Mitsubishi h.i. op homey

Hallo,

Ik wil graag mijn Mitsubishi h.i. airco unit met wifi gekoppeld hebben op Homey. Ik kan geen Mitsubishi h.i. app vinden welke app moet ik hiervoor gebruiken?

mijn dank is groot.

Deze? MelCloud App voor Homey | Homey

Anders is er geen.

Dank je wel ga het proberen

Mijn Mitsubishi Heavy Industries airco heeft een Intesis wifi module die wordt bediend met de app “airconwithme”. Er is een Intesis homey app voor beschikbaar, alleen niet via de reguliere weg. Ik meen dat hij wel in de community App Store staat.

1 Like

En heb je deze al geprobeerd ? MelCloud

De intesis staat niet in de app store hoe heb je deze geïnstalleerd?

Melcloud idd!

Zijn er hier meer dat dat gebruiken? Weet iemand of je de server response time kunt verkorten?
Het duurt aardig lang voordat hij ingeschakeld.

https://store.homey.community/app/com.intesis.acwm

Deze gebruik ik, werkt goed voor mijn devices.

Melcloud werkt niet voor airco’s waar een Intesis wifi module in zit. Zover ik had begrepen is MELcloud voor Mitsubishi Electric producten en wordt bij Mitsubishi Heavy Industries de Intesis module gebruikt. Waarom Mitsubishi 2 lijnen voert is me een raadsel.

1 Like

Klopt inderdaad, ik dacht ook dat de topic starter een h.i. uitvraagt

ik heb ook een H.i, er werd mij verteld dat electric en de H.i niks met elkaar te maken hebben behalve dat ze de zelfde (voor) naam hebben. het zijn 2 totaal andere bedrijven met een andere visie

1 Like

Inmiddels zijn de modules geinstalleerd. De site die u doorstuurde kan ik openen alleen ik kan hem niet installeren enig idee wat ik fout doe??

dit gevolgd?

of leez even hier: Homey Community App Store

Hoe heb je deze geïnstalleerd

Wellicht zonde als je al wifi op je airco hebt, maar Sensibo werkt perfect samen met Mitsubishi HI. Het is wel weer een extra uitgave, maar biedt ook weer extra voordelen. Climate React is daar één van.

Via de community store.

@Marcel_Ubels Hoe werkt de Sensibo met de Homey? Koppel je direct met de Homey of gaat het via een cloud van hen?
Is dit het juiste apparaat? Sensibo Air - Smart AC Controller, Make Your Air Conditioner Smart

Goedemiddag Martijn,

Ik heb de app geïnstalleerd, maar ik kan niet inloggen(incorrect username or password) op de module.

Moet ik daar nog iets doen voordat ik kan inloggen via Homey?

Groetjes Richard

username passsword is Admin/admin

Maar volgens mij is dat standaard al in de app ingevuld.

Oke.

Ik dacht dat ik de gegevens van mijn app op telefoon over moest nemen.

Ik neem aan wel het goede IP-adres invullen of maakt dat ook niet uit?

Dit werkt toch met AC Cloud?

Gr Richard

Nee dit is er lokale verbinding. Ac cloud werkt volgens mij niet met Homey. Met HA wel maar waarom zou je dat willen als je lokaal kunt?