zijn.
Bedankt alvast voor de toelichting of eventuele planning hieromtrent.