[APP][Pro] Eufy Security (nl)

Er zit verschil in beweging en persoon.
In jouw geval is het persoons detectie van wat ik zie in de logs.

Ik ben nieuw in de Homey-community en probeer wat flows in te stellen.
Mijn set-up is nu als volgt: Ik heb een Eufy Doorbell (batterij-versie, hoewel deze bedraad is aangesloten) met Homebase2 , Hue lamp bij mijn voordeur en Homey.
Ik heb nu een flow gecreëerd wanneer beweging wordt gedetecteerd door de Eufy deurbel, de Hue-lamp moet feller gaan en wanneer de beweging ophoudt de helderheid weer normaal ingesteld (na een vertraging van 45s). Het duurt echter vrij lang voordat de lamp helderder wordt, ongeveer 5-10 seconden. Is er een manier om deze vertraging te verbeteren?

Kun je je flow delen?

Is de vertraging ook in de natieve app zo’n 5-10 seconden?

en

Met testen van de flow lijkt de aansturing wel goed te gaan dus er lijkt wat vertraging in de bewegingsmelding te zitten.

Bewegingsmelder van de deurbel is niet altijd even snel.
Je kan in de Eufy app op je telefoon wel de intensiteit instellen. Maar dan triggert de deurbel echt elke beweging.

Bedankt voor je reactie. Dan ligt de oorzaak idd bij Eufy.
Probeer nog wat te spelen met die gevoeligheid maar merk met een Eufy-camera in de achtertuin dat deze als deze te gevoelig staat ingesteld op elke beweging aanschiet.
Had eigenlijk iets beter onderscheid tussen een willekeurige en beweging van een persoon verwacht/gehoopt.

Hey,
Ik krij fout 26066 bij het aanloggen in de app.

Ik heb een acoutn aangemaakt, en daarna en extra acount en toen alle devices naar die extra acount gedeelt.
Maar ik krijg nog steeds die fout als is probeer aan te loggen.

Hoi @Sebastiaan_K
Heb je 2FA uitstaan voor je extra account?

Ja dat is het eerste wat ik checkte

Kan je een diagnostisch rapport sturen?

In de mobiele Homey app:

Meer - apps - Eufy Security - tandwiel rechtsboven - stuur diagnostisch rapport

168e0a06-f1ed-45bc-8a0d-abca5536aa53

Thx,
Kan je eens proberen je region op EU te zetten? (tijdens inloggen)
Lijkt erop dat je account niet kan inloggen op US

1 Like

Dat heb ik ook geprobeert als het eerste. EU > groene balk< en dan inloggen geeft dezelfde fout

Login → 26066 - Failed to request

Ja daar werkt het.

Ik kan geen nieuwe reply meer maken

Ik woon in denemarken als dat enigzins kan helpen.

1 Like

Kan je eens kijken of de login hier wel werkt?

https://mysecurity.eufylife.com

Ik stuur je wel even een DM :slight_smile:

Tot nu toe heel erg tevreden met de app, de Wireless Doorbell (wel bedraad) werkt als een tierelier!
Ondertussen wel bezig met een volgende project: Camera-beeld op een tablet aan de muur.
Tablet hangt ondertussen met een Dashboard van Home Assistant, draaiend in Fully Kiosk Browser.
Daarmee kan ik de HLS-url automatisch laten openen (zelfde manier als chromecast, Send Url to Fully).
Maar als ik dit doe, heeft de stream een vertraging van rond de 15 seconden.
Ik verwacht dat dit is door de conversie die bij Eufy plaatsvind om er een HLS url van te maken.
Nu kan ik de RTSP-stream ook wel toevoegen aan Home Assistant, alleen moet ik daarvoor (volgens mij) een camera configureren. Maar aangezien de RTSP-url van Eufy elke keer veranderd, werkt dit maar 1x.
Mijn vragen zijn nu dus:
-Klopt het dat er een vertraging op de HLS-url zit (heb de configuratie van de Eufy app op Smart Display staan).
-Veranderd de RTSP-url elke keer als er een nieuwe stream wordt gestart (of kan ik alleen de basis pakken om hem te bekijken).
-Ander: Weet iemand een manier om een variabele URL in een camera-entity te zetten in Home Assistant?

Hey @Pim_L ,
Lang niet gezien :wink:

  1. Ja die vertraging zit erin maar die kan je inkorten. check deze post even [APP][Pro] Eufy Security (nl) - #291 by martijnpoppen
  2. De url blijft hetzelfde. Alleen de key veranderd. In de url vanuit Homey zit er geen verschil in RTSP of HLS trouwens, qua snelheid.
  3. Geen idee :stuck_out_tongue:

Haha, ja klopt, heb niks te klagen gehad, alles werkte altijd naar behoren voor onze situatie :slight_smile:
Ik heb die vertraging proberen in te korten, heb de instellingen ook precies zo staan, enige verschil is dat ik voor Video Encoding Format geen High kan kiezen in combinatie met Smart Display First.
Qua timing van de twee, wat mij op viel is dat wanneer ik de RTSP-url opende in VLC, ik inderdaad maar een hele korte vertraging had, en wanneer ik de HLS pakte, deze altijd een stuk langer was.
Wanneer ik de HLS url open, begint hij eerst met het laadscherm van Eufy, en daarna komt de stream.
De RTSP begint meteen, maar is natuurlijk ook een hele andere manier van bekijken.
Puntje 3 vervalt, aangezien ik de Base URL dan kan gebruiken, kan ik hem ook hard toevoegen.

1 Like

Ah ja dan heb je misschien wel gelijk.
Die HLS url wordt ook gebruikt voor de smart displays. Dan is RTSP waarschijnlijk wel sneller.

Dan als je de mogelijkheid hebt zou ik zeker voor RTSP gaan :slight_smile: