[APP][Pro] Midea - HVAC Oplossingen - Slimme klimaat controle (NL)

Ik zie dat Midea een aantal APIs heeft veranderd. Stuk van mijn code werkt niet meer. Ik ga kijken wat ik kan doen.

Super! Je hebt iig een mogelijke reden gevonden, maar werk jij via msmarthome of midea air?

MSmartHome. Probleem is dat Midea de server side heeft aangepast en de huidige manier om een token en key op te halen niet meer werkt (in ieder geval bij mij).

MSMartHome schijnt de token app service te hebben gesloten. Ik ga kijken of ik terug kan naar NetHome Plus

Ik heb hem lokaal bijna aan de praat.

Ben ontzettend benieuwd🤞🏼

A new test version (1.0.14) is submitted. Because of the shutdown of MSmartHome’s token API service, NetHome Plus is used for token and key retrieval. A NetHome Plus account
is not specifically necessary; it is possible to use a default account and password instead. These are pre filled in. Please let me know.

Ik heb hem gedownload en het werkt! Wel nog met een paar kleine bugs, maar we gaan de goede kant op. Ik heb een paar keer een timeout van 100000 gehad. Volgens mij had dat te maken met het feit dat de functie “uit” en de fysieke knop in Homey allebei dezelfde functie hebben: de airco aan- en uitzetten.

Persoonlijk denk ik dat het handiger is als de knop van de airco niet meer nodig is, en dat het gewoon in de functielijst blijft staan — als je begrijpt wat ik bedoel.

Airco’s blijven nu op de app als onbeschikbaar staan… werkt het bij jou nog wel?

Welke error hoort daar bij?

Bij de functie probleem oplossen/onderhouden probeert hij het opnieuw via token en key maar komt uiteindelijk op een timeout 300000ms.

En als je een nieuwe token key ophaalt?

Jammer genoeg lost dat ook niks op.

Hoi mteutelink,

Ik gebruik inmiddels je versie van 1.0.17. Het toevoegen gaat prima met de 1e binnendeel van een multisplit system. Als ik wacht dan raakt het binnen een minuut onbruikbaar en/of ik gelijk de volgende binnendeel wilt toevoegen raak het 1e binnendeel meteen onbruikbaar en ik krijg melding dat ik de 2e binnendeel niet kan toevoegen wegens fout (Fout bij het toevoegen van een device).

Ik zelf gebruikt Homey pro 2023.

Met vriendelijke groet,
Martijn

Hmm, dat betekent dat de token en de key kunnen worden opgehaald, maar dat het ophalen van de status via de lokale API niet goed gaat. De app probeert 5 keer te retryen om de 15 seconden en als dag telkens fout gaat (timeout) dan gaat de device op unavailable.

Je kunt in de settings het debug level op DEBUG zetten en vervolgens de max failures op een andere waarde. Bij de save wordt er opnieuw geïnitialiseerd en bij een crash kun je een diagnostic report maken.

Ik heb geprobeerd je instructies uit te voeren maar bij het wijzigen naar debug modus geeft het een error aan dat het apparaat niet herkent wordt.

Ik wacht nog wel effe af hoe dit ontwikkeld.

Maar ik vindt het erg tof dat je hier in je tijd en energie insteekt.

Met vriendelijke groet,

Martijn

Ik krijg bij het toevoegen deze fout melding, zoals aangegeven heb ik bij token en key niets ingevuld

De 2 andere airco doen het wel

Probeer even de laatste test versie…