[APP][PRO] SESSY Thuisbatterij

Zeker, ben ik ook voorstander van en heb ik recent ook gedaan in bijvoorbeeld het Tuya app topic. Maar, ik merk dat ik in dit geval het overzicht dus nog niet helemaal heb. Ik heb de apps geïnstalleerd en had geen idee of ik op bepaalde dingen moest letten of die op een bepaalde manier installeren. Nu ontdekt dat het belangrijk is de juiste groep te configureren in beide apps. Maar wellicht is er meer, ik overzie hem dus nog steeds niet helemaal.

Ben wel blij met de hulp en dat het werkt. En hoop dat door mijn vragen en screenprints andere gebruikers sneller een mogelijk probleem kunnen tackelen.

1 Like

Goedemorgen Robin,
Als beginner probeer ik de NOM flow te bouwen volgens het voorbeeld. Het lukt mij niet het “bereken” blok te maken met de variabelen die vermeld staan. Is er meer uitleg beschikbaar over het berekenen van SessieDoel?

Nadere uitleg voor de NOM flow: [APP][PRO] SESSY Thuisbatterij - #58 by Gruijter

Dank voor de uitleg Robin, het werkt met 1 sessy.
Ik heb er twee staan, hoe ga ik daar mee om?
Ik heb ze in de flow gezet, nu levert de flow te veel op. Kan je mij op weg helpen?

Voor Sessy gebruikers die wat nieuws willen testen met dynamisch vermogen tbv ROI:

2 Likes

Dank voor deze toevoeging.
Ik heb de update geïnstalleerd en de advanced flow erin gezet, met een prijsverschil van 11 cent.

1 Like

Nu alleen nog wachten op de zon om dit prijsverschil te krijgen. Kan wel eens volgend jaar worden :pleading_face:

Ik heb het verschil voor nu even op 1 cent gezet, dan zou er al eerder wat moeten gebeuren, dan kan ik in elk geval zien of het werkt.

1 Like

Accu heeft afgelopen nacht geladen, van (ongeveer) 1 tot 6 uur, dus so far, so good.

1 Like

En accu gaat ook ontladen met een lager vermogen (had het prijsverschil even aangepast om dit te kunnen testen).

1 Like

Dit is de nieuwe ROI flow die ik voor mijn eigen 2 Sessy’s heb ingesteld:

2 Likes

Sinds 2 maanden heb ik mijn eerste Sessy in huis. Zelf geplaatst en aangesloten.
Dit beviel zo goed dat ik er direct 2 heb bij besteld.
Met de Homey ben ik iets minder handig dus dat kost me iets meer tijd.
Mijn interesse gaat uit naar NOM, en de NOM flow aan het begin van dit topic heb ik na gemaakt en het werkt probleemloos.
Maar straks heb ik 3 Sessy’s hangen (1 per fase) elk op een eigen groep.
En hoe ga ik dat aansturen?

Graag wil ik
tot 1500W 1 sessy gebruiken
tot 2400W. 2 Sessy’s
boven 2400W 3 sessy’s

de uitdaging zit voor mij er in Hoe bereken ik nu #SessyDoel
En als een accu vol of leeg is hoe daar mee om te gaan.

Iemand hier al eens mee bezig geweest?
Of heb je suggesties.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties,

Ps, van programmeren snap ik niks maar met flowkaartjes begin ik het iets te leren.

Ik zie dat sinds een paar dagen het sessydoel blijft hangen op dezelfde waarde. @Gruijter: Heb jij een idee hoe ik de variabele weer automatisch kan laten verversen?
Het is nu al een paar keer voorgekomen dat hij op dezelfde waarde blijft hangen. Ik heb hem toen steeds verwijderd en opnieuw toegevoegd.
Omdat het Sessydoel blijft hangen, zou het daardoor ook komen dat hij bij mij niet verder ontlaad dan 700/750 watt?

UPDATE:
Ik ben erachter gekomen dat het sessydoel inderdaad bleef hangen omdat ik de flow NOM had uitgezet. Wat adviseer jij @Gruijter om als Sessydoel in te stellen op ROI flow? Op 0 zetten, of de berekening voor NOM?

Hoe is de ‘ is niet precies’ kaart gemaakt? Ik kan wel de ‘is groter dan’ en ‘is kleiner’ dan vinden, maar niet de ‘ is niet precies’.
Dus ik heb er nu 2 kaarten ingezet, ‘ is kleiner dan 0’ en ‘ is groter dan 0’, dat werkt in principe ook.

1 Like

@Peter_van_Meer @Gruijter
Ik ben ook wel benieuwd hoe dit op te lossen bij meerdere Sessy’s. Sinds gisteren heb ik er een tweede Sessy bij op dezelfde fase, hoe zorg ik dat deze Sessy ook meedoet in de berekening van de NOM via Homey flow ?!

Ik heb hem zo gemaakt.

Check ook even of je Sessydoel goed gaat. Ik heb hier namelijk problemen mee. Hierdoor laad en ontlaad hij niet goed.

Als het "het precies " kaartje omdraait? (niet vervangen)

1 Like

Nieuwe versie 6.0.3 van PBTH is beschikbaar als test: Power by the Hour | Homey

Omdat op mijn HP2019 de app crasht met de nieuwe ROI strategie, heb ik de functionaliteit nu standaard uitgeschakeld. Je kunt dit handmatig (weer) inschakelen in de apparaatinstellingen.

Ik onderzoek nog steeds waarom het geheugengebruik zo hoog is. Het lijkt erop dat ik op mijn HP2023 geen probleem heb, maar ik moet dit verder controleren. HP2023 gebruikt een nieuwere NodeJS-versie dan HP2016/2019, dus dat is een verschil.

2 Likes

Ik heb een Homey Pro 2023, en voor zover ik na kan gaan heb ik die problemen inderdaad niet, heb de PBTH update gedaan en de ROI strategie weer aangezet.

1 Like

Beste Robin,

Ik heb de thuisbatterij monitor geïnstalleerd via PBTH, echter lukt het me niet om de “EN” flow kaartjes te krijgen benodigd voor de ROI flow. Wat doe ik verkeerd? Ik zie onder de Sessy_E (thuisbatterij monitor) wel alle waarden verschijnen. Echter dus geen flow cards als ik hem selecteer in de flow builder. Raar.

Ik werd getriggered door jouw opmerking over 2x per dag de piek afvangen! Dat is de ROI flow die ik wil maken. Ik ben nog steeds studerende op alle mogelijkheden. Met name de tags van alle verschillende onderdelen duizelen nog even.

Grt
Fred