[APP][Pro] Eufy Security (nl)

Dan ga ik dat een proberen vanavond! Kon iets vinden over een WebRTC die het makkelijk maakt om een URL te gebruiken in Home Assistant, kan ik deze oproepen via Homey wanneer er op de bel gedrukt wordt.
Mocht het lukken, laat ik m’n bevindingen hier wel even weten, misschien dat er meer mensen zijn die dit interessant vinden!

1 Like

Hi,

Klopt het dat het niet mogelijk is om een Eufy deur sensor toe te voegen aan homey zonder dat er een Homebase geregistreerd of aan is?

Ik wil natuurlijk homey als Homebase en niet alsnog verschillende merken “Homebases” aan hebben staan in huis.

Hoi @Bram_H
Dat klopt inderdaad.

Eufy heeft zelf een interne verbinding hiervoor. Helaas kan dat niet gekpppeld worden aan Homey.

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik voel een nieuwe marktplaats advertentie op komen zetten t.a.v. een aantal Eufy producten. :laughing:

@Bram_H Haha :stuck_out_tongue:
Wat betreft de Eufy line-up. De cameras/deurbel kan ik zeker aanbevelen. Maar de meerwaarde van de bewegins/deur sensoren icm Homey is er niet echt.

Het lijkt er op dat de ondersteuning van de solocam L40 en de solar solocam nog niet goed werkt. De indoor pan en tilt camera werkt namelijk wel perfect.
In de flows krijg ik 99 van de 100 x een time out. Ik kan me niet voorstellen dat ik iets verkeerd doe…

@Jan_Albert
Kan je een diagnostisch rapport sturen?

Dat doe je via de mobiele Homey app

Meer - apps - Eufy Security - tandwiel rechtsboven - stuur diagnostisch rapport

@Dijker kan je dit topic sluiten en samenvoegen in het Eufy NL subtopic?

1 Like

Hey @Jan_Albert
Alles lijkt goed te staan in de app.
Ook zie ik succesvolle commandos vanuit Homey naar de Solocams.

In het begin van de logs niet maar uiteindelijk wel.

Belangrijk is dat alle camera’s in hetzelfde netwerk zitten als je Homey.

Als je meerdere cameras in 1 flow hebt is het handig om wat vertragingen in de flowcards te zetten.

Met Homebase camera’s maakt dat niet uit omdat Homey via de Homebase met de camera’s communiceert.

In geval van solo cameras moeten er meerdere connecties opgezet worden en is de vertraging een goede uitkomst.

Bedankt. Maar vanmiddag elke keer een time out. Ik heb een vertraging van 2 seconden ingebouwd. Misschien te weinig? Alle cams zitten in het zelfde netwerk.

Ik zal blijven testen.

Ja de vertraging zou moeten helpen.

Maar meerdere UDP connecties tegelijkertijd gaat niet altijd goed helaas :confused:

Gaat nu weer verkeerd. De solo indoor gaat altijd goed, ook als ik de volgorde wijzig. De andere drie solocams weigeren en krijgen time out. Er gaat toch echt iets niet goed.

Dan zit er iets niet goed in de connectie tussen Homey en je Cameras.

Paar dingen die je kan proberen:

  • Statisch ip toewijzen per camera (in je router)
  • Camera herstarten
  • Geen VLANS/Guest network/Iot network
  • IP adres per camera controleren
  • Homey Eufy app herstart

Sinds kort het ik de deurbel stream naar de Google nest hub laten vallen. Dit omdatik de verstaging daarin te groot vind.
Tegen de tijd dat ik zie wie er voor de deur staat is die persoon al bezig het pad af te lopen.

Vandaar gekozen om de snapshot te gaan gebruiken. Dit werkt een stuk sneller, maar nu loop ik tegen het probleem aan dat de afbeelding op het hub display heel klein is. Het scherm is zwart met in het midden een de snapshot van ongeveer een centimeter groot.
Is er een mogelijkheid om deze schermvullend te krijgen?

Hey @Jeroen_Zillig

Voor de vertraging in de stream heb je dit geprobeerd? FAQ Q9

Wat betreft de afbeelding. Eufy zoomt zelf in op de persoon. Hierdoor wordt er een stuk van de afbeelding afgesneden. Dus helaas kan ik die niet groter terug geven.

Q9 heb ik inderdaad ook getest, hierdoor start de stream inderdaad sneller, maar nog niet snel genoeg.
Heb ook de stream laten starten bij detecteren persoon en pas openen op de nest hub na indrukken deurbel.

De afbeelding wordt op de telefoon wel groter weergegeven, de eufy maakt inderdaad zelf een uitsnede van de persoon. Op de telefoon bij de melding wordt deze vervolgens uitgetrokken naar een acceptabel formaat. Op de nest hub is dit niet in te regelen begrijp ik?
In iedere geval bedankt voor de feedback!
Keep up the good work!

1 Like

Ja die stream blijft echt traag ja.
Zeker ook met streamen… want als ik de url direct open op mijn Mac gaat het redelijk snel.

Nee niet dat ik weet. Dan zou dat eventueel in de Chromecast Homey app moeten. :man_shrugging:

goedemorgen @martijnpoppen, ik geniet echt elke dag van je Eufy security app, ben er erg blij mee. Ik heb wel nog een paar kleine vraagjes en een potentiële feature request:

  1. Wat is het verschil tussen “uitgeschakeld” en “uit” in de security modes? Ik heb EufyCam 2 pro’s en een HomeBase (2) en de uit modus bestaat niet in de iOS app, tenzij ik hem inschakel via de Homey app.
  2. Wat is het verschil tussen de snooze functies in de flows? Ik zie staan “HomeBase snooze” en “motion snooze”

Feature request: zou het mogelijk zijn om in de toekomst de mogelijkheid te bieden om in de app ook de labels van Custom 1, 2 en 3 aan te passen zodat ik die hetzelfde kan labelen als in de Eufy iOS app? ik heb 2 Homebases en 2 P&T camera’s en ik raak een beetje zoek als ik de custom labels gebruik wat-wat is :slight_smile:

Voor de rest: Je bent een topper! ik vind het super gaaf dat je zoveel tijd en energie in je Homey apps steekt zodat er veel mensen van kunnen meegenieten!

1 Like

Hey @Raymond_Wigmore

Dankjewel :smiley:

De optie uit krijg je als je een keypad gekoppeld hebt. Helaas is het niet mogelijk binnen Homey om die opties dynamisch te maken, daarom staan ze er allemaal bij.

Deze functies zijn het zelfde als je de snooze knop gebruikt in de officiele eufy app.
Homebase snooze = Geen alarm aflaten gaan of deurbel geluiden
Motion snooze = Geen bewegingsmeldingen, maar de events worden wel geregistreerd

Eigenlijk hetzelfde probleem als punt 1. Ik kan die opties niet dynamisch toewijzen. Nu weet ik dat deze vraag laatst gesteld is aan het team van Athom. En ze gaan kijken of zoiets mogelijk is. Dus wie weet :crossed_fingers:

Ik merk dat de bewegingsdetectie van de camera niet zo goed is als de bewegingsmelder van Hue die er vlakbij hangt.

Zou het mogelijk zijn om een video op te nemen in de homebase wanneer de Hue Motion sensor een trigger geeft?
Ik weet dat het er nu niet inzit, maar zou het mogelijk zijn.
@martijnpoppen