@johan_W , dank voor de uitgebreide toelichting. Hier ook UniFi, heb al een aantal apparaten op een apart IOT VLAN draaien en mDNS aan staan. Zie dat Sessy vanaf firmware 1.3.8 ook mDNS ondersteunt. Mijn vraag is specifiek of de Sessy app op de Homey de Sessy-dongle en P1-dongle dan ook vindt. Of dat ik gewoon handmatig de ip-adressen kan ingeven (werkt vaak het beste). Heb de Sessy nog niet, dus kan het niet uitproberen, maar wordt binnenkort geïnstalleerd, dus wil me wat voorbereiden zodat ik bij/na de installatie geen problemen heb op dit vlak.
Ja dat kun je handmatig invoeren
Off-topic: Ook op de Sessy zelf (ivm koppelen p1 dongle aan Sessy)?
Edit: ja dus, koppelen van P1 dongle aan Sessy dongle gaat dmv ip adres invullen…
I’m sure this is already on your radar, but since the new Sessy version the battery status has been split to “full” and “empty”. So now I get “De batterij van SESSY is weer OK.” and “De batterij van SESSY is bijna leeg!” messages on my timeline every couple of minutes.
Ik ben aan het proberen de flow ‘Sessy roi’ ook voor elkaar te krijgen. ( net een paar dagen homey pro in bezit)
Maar ik ben nog niet zo handig met de flows.
Ik ziet staan dat deze flow het beste 1x per uur gedaan kan worden ivm cpu load.
Hoe is het beste in te stellen dat dit maar 1x per uur wordt gedaan?
Dient dat gedaan te worden in dezelfde flow (sessy roi)
Of kan ik daar beter een aparte flow voor aanmaken?
1x per uur start ‘flow sessy roi’ )
Dat is een automatisch door Homey gegenereerd bericht. Ik geloof dat dat bij een SoC van rond 10% wordt gegeven. Gebruik je misschien NOM, en zit de SoC rond 10%?
Dank je wel voor de info, ik was in de war vanwege bovenstaande melding.
Maar fijn dat het nu duidelijk is.
Vandaag was er een Homey update (app) geen idee wat dat er mee te maken heeft maar Sessy NOM via Homey werkt dus nu ineens niet meer ! 6 weken goed gedraaid… als er nu stroomvraag is doet Sessy niets, opladen ook niet.
@Gruijter enig idee? Voor nu maar weer even op Portal NOM gezet… ik heb het idee dat Sessydoel berekening het niet meer doet…
Sorry, beginner hier. Ik heb geprobeerd deze testversie te downloaden, dat is gelukt maar kan er vervolgens geen flows mee maken. Met de normale versie (niet de testversie) kan ik wel flows aanmaken.
Moet ik een andere versie proberen? Bij voorbaat dank voor je hulp
Euh, niet van de Homey Sessy app… dus geen idee wat er is geupdate. Misschien helpt de app of heel Homey herstarten?
De normale versie is op dit moment exact hetzelfde als de test versie (v 1.0.8). Dus er is geen andere versie.
Helpt niet. Flow herkent de Sessy niet meer, als ik de flow aanpas totaal vermogen van P1 etc in Sessydoel berekent ineens verkeerd. Snap er niets van
Wat is de actuele waarde van de variabele Sessydoel? In Homey kan die corrupt raken. Je kunt proberen om hem handmatig op een waarde (zoals 100) in te stellen. Als dat niet lukt kun je de variabele volledig verwijderen en opnieuw aanmaken. In dat geval moet je ook de flow weer repareren.
Of bedoel je dat je Sessy gek doet sinds de laatste firmware update? Ik heb zelf met 1 van mijn Sessy’s een issue met firmware 1.5.0. Ik moet nu af en toe handmatig ontladen-stop-opladen-stop doen om hem weer aan de praat te krijgen
Wauw zo’n snelle reactie! Ik ben er al uit, had een stap overgeslagen. Heb inmiddels je hele flow voor RoI nagebouwd. Wat super tof dat je dit voor ons beschikbaar hebt gemaakt!
Kleine vraag nog als het mag; Ik las over je remark dat het CPU intensief is voor de Homey en het het beste is het te beperken tot eens per uur, wanneer ik nu de flow trigger loopt ie er in seconden doorheen. Is dat omdat nu momenteel het prijsverschil voorlopig niet >10 cent is?
Hoe programmeer ik deze flow om elk uur te triggeren? Sorry, dit zijn misschien vervelende beginnersvragen… Dank je voor je hulp!
Robin stelt zo nu en dan een koffie of een biertje zeer op prijs
Dan is het een kwestie van je flow ‘debuggen’. Start hij wel iedere x seconden?
Wordt het vermogen van Sessy wel geupdate?
Wordt het vermogen van P1 wel geupdate?