Mitsubishi h.i. op homey

Ik heb ondertussen ook twee units met WiFi maar jezus wat een gedrocht… nergens fatsoenlijke documentatie of überhaupt enige info welke app ik moet hebben.

MELcloud vraagt om een ID, die ik nergens kan vinden.
En met Smart-M-Air is het onmogelijk in te loggen met de zojuist gemaakte gegevens.

Iemand enig idee hoe ik een SRK20ZS-WF (van Heavy Industries) moet verbinden?

@Renzo kun je een een foto sturen van het wifi kastje van de airco?

Waar vind ik die. De monteur heeft hem gemonteerd en de SSID stikker op de klep geplakt.

als je de binnen unit kap omhoog haalt (waar je ook filters kunt schoonmaken), zie je aan de rechter kant een zwart kapje zitten. Deze kun je los draaien, hier achter heb je een beetje ruimte en zitten je elektrische aansluit draden. meestal plaatsen ze hier de wifi unit achter. (let wel op dat je niet aan de elektrische aansluitingen komt, maar kapje los en kijken en er weer op kan geen kwaad)

Onderstaande is de WF-RAC wifi module welke met de nieuwe Mitsubishi H.I app werkt

onderstaande is de Airconwithme wifi module, hier was ook een app van via CLI te downloaden. maar weet niet of deze ook voor de 2023 homey is.

Thanks. Maar meer dan dit wordt het niet, ik krijg het zwarte ding waar de module in zit niet open.
Het SSID bevat wel Smart M Air, dus ik neem aan dat ik die app nodig heb. Maar dan kom ik weer op het probleem dat ik 1. niet kan inloggen met de gegevens die ik heb aangemaakt. en 2. ik niet weet hoe ik überhaupt die wifi instel.

als ik naar je doorgekraste Wifi wacht woord kijk heb je idd de WF-RAC, deze hebben namelijk vanuit fabriek allemaal het zelfde wachtwoord.

aangezien je niet meer bij de knoppen op de wifi module komt moet je het met de afstandbediening van de airco doen.

ik ga proberen het zo duidelijk mogelijk op te schrijven voor je:

In de smart air app heb je 2 mogelijkheden, een account maken en de wifi module installeren en doorgaan zonder account en alleen lokaal de wifi module gebruiken.

  • je opent de smart air app en gaat door zonder account te maken (thuismodus). hierna komt hij als ik het goed heb ik het overzicht waar die gaat zoeken naar wifi modules.

  • pak afstandbediening van Airco, zonder dat je de airco aanzet doe je het volgende:
    Op de afstandsbediening zit een MENU knopje. Deze kunt u indrukken (meerdere keren) met een pin. Door steeds op deze toets te drukken verschijnt er vanzelf SL in beeld. Wanneer SL zichtbaar is kan met de pijltoets van de timerfuncties E2 geselecteerd worden. Wanneer E2 in beeld staat moet de bediening op de unit gericht worden. Om te bevestigen druk op SET. De airconditioner piept nu ter bevestiging en de lampjes op de wifi module knipperen. Het groene lampje blijft knipperen en het gele lampje is uit.
    Nu staat de module is SSD zoek modus

  • ga nu naar je wifi instellingen op je telefoon, hier zou als het goed is nu Smart m Air of iets degelijks tussen moeten staan. klik dit aan en vul het volgende default wachtwoord in: RAC2WLAN.

  • Ga nu terug naar de Smart M air app en als het goed is word de module nu zichtbaar in de app. ( ff drukken op Zoek niet geregistreerde airconditioners.)

  • als hij zichtbaar is staat er rechts een icoontje met daarop wifi, waarmee je de module naar je eigen wifi zet. als je dit gedaan hebt, is de module verbonden met wifi.

  • als je nu omschakelt naar buitenshuis gebruik en je opnieuw je account maakt zou de wifi module er tussen moeten staan en is die klaar voor gebruik

hoop dat het zo lukt. succes!

