[APP][PRO] SESSY Thuisbatterij

Wat betreft de nieuwe NOM-XOM flow, ik zal deze ook even uitproberen.
Ik ben even kwijt wat ook alweer het XOM vermogen moet zijn bij bv het opladen van een EV.
Dient dat XOM vermogen dat het vermogen van de laadpaal te zijn ?
Mijn laadpaal (Easee) zit ook geïntegreerd in de Homey, kan ik dan als XOM vermogen het huidige vermogen van de Easee laadpaal invoeren?

Ja dat kan dus :tada:

Volgens mij werkt het niet goed, de nieuwe Flow…

Momenteel 242 W van de zonnepanelen, Sessy 1 en Sessy 2 laden elk met 500 W.

Ik heb beide DAP tariefgroepen ingesteld, maar zie nog steeds geen grafiek bij de thuisbatterij. Dit was voorheen wel. Is dit soms verwijderd? Werkt de ROI “prijs is het beste etc” kaart wel als hij deze info ontbreekt? Bij de thuisbatterij zie ik wel het “actief tarief”. Dit doet vermoeden dat hij toch de tarieven weet. Kortom werkt het nu zoals het zou moeten, of mis ik nog iets?

Dat werkt alleen op HP2023. Maar de ‘oude’ ROI kaart gebruikt intern wel alle toekomstige prijzen. Dus no sweat…

1 Like

Bij mij werkt hij wel heel goed :wink:

Oke wat is er mis dan? Heb de Flow 1:1 gekopieerd

Misschien heb je je P1 meter niet of juist meerdere keren aan Homey gekoppelt? Zoals in de instructies staat MOET je je P1 1x aan Homey Energy koppelen. Als je in de Homey Mobile app kijkt naar de Energy tab, hoeveel Slimme meters heb je dan?

Ik heb 2x slimme meter staan, maar ik heb bij 1 van die meters aangegeven dat hij niet meegenomen moet worden in het totale verbruik.

Ook MOET je al je Sessy’s meenemen in de flow. Heb je 2 Sessy’s, of meer?

Ik heb zowiezo een heel andere app lijkt het wel (Homey app Android).
Ik zie 1 Sessy P1 meter staan, ook staat aan dat hij meegenomen wordt in het totale verbruik.

Ik heb nu twee Sessy’s…

Dit gebeurd er als ik de Flow aan zet…

raar

heb ik ook…

dat is goed

Lijkt er op dat er ook een andere flow actief is die de Sessy probeert te regelen

Voor nu gaat ie weer even op Sessy XOM, de Sessy’s gaan spontaan, laden, dan weer ontladen, dan weer allebei op 0 als ik de nieuwe Flow aan zet.

Alle andere Flows staan uit…

Ik draai nu 20 minuten op NOM, en dat gaat prima:
2024-01-04

Ik laat hem nog een uurtje aanstaan, maar tot nog toe werkt het dus heel goed en wordt het benodigde vermogen netjes over mijn 2 Sessy’s verdeeld.

Mij lukt het nog niet de flow gestart te krijgen. Daar ga ik later aan werken. Ricardo, ik zie dat jij een tekst-tag in de flow hebt staan, duping zou een nummer tag moeten zijn, volgens de flow van Robin.

Die hoef je niet te starten. Als de flow niet uitgeschakeld staat loopt hij vanzelf.

Dat maakt niet uit. Was alleen om een knop te hebben om de settings eenmalig te sturen (via start test vanaf hier)

Ha Robin,
Ik was te ongeduldig! Hij draait heel netjes.
Nu nog op 1 sessy, de ander is leeg door mijn eigen gepruts met de flows.
Heel erg bedankt voor jouw werk!!

Met vriendelijke groet,

Gijs

1 Like

Dit is mijn NOM van het afgelopen uur. Netjes binnen +/- 50W gehouden op de hoofdmeter. De piek is de oven die is aangezet (2000W), en weer uitgezet. De Sessy’s regelen dat langzaam, in 2 a 3 minuten, weg. Door de smoothing factor lager te zetten zou dat sneller worden weggewerkt. Dit is bij 80%.

Mooi dat het stap voor stap beter en mooier wordt, maar hoewel ik de indruk heb dat ik e.e.a. in grote lijnen begrijp is het eerlijk gezegd best lastig om alles goed te configureren. Ik heb nu PBTH en Sessy op de Homey (2019) staan en heb in ieder geval al overal verbinding mee. Best trots op, als alfa-jongetje op een bèta site.

Zeker als je thuis, zoals wij EN een (Easee)laadpaal EN een (LG) warmtepompboiler EN een (Samsung mono) warmtepomp hebt en dat met je Sessy batterijen wilt integreren.

Zou je ons een keer (via TeamViewer of zo) op weg willen helpen, @Gruijter ? Misschien kun je me daarover een keer een DM sturen.

1 Like

Ik heb de NOM ook geprobeerd, houd het in principe wel stabiel, ik heb 50 w ingesteld, maar zo laag komt ie niet, blijft stabiel zo rond de -125w

Dan snap ik niet wat er bij mij mis gaat :frowning:

Misschien bij de melding “er moet 1 cumulatieve (hoofd) meter zijn aangesloten op de Homey die rapporteert naar Homey Energy”
Ik ben ook aan het zoeken naar die instellingen omdat ik niet op 50 w kom met de NOM, maar op -125w, dus wellicht dat ik daar iets niet goed heb staan, maar ik weet niet precies wat ik zou moeten koppelen/wijzigen, ik ga morgen verder met de zoektocht.