Homey Pro (2019 of 2023 ?) ten behoeve van monitoring en beperkte besturing energie.

Vragen mbt gebruik van Homey Pro (2019 of 2023 ?) ten behoeve van monitoring en beperkte besturing energie.

De huidige situatie is als volgt:

  • Slimme meter

  • Zonnepanelen met Enphase micro omvormers (12) (Met app), op 3 fase

  • Warmtepomp van Weheat (met app) op 1 fase, voor alsnog hybride.

  • Iungo P1 energiemeter met Zwave en een Modus kWh meter (op de groep van de warmtepomp, exclusief)

  • Remeha eTwist draadloze tehrmostaat

  • Ik kan op de iungo zien hoeveel stroom en gas ik verbruik, hoeveel kWh de Weheat gebruikt en hoeveel stroom ik teruglever.

  • ik kan in de app van Enphase zien hoeveel stroom de panelen opwekken

Wat ik graag wil is een totaaloverzicht met :

  • hoeveel van de opgewekte stroom wordt meteen verbruikt
  • Hoeveel stroom wordt er verbruikt
  • Hoeveel stroom wordt er verbruikt vanaf het net ?
  • hoeveel procent van de opgewekte stroom wordt direct verbruikt.
  • Hoeveel gas gebruik ik nog en waneer (vnl: waneer voor verwarming en wanneer voor SWW)

ik kan daar nu eigenlijk alleen achter komen door de verschillende apps te openen en te vergelijken. Met de iungo kom ik een eind maar vind ik net niet overzichtelijk genoeg. Deze laat nl. o.a. import en export van stroom per fase zien en ik wil het totaal hebben. 2x3 grafieken die elkaar deels overlappen heb ik niet zoveel aan.

Mijn vragen (vooralsnog) :
1 kan Homey pro een totaal voor Stroomverbruik en teruglevering weergeven vanuit de iungo (ofwel, telt Homey de 3 fasen bij elkaar op?)
2 kan ik ik Homey een dashbord/overzichtpagina creeren waar ik de grafieken en waardes kan laten zien die ik wil/nodig heb ?

nr 2 lijkt mogelijk te zijn, hoe Homey met de input van de iungo omgaat krijg ik echter niet duidelijk.

Zijn er mensen die ervaring hebben met Homey pro met het uitlezen van de Enphase omvormers en met de iungo app voor Homey Pro ?