[APP][PRO] BeeClear Energiemanager

En je weet zeker dat je ook geprobeert hebt handmatig met het juiste IP adres?
Is de BeeClear webinterface via dat IP adres bereikbaar?
Zit je Homey in hetzelfde netwerk als de BeeClear?

100%

Via de browser bereikbaar via 10.0.0.X. En via beeclear.local. Dat tweede wil toch zeggen via het lokale netwerk bereikbaar. Ik vind het dus ook echt typisch, vandaag dat ik het wellicht bedraad nog een poging wil geven (maar via WiFi kan ik met een computer beeclear gewoon bereiken??).

In Homey mobile app:
Meer > instellingen > algemeen > over

Daar staat met welk wifi Homey verbonden is. Is dat hetzelfde wifi netwerk als Beeclear mee verbonden is? En heb je in je router aanstaan dat wifi gebruikers elkaar kunnen zien?

Klopt helemaal.

Homey via de juiste WiFi op:
10.0.0.34

Beeclear bedraad zelfde netwerk:
10.0.0.4

Blijft gek…

Kun je een app diagnistics rapport maken? Misschien zie ik daar iets in.

Send pm.

Het probleem is opgelost voor mabury10.

Voor iedereen die soortgelijke problemen heeft:
De Beeclear firmware moet naar de laatste versie worden geupdated (v49.4x). Zie instructies hier:
https://forum.beeclear.nl/showthread.php?tid=135

Dank dank dank…

2 Likes

Als eigenaar/oprichter van BeeClear wil ik adviseren om de communicatie van BeeClear altijd netwerktechnisch via één netwerk-interface te laten verlopen / instellen. Hiermee voorkom je potentiele routeringsproblemen. Met andere woorden gebruik alleen de bedrade interface als Wi-Fi niet noodzakelijk is en andersom.

3 Likes

Hoi,

Nu heb ik ook de melding ‘ No device found’ bij installatie.

Ik had vanmiddag het Beeclear P1 Apparaat uit Homey verwijderd omdat ik hem niet meer kon verplaatsen naar een andere ‘Zone’ in het apparaten overzicht (kreeg een of andere rode balk met een melding met iets over een string).
En ik had ook al heel lang problemen met uitlezen van de gasstanden, dus ik dacht ‘kom, laat ik gewoon de boel even herinstalleren’.
Maar nu dus wel verwijderd maar ik krijg hem niet meer geinstalleerd. :face_with_raised_eyebrow:

Beeclear en Homey zitten in hetzeflde netwerk (192.168.100.xxx), beiden via wifi verbonden, Beeclear is via de webinterface prima te bereiken, geen https en Beeclear draait op versie 49.42_NL en ik heb een Homey Pro (early 2019) op v 10.0.2.

@Gruijter : Enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

17/11 UPDATE: tried again today and now it works again. Do not know what has changed but I am happy again :grinning:

1 Like

Hier ook probleem gehad met Beeclear, Homey gaf geen gegevens meer door.
IP scanner op netwerk losgelaten, bleek Beeclear plotseling een andere vaste IP adres te hebben. Terug gezet naar DHCP en alles werkt weer.
Reden waarom Beeclear naar vaste IP adres is gegaan? Who Knows…

Ik heb hardware versie 2. Firmware 49.6

Aangesloten via WiFi, vast IP adres en in hetzlefde netwerk. Via browser gewoon te benaderen.

In Homey wordt het apparaat niet meer gevonden en de update server is ook altijd onbereikbaar.

Heb je enig idee wat het probleem kan zijn?