Thanks!
Degene die dit hele proces bij Mitsubishi heeft bedacht mogen ze echt opknopen aan de hoogste boom, mijn god wat een k*t karwei. Of ben ik gewoon verwend met apparaten die op mijn iPhone gewoon eigenlijk alles zelf regelen met 2 tikjes?

Ik moest op een oude Android inloggen, dan lukte het. De A/C’s zitten nu in de app. Geen idee hoe ik nu weer naar de ‘buitenshuis besturing’ ga (of dat ik weet hoe ik een screenshot moet maken op Android en die dan snel op mijn Mac krijg :rofl:)

Dan de laatste stap: is er een Homey app die met deze module/airco/app werkt? Nevermind ik zie hem al, onder een volstrekt logische naam ook :roll_eyes:

Ik ga het weer proberen! Merci again :smiley:

1 Like

haha jaa het heeft bij mij ook even geduurd en ook ik heb het scheld woordenboek erbij gehad, maar bij mij is het ook zo gelukt maar dan wel met een iPhone.

van thuis modus naar buitenshuis doe je door naar app instellingen te gaan in de smart m air app en hierna op bedrijfsmodus te klikken. nu kun je wisselen en zal je “alweer” een account moeten aanmaken, hierna komt alst goed is je airco er gelijk weer in te staan.

1 Like

Top! Ja, echt vreselijk. Maar was snel geneutraliseerd nadat ik in Homey in 2 tikjes klaar was. Ik heb die hele k-app van Mitsubishi niet meer nodig en regel de boel lekker in met Flows.
Yay.

mooi dat het gelukt is :rofl: :clap:

1 Like

De RAC koppeling werkt hier perfect. Alleen wel een beetje traag 4 seconden per opdracht

Ik zit dus nu eens door mijn router clientlijst te bladeren en zie ineens 2x Broadlink RM Mini 3. Dat moet de A/C wel zijn… ik vond het nogal gek, dat is natuurlijk gewoon een IR-signaal doorgeefapparaat.
En nu ik de reactie van @Gerard_L lees, verklaart dat misschien ook wel de vertraging??

Goedenavond, ik ben ook nog steeds aan het K**ten met mijn Mitsubishi heavy airco.
Ik had het werken via de intesis airconwithme app van Ramon Baas, maar die werkt niet meer en is volgens mij zelfs niet meer te vinden? Nu is er een nieuwe app van Marien den Besten, maar die werkt helaas ook niet:( Wie heeft deze problemen ook? Of bij werkt het nog wel?

Gr Richard

Ik gebruik de app van Marien den Besten. ik ervaar hier geen problemen mee. Wat voor problemen ervaar je hiermee?

Ik gebruik via mijn telefoon AC Cloud. Eerst werkte het via de app van Ramon Baas. Nu niet meer en ook niet via de app van Marien den Besten. Als ik ipadres invoer wil hij niet verbinden en geeft een foutmelding.

klopt dit gebruik ik inderdaad ook AC Cloud op de telefooon. Het Ip adress is opgezocht via je modem?

Ja ik kan de Airco vinden in mijn netwerk. Ik kan hem ook gewoon bedienen via de app op de telefoon.

In homey geeft hij aan: Apparaat niet bereikbaar of compatible :expressionless:

heb je al geprobeerd het wifi kastje van de airco te resetten? en daarna opnieuw toevoegen?

1 Like

Goedenavond Davy,

Nu eindelijk na bijna 2 weken(vakantie) wifi kastje gereset.

Het lijkt nu weer te werken.
Airco hangt op de overloop en we hebben een rolgordijn voor de trap hangen zodat niet alle koude lucht naar beneden gaat.
Ben bang dat dit het wifi probleem veroorzaakt.

Ik zal toch eens gaan kijken naar een TP-Link Mesh systeem :thinking:

1 Like

Oke fijn dat het lijkt te werken. Hoe is het wifi bereik op de app van de airco als deze goed aangeeft heeft dit geen belemmering