Goede vraag, dat is pure onwetendheid vanaf mijn kant, ben nog niet zo thuis in de flows, ik had de ROI flow die bovenaan dit topic staat als voorbeeld gebruikt, ik zal vanavond eens proberen een andere flow te maken met de trigger op de laadstatus.
Mmm, is dat het gevolg van je beschikbare tijd? Of een bewuste positionering van de cloud app tov de pro app? Het zou jammer zijn dat potentiële mogelijkheden hun weg niet vinden in de pro app.
Maar goed, huidige P1 meter blijft dus nog wel even in functie en zelf aansturen via API is ook nog mogelijk (of zelfs een Home Assistant instantie inrichten voor aansturing en dashboarding op energie huishouding)… dus alternatieven zijn beschikbaar.
@SessyDev (Gruiter) zou het mogelijk kunnen zijn om een plaatje (net als in PBTH energie prijzen) de (een) voorspelling van het te laden cq ontladen te kunnen maken (bij ROI Gebruik). Net als het plaatje bij sessy zelf in het portaal. Maar dan hoe Homey (icm de ROI Flow) dit mogelijk gaat inschieten/doen.
Hallo zllemaal. Nog geen sessy hier. Ik ben een flow aan het maken om een sessy te simuleren. Ik begrijp alleen de variabele doelvermogen niet goed. Is dit het doel vermogen die je wilt dat de sessy bereikt (bv 5000 kw (vol) of is dit het vermogen met hoeveel hij moet laden (bv +1700)?
Het laatste, het vermogen met hoeveel watt hij moet laden of ontladen.
Die 5000 kw, bedoel je waarschijnlijk 5 kWh mee, dat is de capaciteit.
Klopt dank je
Is er iemand die mij een goed uitgewerkte flow voor XoM voor de Homey-sessy-app voor onze 2 sessy’s beschikbaar kan stellen via pm? En eigenlijk hetzelfde voor ROI? Dan kan ik daar verder mee knutselen. Bijvoorbeeld door later toe te voegen dat de warmtepompboiler mag bijverwarmen zodra de sessy’s 85% of meer geladen zijn, etc. In de zomer zijn de uitdagingen een stuk minder groot dan in de komende maanden.
Insight is nu in de homey app gebouwd. Misschien bied dit een oplossing voor je
Klinkt alsof het zou kunnen helpen, maar ik heb er echt te weinig verstand van en weet dat het een steile leercurve wordt… insight: wat is dat?
Ik heb beperkte tijd. Maar de cloud ontwikkeling Homey <> Sessy staat even in de koelkast. Ik ga daarom nu werken aan de nieuwe XOM en P1 functionaliteit.
Joepie, over 2 weken wordt mijn Sessy geïnstalleerd, ben benieuwd wat je de komende tijd voor ons in petto hebt. Die XOM, kijk je daarvoor naar de HA integratie?
Die beperkte tijd heb ik alle begrip voor
we wachten rustig af.
nee, de HA integratie doet zijn eigen ding. Is mooi voor de ‘experts’ die niet vies zijn van command line, yaml files, etc.
De Homey app is voor de ‘gewone’ gebruiker. Het moet gewoon werken zonder ingewikkelde setups ![]()
XOM kon al met Homey (door de voorbeeld NOM flow iets aan te passen). Maar Sessy heeft nu een in firmware ingebouwde XOM. Ik ga in de Homey app een flowcard maken zodat je de XOM waarde vanuit Homey dynamisch naar Sessy kan sturen. Use case is bijvoorbeeld dat je het actuele laadvermogen van je auto naar Sessy stuurt, zodat deze NOM uitvoert, maar het laadvermogen van de auto wel uit het net haalt.
Is de XOM een soort van combinatie van ROI en NOM? Met als extra dat bv het laden van EV uit het net wordt gehaald?
Uit de firmware note:
Nieuwe features
- Informatie slimme meter – De Sessy P1 meter kan nu extra informatie over het elektriciteitsnet en je verbruik doorgeven aan jouw ‘Smart Home’ systeem. (IP/api/v2/p1/details)
- X op de meter – De modus “nul op de meter” probeert het verbruik van jouw huishouden op 0 te houden. Middels een nieuw API-endpoint op de P1 meter (/api/v1/meter/grid_setpoint) is het mogelijk om het doel van de regeling te wijzigen. Heb je een elektrische auto die je niet met de Sessy wilt opladen? Dan kan een ‘Smart Home’ systeem het vermogen (X) van de auto optellen bij de regeling.
@Gruijter Wat wordt de update interval van de P1 via de Sessy? Van de Youless P1 meter APP (van jou) die ik nu gebruik is het snelste 10 seconden. Kan de P1 van de Sessy theoretisch sneller? Zodat ik nog sneller kan reageren? (ja ik weet dat het ook afhangt van de update interval van de meter DSMR versie, ik zit op 5.0, dus zo 1x per seconde kunnen zijn?)
Werkt Sharp Tools ook op een iPad?
Kan nu op min. 5 sec. polling worden ingesteld. Ik kan het minimum wel naar 1s zetten in de volgende release. Maar in de praktijk kan je comfouten krijgen als je sneller dan 2s gaat.
Ja, zie google ![]()
5 seconden lijkt me eerst ook wel prima. Kan me niet voorstellen dat je veel sneller/vaker de Sessy wil aansturen. Heeft de Sessy een bepaalde reactie snelheid?