[APP][PRO] SESSY Thuisbatterij

Met de nieuwe PBTH versie op een HP2023 kun je deze flow maken:

1 Like

Wordt wijzer met de minuut… Heb de flow letterlijk gekopieerd. Ik heb helaas nog een HP2016/2019. Hij crashed vooralsnog niet, dus das positief. En de Sessy is nu langzaam aan het ontladen op aansturing homey, ook positief. Hoop dat hij vannacht dan weer oplaad op het dal.

De ROI vermogen kaart is de brute force berekening? Hij zou dus met deze flow in staat moeten zijn >= 2x de piek afv te vangen? De 0.1 staat voor 10 cent, toch?

Alvast dank voor je tijd en antwoorden!

Grt

Oh dat was de oorzaak op mijn 2016 crashte hij ook namelijk, nu net de nieuwe versie weer gezet gaan het testen de komende dag/nacht.

1 Like

Goedemorgen,

Vannacht is hij niet gaan opladen. Heb dat nu handmatig aangezet. Komt dat nu omdat vandaag het prijsverschil minder dan 10 cent is? Want de stroom is wel goedkoop vannacht, ik zou dan iig willen dat hij oplaad tot hij vol is zodat hij op een later moment wanneer het prijsverschil wel groter is dan 10 cent gaat ontladen.

Mis ik nog een flow die dit doet?

Grt

Klopt flow houdt rekening met meest gunstige omstandigheden om te laden/ ontladen. Weet niet wat je bij de settings hebt staan als minimale opbrengst?

Als je wilt laden op goedkope momenten moet je hiervoor een flow maken. Met Power by the Hour is de keuze reuze aan mogelijkheden in flowcards.

@Peter_van_Meer ben jij er al achter hoe de NOM flow aan te passen als je meerdere batterijen hebt hangen?
Sessy NOM via Homey werkt toch beter in de nacht dan de NOM van Sessy zelf! Dus dit wil ik eigenlijk weer gaan gebruiken.

Robin, vanochtend bleek de proef op mijn robuste HP2016 toch weer gecrasht te zijn.
Doe effe een stapje terug door dat uit te zetten binnen de app, en de oude ROI weer op te starten.
Mocht je verbeteringen hebben gevonden en je doet weer een update zal ik het weer voor je testen.
Wil je nog een fout report kan ik je sturen als je dat wilt.

Vergeten jullie niet om de tarieven en belasting aan te passen om middernacht? Ik heb Tibber (dynamisch), Gas (vast) en Water (Vitens):

1 Like

Thanks, welke date&time app gebruik jij als trigger? Ik zie deze mogelijkheid niet bij de standaard Homey Datum en Tijd app namelijk.

Ik kon die datum trigger ook niet vinden, heb het opgelost door een tijdstip te kiezen. (23.59 uur)

Geen idee waarom ik hem wel heb🙀

Homey clasic vs 2023 :slight_smile:

1 Like

Ik heb even lopen zoeken/puzzelen wat betreft die datum trigger.
Het is geen ‘als’ kaart, maar een ‘en’ kaart, daar staat ie er wel tussen.

1 Like

Heb je voor mij een voorbeeld van jouw oude ROI? Ik heb ook een HP2016.

Precies de flow gemaakt die Gruijter had aanbevolen. Moet je dan nog separaat een flow maken voor gunstig laden?

Ik mis een aantal flowcards in de battery monitor. Zie mijn post hierboven. Kan het zijn dat die niet zichtbaar zijn vanwege de hardware (hp2016 vs hp2023)?

Fijne jaarwisseling allen.

Grt

Hallo Fred,

Zie topic start :slight_smile: (stom die is aangepast naar de nieuwe)

Vond deze orgineel nog wat lager in het Topic, deze draait moeiteloos op je HP2016

Wellicht ook bij jou een een tweede flow er bij maken zodat je ze snel kan wisselen (enablen/disablen)
Bij mij heten ze gewoon Sesyy-ROI en Sessy-ROI-Test.

3 Likes

Top! Thx! Ik zie dat je ook nog een elke 1 uur kaart hebt maar die is niet gekoppeld aan iets. Moet die er ook bij?

Die prijs is het beste kaart kan ik niet vinden. Aan het icoontje te zien is het de thuisbatterij monitor van PBTH, correct? Of zit hij ergens anders?

Grt

En dit is de flow die ik van Robin gekopieerd heb:

Goedemorgen @Gruijter,

Allereerste de beste wensen!

Ik heb me helemaal een breuk gezocht naar de “de prijs is het beste” kaart te vinden maar helaas niet gelukt. Als ik in de EN kaartenbak klik op PBTH dan kan ik de Sessy (thuisbatterijmonitor) aanklikken maar zijn er geen kaarten. Zie onderstaande:

Kun je wellicht zien wat ik verkeerd doe? Alvast dank.

Grt
Fred

Ps
Heb onderstaande heel basic gemaakt… maar die houdt geen rekening met een minimum prijsverschil helaas.

Die flowcard is tijdelijk uitgeschakeld. In de testversie van PBTH staat hij weer aan: Power by the Hour | Homey

1 Like

Gelukt thx! Mijn Basic flow en (ik noem het voor het gemak maar even) de advanced flow worden synchroon geactiveerd dus qua begrip zit ik op het juiste spoor denk ik.

Nu nog een mooie flow maken voor het laden van de auto op het goedkoopste moment.

Dank voor je hulp Robin.

Grt

Mocht iemand daar nog een goede suggestie voor hebben dan hou ik me aanbevolen. Worstel met name nog even hoe ik hem verder kan laten kijken dat middernacht. Ik laad vaak 's nachts alleen voor het hoogste tarief is geen “hoogste in de komende bekende uren kaartje”. Heb hem nu omgekeerd maar dat is ook niet ideaal.