Versie3.11.6 geinstalleerd, maar blijft op 0% staan.Gemiddelde SoC. Nu2% volgens HW display.
diagnostic graag
Diagnose rapport gestuurd. Code: 5c302fae-94c4-4d34-b2a5-214b70b6eaa5
Screen shot van Homey desboard:
Ik heb een fetch fallback toegevoegd. Denk dat plugin battery soc niet bijgewerkt wordt bij jou. Waarom? Geeeeeeeeeeeeen idee.
Nieuwe versie 3.11.7 geinstalleerd, maar helpt niet. Nou zijn ze bijna leeg. Volgens HW display 1% SoC. Dus ik bekijk het. Omorgen wel weer.
Het gekke is. Het heeft tot en met 31 december 2025 gewerkt.
Welke firmware P1 en PIB’s zit je nu? Denk dat websocket nog niet goed gaat en fallback mislukt.
Laatste firmware: P1 6.0304 en batterijen beide 1.0503
Ok, heb ik ook. Echter 1 batterij en geen 2. Nu nog ergens een 2de regelen om te testen. ![]()
Probeer laatste test versie v3.11.9
Ja, Jeroen, die doet het. Nu wordt de SoC goed weergegeven. Tof!
Dank!
Mooi dan zet ik hem live
Goedemorgen Jeroen,
Ik merk vandag dat in de laatste versie de baseload (failback) niet meer wordt bijgewerkt. Tevens worden mijn variabelen, waarmee ik de nachtelijke import en export in een flow bereken ook niet meer bijgewerkt. Zie bijgaande screenshots.
Heb je gekeken naar de sluipverbruik grafiek en de samples van afgelopen nacht?
En welke capabilities gebruik je dan in je flows?
Wellicht ook nog Device Fetch Debug tab dat je P1 er uit gelegen heeft?
Denk wel dat code nog niet optimaal met batterijen omgaatin de nacht nu je weer zon opslag hebt en dit ook nog in de nacht hebt. Ik op engelse topic ook al iemand die 10kWh teruggeleverd heeft.
Sluipverbruik zal nog niet perfect zijn zeker nu plugin battery en / of grotere thuisbatterijen weer kunnen terugleveren in de nacht.
Ik heb niet naar de grafiek van sluipverbruik gekeken. Waar zit die dan? Wel heb ik naar de stroomverbruik grafiek gekeken. Die ziet er goed uit. Ik merkte daarbij datcde P1 api v1 er uit lag. De P1 apiv2 deed het wel. De app opnieuw opgestart en nu doet de P1 api v1 het ook weer. Ik denk dat dat de rede is dat de nachtelijke import nom en export nom niet bijgewerkt wordt.
Ik werk voor de variabelen met de logica van Homey en haal de variabelen van de P1 meter af.
Ik heb de variabelen in de flow aangepast. Die worden nu gevoed door de totalen van de P1 api v2. Dan kan de P1 api v1 vervallen.
Ok dan is dat de verklaring van de data punten van afgelopen nacht die er niet waren.
In de app settings zit debug informatie van je API1 fetch, API2 websocket, sluipverbruik meetpunten (gemiddelde van de nacht) en dan onderin een dag selectie, en dan kan je de verzamelde meetpunten van de nacht zien. Maar voor nu zit deze sluipverbruik alleen in de api1 p1 en de SDM230 p1 mode. Ik zie het alleen zitten als baseloadMonitor ok is dit ook naar de apiv2 driver te activeren. Aangezien we nu weer zon krijgen komen dus nu ook de batterij acties in de nacht naar boven. Dus er valt nog genoeg te sleutelen aan de code eer het goed werkt.
Ben even sprakeloos van je donatie. Dank je wel. ![]()
In mijn ogen welverdiend!