[APP][Pro] HomeKit Controller voor Homey (NL)

I have deleted 2 zones in the Aqara app for the FP2 device. I have restarted the Homey Homekit Controller app, did a reboot on the FP2 device, and even rebooted the Homey device itself, but I still see the 2 deleted groups, even after several hours. The changes in the other groups are working well in the Homey app.

What can be done to get rid of the deleted zones in Homey? Probably a cold reset of the FP2 device and a complete reinstall (Homey app and Aqara app) will work, but that is quite some work to do every time you change the number of zones.

Could the zone names also be synchronised? Changing the number of zones also renumber the zones in the Homey app.

This is a first release of the app, i will try to incorp the feedback i see, this one saw coming, will be fixed in future release.

Next release will be able to see the disconnects and reconnect a device without restarting.
The conditional cards for motion
Add for a large number of new accessory characteristics
ALL still read only.

2 Likes

@Martin_Verbeek I really appreciate your effort and app. As a Homey newbie I try to explore several tools available. This very first version already works quite nice, and was just checking if I can do something with these zones.

Keep up the good work!

Geen idee wat er gebeurd maar de app staat nu een paar dagen op mijn Homey Pro 2023 en de eerste dagen werden er geen devices gedetecteerd maar eergisteren een device gevonden, gisteren nog eentje en vanmiddag eindelijk de FP2 gevonden.

Ik heb iets soortgelijks ervaren. De FP2 werd uiteindelijk herkend, maar de zones reageerden geheel niet. De volgende dag nogmaals getest, en de zones reageerden wel. Vertraging in de synchronisatie met Aqara?

0.0.4 in test.

Moved from Homey supported discovery to custom service discovery. No restarts needed anymore for zone changes, these will be automatically synchronised.

Flow cards for AND

Added logging in app settings.

Added more supported services and characteristics

5 Likes

Denk dat dat komt door de Homey Discovery, heb dat veranderd in 0.0.4 naar iets wat (ik denk) betrouwbaarder is.

Op app versie 0.0.4 kreeg ik de sensor gevonden, alleen nu blijft de installatie hangen op de ECONNREFUSED error. Ik heb de sensor verwijderd uit de Aqara app en gereset naar fabrieksinstellingen. Direct na het resetten nog geprobeerd de sensor toe te voegen, wel gevonden maar zelfde foutmelding als resultaat. Na opnieuw toevoegen aan de Aqara app (en weer verwijderen uit Apple homekit) blijft dezelfde foutmelding terugkomen als ik hem probeer toe te voegen op Homey.
Homey, de sensor en de iPhone tussendoor telkens opnieuw opgestart.

Zijn er nog dingen die ik kan proberen?

Lijkt erop alsof ie hem met een iOS device meteen aan de home app toevoegt, waardoor de FP2 op het moment dat je aan Homey wil pairen hij al bezet is… Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat werkt met een iOS device en de Home app.

Moet je tijdens toevoegen van de FP2 aan Aqara app ook al je pincode gebruiken?

Ja klopt, je moet de qr-code scannen tijdens het toevoegen in de Aqara app. Je kunt hem daarna weer loskoppelen. Hoe kan ik trouwens aan 0.04 komen of moet ik gewoon wachten op de homey update?

ga in de app store, naar de changelog van de app en druk op test…
Wellicht even wachten, want hijh voegt een motion-sensor toe die niet moet…publish zo 0.0.5

1 Like

Hahaha zo simpel, nooit geweten. Thanks!

Mijn eerste ervaringen met v0.0.4 op basis van eerder gebruik van v0.0.3

• verwijderen van device FP2 uit Homey (om instellingen in Homey te resetten) → FP2 opnieuw toevoegen in Homey → melding: geen device gevonden.
  • Homey opnieuw starten → device niet gevonden
  • Homekit controller app (v0.0.3) verwijderen en opnieuw toevoegen (v0.0.4) → device niet gevonden. Idem na verwijderen en opnieuw installeren v0.0.4.
  • Soft reset (10 drukken FP2 knop) → toevoegen in Aqara software: device wordt zichtbaar in Homey
  • Zones restoren in Aqara app: vrijwel direct beschikbaar in Homekit Controller app (zonder aanvullende handelingen)

Om opnieuw te pairen na een delete, moet je echt een soft-reset doen. Dat kan ik helaas (nog) niet voorkomen. Dat zie ik trouwens bij de meeste homekit devices. Dan is de FP2 nog simpel, vaak moet je een factory reset doen om de homekit settings echt kwijt te raken op het device

In 0.05 wordt de zone detectie goed aangegeven maar er brand constant een bewegingsalarm terwijl de kamer leeg is.

Klopt, in 0.0.4 per ongeluk een motion sensor toegevoegd, ik haal hem in 0.0.6 weg. Komt goed😅

0.0.6 zou hem weg moeten halen.

Simply lovely :slightly_smiling_face:

Vanaf 0.0.4 kon ik hem wel toevoegen.

Zou fijn zijn als we de zones konden benoemen, maar dit is al geweldig!

Reuze bedankt!

@Martin_Verbeek You’re Wyld this is amazing!!! That has been missing for sure, awesome work.
For my understanding: do I have to remove the FP2 from Apple Home to be able to get it into Homey? Or can I use them side by side? Because it’s not showing up for me! Thanks a lot in advance :slight_smile:

Yes there can only be one controller for a device. Maybe that will change in future.

There seem to be issues in a iOS environment.

After remove from Homekit, restart the FP2, before pairing to Homey

1 Like