[APP][PRO] BeeClear Energiemanager

Nederlandstalig forum voor de officiele Homey app van BeeClear.

  • Realtime inzicht in elektriciteitverbruik (ook 3 fasen)
  • Inzicht in netto elektricteit opwekking
  • Inzicht in gasverbruik
  • Onafhankelijk van energiemaatschappijen
  • Baas over eigen gegevens
1 Like

De BeeClear app is zojuist geupdated naar versie 3.0.0: BeeClear | Homey

  • HP2023 compatibility fixed.
  • Belgian smart meter support added.
  • 3 phase info added.
  • Removed app settings.
  • Several fixes and optimizations.
  • beeclear@2.0.1.

Met deze update is de BeeClear app weer helemaal up-to-date. Compatible met Homey Pro 2023, en klaar voor de toekomst :partying_face:

:+1:

Goed nieuws!

2 Likes

Vandaag is er in ons nieuwe huis eindelijk :stuck_out_tongue: een nieuwe (slimme) meter geplaatst. Na wat maanden zonder Beeclear meteen de Beeclear weer aangesloten.

Het lijkt er echter nu op dat de tijd niet goed doorkomt.
Blijft namelijk staan op 1-1-2000 00:00:00 :thinking:

Eigenlijk een beetje off topic want gaat over de Beeclear schermen zelf, maar goed, ik probeer het hier toch maar even… :zipper_mouth_face:

En nu verschijnt er ook niets in de grafieken (want die staan wel gewoon op datum vandaag).
De Homey app geeft wel gewoon het actuele verbruik door.
Geen idee of dit door de nieuwe meter of iets anders komt.
Iemand een idee?

Misschien heeft je router geen ntp ingesteld staan? Of check eens dit forum van beeclear zelf: Actuele waarden niet zichtbaar (datum 1970)

Opgelost!
Gewoon even wachten en nu is het ok en wordt de goede tijd weegegeven.
Kennelijk duurt het even (paar uur) voordat de ntp gesynced is.

1 Like

Versie 3.0.1 is zojuist vrijgegeven in de app store.

  • Fixed using HTTPS with self signed certificate.
  • beeclear@2.0.2.

Met deze update kan de HTTPS optie worden aangezet in BeeClear.

Krijg sinds update niet meer de mogelijkheid om BeeClear te selecteren bij instellingen onder Ledring>Screensaver. Is deze optie er uitgehaald dan wel verplaatst? Draai hier nog op Homey Pro Early 19.

Dat had op HP2016/2019 nog moeten werken. Dus daar ga ik induiken om te zien waar het misgaat.

1 Like

Als ik het goed begrijp dus niet meer op HP’23? Die staat hier namelijk al enige tijd in de doos te wachten tot (bijna) alles wat ik niet kan/wil missen weer werkt. Stroom opwekking/verbruik zichtbaar mbv de ledring staat hoog vrij hoog op dat lijstje. :worried:

Screensaver (ledring) kan bij HP2023 niet meer door een app worden aangestuurd helaas. Is een ontwerpbeslissing van Athom. Als je een petitie start komen ze misschien tot andere inzichten :wink:

Heb je enig idee hoe ik hier omheen kom? Bij Homey 2019 werkte alles netjes. Ik had een foutmelding dus ik dacht ik verwijder het apparaat Beeclear en voeg het weer toe, maar ‘no device found’…

beeclear.local
10.0.0.X
Auto discover
Alles heeft dezelfde melding…

Alvast bedankt.

Zit homey zelf wel in het juiste netwerk? Homey en beeclear moeten in hetzelfde (wifi) netwerk zitten.

Hi Nox,
Ik kan dit probleem niet reproduceren. Op mijn HP2016 kan ik gewoon de BeeClear ledring als screensaver instellen.

Ndus… tot zover de quote “No Compromises”. Heeft nog niemand een petitie hiervoor gestart? Wellicht kan ik er een steunen voordat ieder een eigen petitie start :thinking:

Had trouwens auto-update van Homey uitgezet vanwege problemen met eerdere updates… inmiddels up2date en de ledring werkt hier nu ook weer gelukkig. Kortom; my bad. Hoop niet dat je er al te veel tijd aan hebt besteed. Voor wat het waard is, alsnog bedankt! :face_with_peeking_eye:

1 Like

@mabury10 Heb je het probleem ondertussen al opgelost?

Nee, ik heb wel even de beeclear geprobeerd via WiFi te verbinden. Wellicht dat mijn mesh WiFi van netgear roet in het eten gooit. Jammer dat ik hem in de oude homey wel gewoon zag. Ik wil het nu vanaf de homey 2023 nog eens bekabeld gaan proberen. Voor nu heb ik (even) vrede dat ik via de webinterface wel alles zie.

Als het goed is sta ik in de planning om in juni een Sessy te ontvangen en dan behoort de beeclear wellicht tot het verleden. Alhoewel ik het wel top vond dat ik meer jaren kon terugkijken in ons verbruik.

Heb je https misschien aanstaan in BeeClear?

Nee, zeker niet.