Mitsubishi h.i. op homey

Hoi Martijn,

Ik gebruik de AC Cloud app.

Hoe regel ik dat lokaal.

Ik heb de IS-RC-WIFI-1-v2 van Intesis
Ik weet niet of ik hier iets mee kan lokaal of op een andere manier?

Wat zou anders de oplossing zijn om mijn airco te regelen via homey.

En waar draait deze app op? Telefoon denk? Ik heb een andere WiFi module dan jij maar doet hij het niet of wat is er aan de hand, ik ben een beetje kwijt wat nu het probleem is.

Hoi Martijn,

Sorry dat ik niet duidelijk genoeg ben.
Deze AC cloud app draait op telefoon en ik kan ook via pc de Airco bedienen, maar weet zo ff niet hoe precies(in ieder geval inloggen met username en password) Dat kan ik niet eerder dan morgen bekijken. Gr Richard

De app beschrijving laat zien dat de app alleen voor de MH-AC-WIFI-1 module is. Dus als je die niet hebt dan gaat het niet werken, tenzij je de app aanpast.

Hoi Jo_san,

Dat is erg jammer :expressionless:

Zijn er andere mogelijkheden kwa besturing en koppelen met Homey?

Anders toch maar een Raspi configureren met HA erop of Domotics.

En dit dan als tussenstation :thinking:

Kan ik ook meteen mijn veranda verlichting via Raspi laten werken.

Jo_San bedankt en natuurlijk ook Martijn bedankt

1 Like

Weet je wat de (interne) IP adressen van de wifi modules van de airco’s zijn? Zo ja dan zou je even kunnen kijken op de webinterface wat die teruggeven (IP adres invoeren in de browser als je op je thuisnetwerk zit). Misschien zijn de nieuwere wifi modules wel vergelijkbaar met de oude.

Ze hebben bij mij vanmorgen een WF-RAC module geplaatst in een Heavy BOL.com.
helaas heb ik nog app kunnen vinden die die kan besturen. er staan tevens ook géén poorten open op de module :frowning: , als iemand er meer info over heeft word dat zeer gewaardeerd :slight_smile:

On 192.168.2.9 Hangzhou BroadLink Technology Co.,Ltd

En werken de airco’s al via Homey?

Helaas nog niet.
Ik heb 1 mitsubishi heavy dmv de sensibo op de homey dat werkt goed.
er zou een 2e airco komen dan wel de electric helaas zijn die niet leverbaar voorlopig en zou ik een 2e heavy krijgen met weer een sensibo erbij, maar ik zie natuurlijk ook liever dat de default wifi module werkt.
Sensibo is tot nu toe iig een oplossing

1 Like

Hoi, is dat een aparte WiFi module?
Ik heb nu dat nieuwere type WiFi erbij ipv de airconwithme.

Het zou idd mooi zijn als ik deze module met de homey kan laten werken.

Als iemand daar een mooi app voor Homey voor kan maken:D

1 Like

Ik ben in afwachting van mijn nieuwe homey pro 2023. Gaat de airconwithme app werken op de nieuwe homey?

Nee er is geen app beschikbaar

Het ziet er naar uit dat mijn nieuwe pro voorlopig op de plank blijft liggen… Balen dat er nog zoveel apps zijn die nog niet klaar zijn.

De airconwithme app was uberhaupt geen officiele app via de Homey app store, daar moest je al of een command line installatie of een Community Store installatie voor doen.
De vraag is of de programmeur de app wil bijwerken, wat waarschijnlijk zal afhangen van het feit of hij zelf nog gebruik maakt van Homey en of hij over gaat naar de nieuwe Pro.

Laten we hopen van wel :slightly_smiling_face:

Ontwikkelaar geeft aan dat hij het wel van plan is, maar kan nog even duren omdat hij nog geen nieuwe Homey heeft.

2 Likes

Fijn om te horen dat de sdk3 versie wel in de planning is. Ik heb inmiddels mijn nieuwe pro binnen en dit is een van de 2 apps die nog niet sdk2 zijn. Voor mij ook een +1 voor de nieuwe versie :wink:

Ik heb inmiddels de nieuwe pro en heb van beide heavy units 1 hangen en kan dus de nieuwe al netjes bedienen vanuit homey. Maar de intesis variant nog niet. Zou geweldig zijn als dat weer gaat lukken. +1 dus