Nieuwe app versie 3.4.0 staat klaar om te testen: Sessy | Homey
Major code refactoring
Fix device settings save
Stability improvements
De code is herschreven voor eenvoudiger onderhoud en stabielere werking. De bug voor het opslaan van nieuwe settings (timeout 10000ms) is gevonden en opgelost .
Zouden jullie willen kijken?…. Het mag ook op een andere manier gaan. Wat mijn doel is als ik de accu uit wil hebben van XOM naar IDLE. Dat de accu eerst naar 0 watt wordt gebracht zodat deze eerst wat kan afkoelen. Dan zet ik er een wacht timer in van bijv 10 min en dan zet homey de accu IDLE. (Uit) ( Mocht de accu flink aan het werk zijn geweest laden of ontladen dan wordt eerst de CPU goed afgekoeld voordat hij uit gaat. ) Nu weet ik niet of het echt nodig is maar het lijkt me wel beterder.
Vr Gr: Daniel. Alvast heel erg bedankt voor een reaktie.
Hi Daniel. De accu naar Idle brengen zet hem in feite ook op 0 Watt. De ventilator wordt door de accu zelf al aangestuurd om te koelen als het nodig is. Daar hoef je dus geen flow voor aan te maken. Als je vermoed dat de interne ventilator sturing van de accu niet goed werkt neem dan contact op met Sessy klantenservice.
Als je denkt dat de flow kaarten in Homey niet goed werken, dan graag de exacte flows en het gedrag ervan hier in het forum plaatsen.
Nou na mijn idee is er niks mis mee……… Maar als ik de accu naar idle hoor overklikken in de accu hoor ik ook gelijk de ventilatoren onderuit gaan dan duurt het nog even 10 sec en is het stil. En of hij nu heet of koud is het effect is hetzelfde. Maar als u zegt dat dit voldoende is geloof ik u. En trouwens u gebruikt de naam SessyDev. Staat u er dan niet bovenop?…
Dit is het Homey community forum, waar Homey gebruikers elkaar kunnen helpen met vragen. Als ontwikkelaar van de Homey app voor Sessy kan ik je helpen met problemen in de Homey app zelf, maar niet met problemen die buiten Homey plaatsvinden, zoals accu hardware.
Je geeft aan dat 3 flowkaarten het niet (goed) doen. Laten we ze stuk voor stuk onderzoeken. Te beginnen met Zet doelvermogen op 0 W.
Waar leid je uit af dat die kaart het niet doet? En in welke besturingsmodus (control mode) staat de Sessy op het moment dat je dit test?
Normaal staat mijn Sessy altijd: Xom of Idle. Als mijn sessy het vermogen moet verlagen staat hij altijd XOM (Nul op de meter). Vanuit Idle is dit niet nodig.
Ik heb Sessy zelf hier wel eens op aangesproken 2 jaar geleden met die ventilatoren. Maar ze hebben er nooit wat mee gedaan…. (Vandaar had ik het nu ook zo opgebouwd bereikte ik hetzelfde effect.)
Dat effect staat helemaal onderin de afbeelding. (Die flow)
Dan klopt het dat de flow kaart ‘Zet doelvermogen op 0 W’ het niet doet. Want als je Sessy op 1 van de ‘interne’ werkings standen zet kan Homey niets aansturen. Homey kan alleen laden/ontladen aansturen in Homey besturingsmodus (in de Sessy portal staat dan: Home Automation API).
Dus je moet kiezen: Sessy interne aansturing, of Homey aansturing. In advanced settings in Homey kun je ‘besturingsmodus forceren’ aanzetten als je Homey in control wilt laten zijn. Maar dan moet je wel snappen wat je aan het doen bent om ‘vreemd’ gedrag te verklaren.
In welke Homey besturings Modus?… Ow ik zie het al in de API modus… Ik snap wat je bedoeld als je die setting wilt veranderen dan moet de Accu op Api modus staan. het gekke is hij heeft het altijd gedaan volgens mijn idee?… als de accu op XOM stond?…. Maar begin nu te twijfelen…. Maar ik had de laaste keer ook al iets uit gezet met “forceer” zodat homey geen baas is over de besturing want anders instaleerde hij me automatische die updates van de dongels naar nieuwere firmware dat heb ik de laatste x nog uit gezet.
Dus voor mij nu Nom modus > Api Modus “Cool DOWN” 5 min later > Idle modus. Maar ja in princiepe is Api ook uit voor mij…. Als de ventilatoren dan ook nog even draaien doe ik het wel via Api i.p.v van Idle.
Blijven de fans draaien in Api modus ?… <<< Ik heb het net getest: in de Api modus doet hij hetzelfe als in de IDLE modus. Je hoort het relais overklikken in de Accu en gaat na 10sec ook compleet uit.
Wat ik dan het beste nu waarschijnlijk kan doen?… is van XOM op Api zetten > Dan vermogen terug brengen bijv: 50 wat en dan gelijk weer op XOM dan blijven de fans draaien denk ik?…
Als je dat doet zal Sessy inderdaad eerst 50Watt proberen te leveren, maar direct daarna zal hij weer volgens XOM gaan werken, en wordt de 50W instelling dus overschreven. Vrij zinloos lijkt me.
En nogmaals: De accu regelt zelf zijn ventilatie. Een aanpassing via Homey zou niet nodig moeten zijn (behalve de ‘lawaai’ instelling die in Homey zit). Als je denkt dat een andere ventilatiesturing wel nodig is moet je contact opnemen met Sessy klantenservice.
Oke ik was het even aan het testen…. Ja hij verandert dan in de sessy portal de shuiven van Laad / Lever limieten misschien dat ze er op blijven staan als dat ingesteld is….
Oh je bedoeld met de flow kaart ‘zet minimaal vermogen op..’. Ik was nog bij ‘Zet doelvermogen op..’. Het minimaal/maximaal laadvermogen kun je wel via Homey instellen, onafhankelijk of hij in Homey/API besturingsmodus staat. Dus ja, dat veranderd inderdaad de instelling permanent, en dus ook de schuifjes ook in de portal.
Ik weet niet wat Sessy update maar alles wat zei doen loopt hier te verkl……n Ik zet hem nu vanuit Homey op IDLE en dan weer op XOM en de Accu komt maar niet meer online. 4% Accu 0 Watt levering… ben al een 15 minuten verder na de opdracht.
Hallo Gruiter. Ik heb nu dit getest en het werkt. Ik hoooooooooooooopppppppp dat dit nu blijft werken….. Sorry Ik wil de “Homey Sessy app niet aanvallen” maar ik heb soms het gevoel als de Sessy fabrikant iets verandert een update dat het niet meer werkt. Sorry.
Mocht dit weer problemen geven bouw ik er wel een aqara stekker tussen de kabel van de accu en het net dan kan ik hem geforceerd uit zetten. Dan kan de Sessy fabrikant software updates er zich niet!!! meer mee bemoeien. Het maakt waarschijnlijk ja niet uit met de ventilators.
Deze 4 bovenste kaarten werken niet als de accu in xom modus staat dit was mijn eerste post: