[APP][PRO] SESSY Thuisbatterij

@Gruijter Mem usage van de beta is ongeveer 20mb PSS ipv 60mb PSS in de oude versie. Ter info. Wellicht dat dat iets te maken heeft met het crashen van de app. Vond het verschil iig opmerkelijk.

Dag Ricardo,
Ik heb er ook twee hangen, twee NOM flows gemaakt (Links en Rechts). Ze werken echten niet altijd lekker: de rechter wordt opgeladen door de linker op bepaalde momenten. Mijn oplossing lijkt niet de optimale te zijn, ik hoop dat er een mooie oplossing voor NOM met meerdere batterijen gemaakt kan worden. Gr Gijs

Je kan het zelf maken met een flow, maar dan moet je wel gevoel voor (basis) mathematiek hebben. Maar ik ben bezig met een NOM-flow die net zo gebruikersvriendelijk is als de nieuwe ROI flow.

Dat ik niet de beste ben in die berekening heb je goed!
Misschien dat mijn configuratie ook nog was extra denkwerk vereist: 2x sessie op 3 fase aangesloten. De sessie zijn onderling ook op 3 fase aangesloten, of dit een andere berekening vergt probeer ik nog uit te zoeken.

Dank voor je tijd alvast.

@Gruijter De beta crashte vrijwel meteen op mijn HP2019. Toen ik terug ging naar de normale versie waren alle “devices” van PBTH weg. :sob:

Ik ga de boel herstellen. Mocht je een Diagnostisch willen of als ik iets moet testen, let me know.

@Gruijter Dank alvast!

Ik ben benieuwd naar de nieuwe NOM flow (ik heb nu twee Sessy’s op 1 fase).

Work in progress (veeeel meer werk dan ik had gedacht, maar het gaat lukken!):

Homey NOM/XOM flow voor 1 of meerdere Sessy’s, maar dan makkelijk gemaakt met PBTH:

Edit: deze versie van PBTH is beschikbaar als test: https://homey.app/a/com.gruijter.powerhour/test

@Ricardo_Frederiks @Gijs_de_Jong : Kunnen jullie bovenstaande flow svp proberen?

Mijn thuisbatterij monitor laat slechts een enkele berekening zien om 0800… De ROI flow wordt ook niet getriggerd. Ik vermoed door deze berekening. Any ideas?

Ik ga er dit weekend mee aan de slag.
Dank Robin

1 Like

Je hebt de PBTH batterij monitor niet gekopelt aan een DAP-groep (day ahead price)

1 Like

@Gruijter

Ik kan het ook dit weekend testen!
Maar maakt deze flow geen gebruik meer van de P1 meter (Sessydoel) ?!

1 Like

Intern zeker wel. De flowkaart zoekt zelf de hoofdmeter in Homey op.

Goedemorgen,

Ik heb de DAP groep aangepast naar dezelfde voor mijn Zonneplan DAP als de thuisbatterij monitor, maar nu is het camera icoontje met de grafiek helemaal verdwenen. Hij weet wel wat het Actief Tarief is.
Zonneplan DAP:
Scherm­afbeelding 2024-01-04 om 07.06.21
Thuisbatterij monitor:
image

Tevens is de ROI Vermogen kaart verdwenen.

Dan heb je een HP2016 if HP2019. De smart ROI werkt helaas alleen op HP2023.

Klopt! Dus de enige manier om advanced te gaan is om een nieuwe HP2023 te kopen? Dat zou wel een domper zijn!

Niks ten nadele van al jouw tijd en werk die je erin stopt! Dat wordt zeer gewaardeerd, dus begrijp me niet verkeerd.

Zie hier [APP][Pro] Power by the Hour: Insights per hour, day, month and year - #2070 by Gruijter

c874e17335d8a6d1ce256060ca976636456fc16b_2_666x500
Het wordt een zwaar afscheid… heb er best wat aan versleuteld! :cry:

Ik heb deze basic ROI gemaakt. Is dit dan het hoogst haalbare qua aansturing van de Sessy met een HP16/19?

Nee bovenstaande is verre van optimaal. De ‘gewone’ AND- ROI kaart werkt nog steeds op alle Homey Pro versies (en die flow is ook al erg geavanceerd, if I may say so :wink: )

Zie 2 post van dit forum:
Sessy basis ROI samen met PBTH (Werkt op alle Homey’s):

En als je niet op vol vermogen wilt op/ontladen, stuur je gewoon een ander doelvermogen naar de Sessy.

2 Likes

Thx voor de hulp. Die kaart was in eerste instantie verdwenen, toen via de beta weer beschikbaar, toen was ik weer terug naar alpha en nu is hij weer gewoon beschikbaar! Top! Ga ik daar voorlopig eerst mee aan de gang!

1 Like